Snoopova apsurdna reggae reinkarnacija

    1359

    Snoop Lion

    Reincarnated

    Datum izdanja: 23.04.2013.

    Izdavač: Mad Decent / Menart

    Žanr: Dancehall, Reggae

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Rebel Way
    2. Here Comes the King (Feat. Angela Hunte)
    3. Lighters Up (Feat. Mavado & Popcaan)
    4. So Long (Feat. Angela Hunte)
    5. Get Away (Feat. Angela Hunte)
    6. No Guns Allowed (Feat Drake & Cori B)
    7. Fruit Juice (Feat. Mr. Vegas)
    8. Smoke the Weed (Feat. Collie Budz)
    9. Tired of Running (Feat. Akon)
    10. The Good Good (Feat. Iza)
    11. Torn Apart (Feat. Rita Ora)
    12. Ashtrays & Heartbreaks (Feat. Miley Cyrus)
    13. Boulevard (Feat. Jahdan Blakkamoore)
    14. Remedy (Feat. Busta Rhymes & Chris Brown)
    15. La La La
    16. Harder Times (Feat. Jahdan Blakkamoore)

    Metamorfozu najčešće potaknu tragedije ili događaji koji nam skroz promjene shvaćanje života. Nova frizura, stil oblačenja, a u ekstremnim situacijama promjena imena i prezimena, ili estetski zahvati sredstva su bijega od prošlosti.

    Novi izgled i osobnost za novi početak. No, dosada i ulazak u kolotečinu života također mogu potaknuti taj okidač. Ova druga premisa razlog je Snoopove preobrazbe (ili kako on to naziva reinkarnacije) iz Dogga u reggae pjevača Liona. Koliko god ovo zvučalo bizarno i potaknuto ogromnom količinom marihuane koju Snoop troši, toliko je i poslovni potez gdje legendarni glazbenik shvaća da u gangsta repu više nema načina da se izrazi i bude relevantan kad je u pitanju snimanje novog materijala. A i njemu je dosta, kako sam kaže, da priča o životu koji ne živi već dulji niz godina. Snoop je snimio čak i film o svom putu od ‘psa do lava’ koji se prikazivao na bitnim filmskim festivalima, te tim putem ponovo skrenuo oči javnosti na sebe. S te strane, radi se o potpuno legitimnom i poštenom potezu. Šteta što soundtrack koji je trebao pratiti taj životni put našeg hip-hop junaka nije bolji. Snoop jednostavno nema glas za reggae pjevača, a tekstovi su toliko naivni da se postavlja pitanja je li u njima skrivena neka ironija ili su pak prazna naklapanja prenapušenog uma. Odgovor nije ni jedno ni drugo, već se Snoop Lion jednostavno nije snašao u ovom žanru. Od totalne propasti “Reincarnated” spašava profesionalna produkcija Majora Lazera, autora izvrsnog albuma “Guns Don’t Kill People… Lazers Do”. U uspjelije trenutke možemo ubrojiti solidnu party stvar “Here Comes The King“, gdje se dub ritam spaja sa slatkastim vokalom Angele Hunt, a koja će sigurno na nekom ljetnom tulumu biti poželjna kao ljetni povjetarac tijekom vrućeg srpanjskog dana. “Lighters Up“, na kojoj gostuju zvijezde današnje dancehall muzike Mavaado i Popcaan, vjerojatno je vrhunac ovog albuma. Himnični refren, nenametljiva produkcija koja omogućava jamajčanskim glazbenicima da pokažu ono što znaju, te ovdje suptilni vokal Snoop Liona recept je za vrlo dobar komad moderne dancehall muzike. Vapaj protiv oružja i nasilja “No Guns Allowed” s Drakeom i Cori B. jedan je od najlošijih trenutaka na albumu, a završna ”Ashtray and Heartbreak” koja uz svu dobru namjeru ne uspijeva opisati atmosferu na koju cilja: kad pred suton ostajemo sami, razmišljamo o životu i palimo cigaretu (ili joint) umorni od života. Dakle, takva gotovo egzistencijalistička tema ostaje ovdje daleko od umjetničkog dometa Snoopa na ovom albumu. Na istoj pjesmi gostuje teen pjevačica Myley Cyrus, koja tko zna kakve veze ima s reggae muzikom i koja se nikako ne uklapa u ovaj koncept. Vjerojatno čisto poslovni potez da bi se pjesma prodavala među njenim brojnom maloljetnom publikom. Uobičajen potez u današnjem show biznisu. Iz svega navedenog da se zaključiti da album donekle funkcionira kada Snoop prepušta drugim glazbenicima koji su vještiji u ovom žanru i onim pjesmama koje funkcioniraju ponajprije kao podloge za bezbrižnu ljetnu zabavu.

    Snoop Dogg, danas poznatiji kao Snoop Lion, zadnjih je desetak godina postao poznatiji kao glumac, voditelj emisija, prezenter pornografskih filmova nego kao reper. Snimao je pjesme s bilo kime tko mu se ponudio, iskušao se u rocku, disku, dance glazbi. Unatoč svemu, tu je bilo vrlo dobrih trenutaka, te bi se u posljednjih desetak godina pažljivom analizom moglo naći materijala za bar dva dobra albuma (“Paid Tha Cost To Tha Boss” najbolji je album iz tog razdoblja), a Snoop je unatoč svojoj burnoj prošlosti i povezanosti s bandama u očima javnosti bio shvaćen kao dobri duh hip-hopa, ponajprije zbog svog duhovitog stila prezentacije javnosti i izvrsnog razumijevanja na koji način mediji i kapitalistički sistem djeluju. Još jedna zanimljivost koja može objasniti ovakav zaokret u karijeri je prijateljstvo s 80-godišnjom country legendom Williem Nelsonom, inače jedinim čovjekom u glazbenom svijetu koji može popušiti više trave od Snoopa, a koji je također snimio reggae album. Umorni od Amerike, duhovno i materijalno utočište traže na Jamajci, idealizirajući tu opasnu karipsku zemlju.

    Valja napomenuti koliko god ovaj projekt bio ne pretjerano glazbeno zanimljiv, vidjeti bivšeg gangstera kako u spotu “La la la” (koji se ovdje nalazi samo na bonus izdanju) pleše s djecom predškolske dobi obučen u kostim lava neprocjenjivo je iskustvo i jedan od najkomičnijih trenutaka godine, a Snoopova predanost u toj ulozi čini stvar još više apsurdnom. Unatoč svemu, Snoop Dogg ili Lion pri nastupima uživo sigurno neće razočarati.

    Muziku podržava