Tama u zemlji izlazećeg sunca

    1267

    Gallhammer

    Ill Innocence

    Datum izdanja: 24.09.2007.

    Izdavač: Peaceville / Dancing Bear

    Žanr: Metal

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. At The Onset Of The Age Of Despair
    2. Speed Of Blood
    3. Blind My Eyes
    4. Delirious Daydreamer
    5. Ripper The Gloom
    6. Killed By The Queen
    7. Song Of Fall
    8. Ashes World
    9. Slog
    10. Last Scary Dream

    Iako je metal u Japanu izuzetno popularan i velika većina kvalitetnih svjetskih bendova u zemlji izlazećeg sunca ima izuzetno jaku potporu, japanska je scena dosta nepoznata. Što naravno ne znači da nije jaka, no nikako da se ozbiljnije probije u ostale dijelove svijeta.

    Dobar dio metalaca je, vjerujem, u zadnjih par godina čuo za legendarni Loudness, X-Japan, i za Double Dealer ili Ritual Carnage, možda još koji bend, no ostalo je uglavnom velika nepoznanica, da ne kažem misterij.

    Isti je slučaj bio, a valjda je i još uvijek, i s Gallhammer, tokijskim bendom kojeg čine tri djevojke: Mika, Vivian i Risa. Bend postoji četiri godine i ovo mu je drugi album, no prvi, koji se zahvaljujući Peacevilleu može čuti i na našim prostorima.

    Ill Innocence” možemo možda najkraće opisati kao eksperimentalni album, obzirom da se na njemu dosta radilo na spajanju metalnih, a malo i nemetalnih žanrova.

    Muziku podržava

    Spajanje koje, čini mi se, i nije ispalo tako loše. Naime, ovo je izuzetno, oceanski dubinski mračan, težak i spor album, koji se najviše oslanja na doom ideje s velikom potporom blacka. Također, u nekim se segmentima osjeća miniutjecaj gothica, deatha, punka pa i rocka. Produkcija je u većem dijelu rađena u sirovijem retro doom/black stilu (Makota Fujishima), a veliki prilog finalnom soundu dao je i Nocturno Culto iz Darkthorena, koji je u Oslu napravio završni mastering.

    Osobno, produkcija mi djeluje više kao s većine demo materijala, no sklon sam vjerovanju da je namjerno usmjerena u tom pravcu. Posebno je zanimljiv omjer vokala, koji su jednako dobro otpjevani u superdubokim, vrištećim, ali i mirnijim, skoro pa clean female izvedbama.

    Prateći ideju i način skladanja, kompozicija i gitare dosta variraju, kretajući se od tromih, umorno doomerskih preko blackerskih distorzija, pa deatherskih, često i na granici thrasha, rockerski sirovih, sve do dijelova u kojima se prikazuju u krajnje drukčijem, melodičnijem, ali i akustičnom usmjerenju.

    Možda je najtipičniji miniprimjer kako izgleda album pjesma “Killer by the Queen“, koja započinje ‘motorheadovskim’ riffovima, a u nastavku nudi death/black/doom miks kako u vokalnim, tako i u instrumentalnim dijelovima. Njezina je pak suprotnost “Ashes World“, ‘puževska’ pjesma s početnim clean, a nakon toga death/black pjevanjem.

    Uglavnom, ovom albumu ne nedostaje zanimljivih, ali isto tako i manje zanimljivih detalja. A ono što mu sigurno nedostaje je dinamičnost i energičnost, uz koje bi bila izbjegnuta doza monotonije koja se javlja s vremena na vrijeme. No nešto takvo treba potražiti u ostvarenjima potpuno suprotnih stilskih usmjerenja.

    Mislim da bi se ovaj album mogao dopasti metalcima koji su bili zadovoljni sa zadnjim albumom Darkthronea “The Cult Is Alive”, a niti ga sljedbenici Aeternusa ne bi trebali baciti ako im se nađe pri ruci.

    Muziku podržava