Spiljske simfonije

    1120

    Serena Maneesh

    Serena Maneesh 2: Abyss in B Minor

    Datum izdanja: 01.01.1970.

    Izdavač: 4AD / Dallas Records

    Žanr: Alternative, Noise, Rock

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Ayisha Abyss
    2. I Just Want to See Your Face
    3. Reprobate!
    4. Melody for Jaana
    5. Blow Yr Brains in the Mourning Rain
    6. Honeyjinx
    7. D.I.W.S.W.T.T.D.
    8. Magdalena (Symphony #8)

    Kada čujete za egzotično ime Serena Maneesh pomislit ćete kako bi iza njega mogla stajati neka nova Erykah Badu ili Lauryn Hill, no situacija je sasvim drukčija – za Serenu Maneesh, norvešku elektronsku petorku mogli ste čuti tek u prikrajcima inozemnih festivala kao što je naše Žedno uho gdje biste čuli hipnotičku kombinaciju noisea, rocka i shoegazea.

    Ako bismo trebali svesti na ključne termine njihov drugi studijski album “Serena-Maneesh 2: Abyss in B Minor“, onda bismo navedenim podžanrovima pridružili svakako i ponešto utjecaja popa.

    “Serena-Maneesh 2: Abyss in B Minor” neobične strukture i svakako izvankanonske neujednačenosti eksperimentira raznim zvukovima, pri čemu dominira žanrovski eklekticizam i, kao definitivno osvježenje na dominantnoj elektronskoj sceni, podulje atonalne dionice.

    “Ponor u B molu”, kako bismo ga preveli na hrvatski jezik, ekstrasoničnim pomacima k tome dobiva i novu dimenziju prezentacije uzmemo li u obzir kontekst snimanja samog zvuka.

    Kontekst koji skriva sam naslov jest odluka o tome da se album snimi u, ni manje ni više, spilji, čemu, ako je vjerovati detaljima i informacija na knjižnici albuma, možemo zahvaliti na izraženom volumenu pjesama “Melody For Jaana” ili “Magdalena“, suprotstavljenih pomalo hladnim elektronskim dionicama “I Just Wanna See Your Face” ili “Honeyjinx“, obilježenima apsolutnim distorzijama tipičnim za noise-rock. Svakako je glavni adut, unatoč sintetičkim zvukovima, eterealni i jednako distorzirani vokal samog frontmena Emila Nikolaisena.

    Muziku podržava