Tako se to radi Sir Paul

    1836

    Paul McCartney

    Chaos And Creation In The Backyard

    Datum izdanja: 12.09.2005.

    Izdavač: Parlophone / Dallas Records

    Žanr: Rock

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Fine Line
    2. How Kind Of You
    3. Jenny Wren
    4. At The Mercy
    5. Friends To Go
    6. English Tea
    7. Too Much Rain
    8. Certain Softness
    9. Riding To Vanity Fair
    10. Follow Me
    11. Promise To You Girl
    12. This Never Happened Before
    13. Anyway

    Priznajem da sam, prije nego li je i jedno slovo otisnuto na imaginarnom papiru programa za pisanje bezidejno buljio u ekran svog računala i pitao se ‘kako početi?’, ‘što reći?’. Nije mala stvar napisati recenziju dvadesetog po redu samostalnog albuma bivšeg Beatlesa i najbogatijeg čovjeka Velike Britanije – Sir Paul McCartneyja. Nije mala stvar za mene koji sam uvijek cijenio i volio slušati Paula bilo u njegovim solo izdanjima bilo kao vođu Wingsa, a osobito kao jednog od članova popularne Liverpoolske četvorke.

    Čovjek koji je svojom glazbom, glazbom Beatlesa, udario temelje popularnoj glazbi i koji je i dan danas neiscrpan izvor ideja glazbenicima sigurno vas ne može ostaviti ravnodušnima i samim uzimanjem albuma u ruke osjećate izvjesno strahopoštovanje.

    Riječ je o (spomenuo sam maločas) dvadesetom studijskom albumu pod nazivom “Chaos And Creation In The Backyard“. Kao što i priliči glazbeniku kalibra Paul McCartneyja album je perfektno producentski odrađen. Najviše zasluga za to valja pripisati dobro poznatom producentu Nigelu Godrichu koji je producirao albume izvođača kao što su Radiohead i Beck. Naravno da nitko nije ni očekivao da će Godrich pretvori album ove plemenite britanske pop-rock institucije u jedno od djela sličnih Radioheadu.

    Muziku podržava

    Međutim, slušajući pjesme kao što je primjerice “Too Much Rain” ne možete a da se ne zapitate kako bi bilo da je utjecaj postojao i da je bio malo agresivnije izražen. No za razliku od nje postoje vrhunci na ovom albumu kao što je singl “Fine Line” u kojem Godricheva produkcija igra ključnu ulogu i daje glazbi izvjesnu lakoću.

    Jedna od pjesama u kojoj Paul pokazuje svoju genijalnost je lagana pop-rock balada “Jenny Wren“. Stvaranjem ovakvih pjesma podvlači se crta kojom se razdvajaju obični smrtnici od pravih legendi. Lakoća i jednostavnost na – prvo slušanje -, a opet tolika snaga i energija koja izvire iz melodija ove skladbe pokazuju da McCartney s takvom jednostavnošću i lakoćom piše skladbe kakve nešto manji talenti ne mogu stvoriti u čitavoj svojoj karijeri.

    Ovaj album mi je uistinu došao kao melem na ranu nakon svih ovih instant bendova koje sam u zadnje vrijeme imao prilike čuti, a koji igraju na kartu instant bogaćenja po principu ‘svirala je jedno ljeto’. Nema tu čarolije, nema duše u tim skladbama. Sve je isto i bezlično rađeno na isti kalup. Prava je dragocjenost da još ima majstora stare škole koji nas povremeno prisjete kako se to nekad radilo. Još samo da Floydi snime novi album i okrenu svjetsku turneju onda bi sve stvari sjele na svoje mjesto!

    Muziku podržava