Šteta što kvaliteta ne garantira uvijek i uspjeh

    1195

    Siobhan Donaghy

    Ghosts

    Datum izdanja: 01.01.1970.

    Izdavač: Parlophone / Dallas Records

    Žanr: Pop

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Don’t Give It Up
    2. So You Say
    3. There’s A Place
    4. Sometimes
    5. 12 Bar Acid Blues
    6. Make It Right
    7. Coming Up For Air
    8. Goldfish
    9. Medevac
    10. Halcyon Days
    11. Ghosts

    Ime Siobhan Donaghy možda vam isprve neće zvučati poznato, no kada se naglasi da je ona originalna članica skupine Sugababes koja je istu prva i napustila, sjetit ćete se ‘one male crvenokose’ iz spota za prvi hit-singl “Overload” spomenutog britanskog girl-benda.

    Njeno razdoblje u Sugababes već je duže vrijeme dio prošlosti. Skupinu je napustila 2001. godina i tada se posvetila samostalnoj karijeri, te do sada objavila dva studijska albuma. Upravo je taj drugi album, naziva “Ghosts“, tema ovog teksta.

    Teško je njen rad ne usporediti s onim što su kroz isto razdoblje napravile Sugababes. I dok je pop-trojka stvarala prosječne albume s jednim-dva hita koji nose cijeli materijal, Siobhan je okrenula ploču, napustila hitoidni mainstream i ‘složila’ vrlo kvalitetan album, bez naglašavanja hit-singlova. A ovakav način rada nažalost najčešće za sobom donosi loš komercijalni uspjeh.

    “Ghosts” donosi 11 pjesama, mješavinu trip-hopa i popa, a svemu tome može se dodati i pridjev ‘alternativno’.

    Muziku podržava

    Album otvara “Don’t Give Up“, sofisticirana pop pjesma odabrana za najavni singl, koja ujedno na prvo slušanje mnogo obećava za ono što slijedi. Gotovo slične karakteristike ima i “Goldfish“, s time da je ova nešto laganijih tonova. Akustičnom zvuku sličnom onome s prvijenca približila se u još jednoj laganijoj pjesmi – “There’s a Place“.

    Album je gotovo u cjelosti obavijen istom atmosferom i rađen po istom receptu, no ipak se u većini dijelova ne gubi na originalnosti. Nažalost, za “12 Bar Acid Blues“, acid-pop-akustičnu pjesmu, moram reći kako je veliki promašaj i nikako se uklapa u koncept. Da je namijenjena nekoj tinejdžerki koja se tek probija na glazbenu scenu, možda bi i poslužila kao odskočna daska, no ovdje to nije slučaj, s obzirom na zrelost ostatka materijala.

    Bez obzira na kvalitetu i pohvale glazbenih kritičara, “Ghosts” ipak nije uspio iznjedriti zamjetan komercijalni uspjeh i privući pažnju šire publike.

    Album je objavljen prije otprilike godinu dana, loša promocija učinila je svoje, a izdavačka kuća Parlophone, pod čijim okriljem je izdan album, odlučila je prekinuti ugovor sa Siobhan, zbog ranije navedenih razloga. Šteta. Možda novi label i novi album ipak ‘spase’ stvar.

    Muziku podržava