Svi smo krvavi ispod kože

    4293

    Mavi Kan

    Ornamental

    Datum izdanja: 11.12.2007.

    Izdavač: Dallas Records

    Žanr: Etno

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. U stambolu na Bosforu
    2. Dođi dragi
    3. Au fond de coeur (feat. Damir Urban)
    4. Aman Allah
    5. Behari
    6. Ružo moja
    7. Ma priere
    8. Kraj potoka, bistre vode (feat. Hanka Paldum)
    9. Bulbuller nazda
    10. Što te nema

    Začaran je to krug. Balkanski poluotok s kojeg tako žarko želimo pobjeći i njegova turbulentna povijest bilježi priličan broj naroda koji su njime prošli ostavljajući – htjeli to priznati ili ne – svoj trag. Razne kulture, religije i običaji utjecali su na sve što nas okružuje. Umjetnost, posebice glazba, posebna je priča. A plod te posebnosti je Mavi Kan i njihov “Ornamental“.

    Mavi Kan (turski: plava krv) trio je osnovan u Zagrebu, a čine ga pjevačica Sakin Modronja, violinist Bruno Urlić (široj publici poznat kao suvoditelj Ezerki & 7/8) i saksofonist Marijan Jakić (poznat po radu s grupama Soulfingers i Mayales), a njihova je preokupacija interpretacija glazbenih tradicija Turske, Bliskog Istoka; bosanskih sevdalinki u jednoj, današnjem slušatelju, prihvatljivoj crossover smjesi jazza, etna i popa.

    A da ta sinteza arhaičnih i orijentalnih korijena s modernim utjecajima bude još funkcionalnija, pobrinula se čitava plejada gostujućih glazbenika: basist Henry Radanović, bubnjar Damir Šomen i gitarist Valent Samardžija ‘domaći’ su bend, a njima su se pridružili Matija Dedić (klavir), Matko Petrić (udaraljke), Dragomir Herendić (gitarist Zabranjenog pušenja), Frano Đurović (harmonika) te članice zbora zagrebačke džamije Arabeske.

    Sad kad smo nabrojali standardnu postavu i gotovo standardne goste, red je spomenuti i pariške potporu: Cesara Anota (bas-gitara, suradnik popularnih Gorillaz), Jeana Phillipea Vatremeza (gitara), Laurenta Ghenina (tarabuka), Geworga Mkkrtchiana (duduk) te Veronique Rioux (bandoneon).

    Muziku podržava

    I sad ću vas zapitati – jeste li čuli za onu staru uzrečicu ‘sto babica, kilavo dijete’? Vjerujem da jeste i stoga je iznimno čudno što “Ornamental” uza svu plejadu vrsnih glazbenika zvuči predvidljivo, gotovo kao mehaničko-školska interpretacija tradicionala, ali i originalnih skladbi. Nažalost, albumu nedostaje one mističnosti, zaigranosti i energije koju ima Mostar Sevdah Reunion; zvuči prilično sterilno i proračunato.

    Daleko od toga da se radi o albumu koji nije vrijedan slušanja, ni govora. Međutim, kada su dvije najbolje pjesme albuma “Au fond de coeur” (u prijevodu: u dubini srca), u kojoj je vokal – posve netipično – Damir Urban, te “Kraj potoka, bistre vode” u kojoj Hanka Paldum briljira po tko zna koji put, dakle pjesme s gostujućim vokalima, teško da se može raditi o slučajnosti.

    Ne znači to da je Modronjin vokal loš (naprotiv, prelijep je), već samo da je dijelom hladan i dalek, gotovo pa se stječe dojam kako je više orijentirana na besprijekornost same izvedbe, nego na njezinu emotivnu toplinu, što u konačnici – naslonjeno na gore spomenutu svirku ostalih aktera – rezultira albumom koji ćete slušati dok radite nešto drugo; albumom koji vas neće natjerati da ostavite ono što radite i posvetite mu se u potpunosti.

    Muziku podržava