Seljački emo

    2502

    Dunja Knebl & Tomo Sombolac

    Jelen pase

    Datum izdanja: 29.10.2010.

    Izdavač: Dancing Bear

    Žanr: Folk

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Za lepom janicom
    2. Jelen bez košutice
    3. Marica je guske gnala
    4. Dremle mi se
    5. De su one ftičice
    6. Primem pero
    7. Glavica me boli
    8. Ki su dečki kaj valjali
    9. Alaj zorja
    10. Koliko je do morja gradova
    11. Lepa katarina
    12. Jelen pase
    13. Snešica ružica
    14. Divojka se setala
    15. Išla bi v gorice
    16. Cveti mi fijolica
    17. Tri logi zeleni
    18. Na Ilovoj tijoj vodi
    19. Po murici plava modra fijolica
    20. Mura mura

    Veteranka hrvatskog folka Dunja Knebl je na svom 11. po redu albumu “Jelen pase” udružila snage sa široj javnosti manje poznatim muzičarom Tomom Sombolcem te načinila odmak od dosadašnjih svojih izdanja.

    Emocije, točnije depresija i žalovanje dobili su razigraniju (možda je
    raznolikija boja riječ) pozadinu, ali to nipošto ne znači da je ukupni
    dojam veseliji.

    Sombolac, koji svoje muzičke impulse artikulira i u etno-doom projektu S.o.m. utjecao je na zvuk albuma na način da “Jelen pase” zvuči malo prokletije nego što bismo to očekivali, a povremeno, u aranžmanima, mogu se primijetiti vokalne dionice na tragu Queens of the Stone Age (ili pak, njihove dionice sliče na stare međimurske napjeve).

    Bilo kako bilo, međimurski dugi “Jeee” u molskim pjesmama je za doom metalce ipak nedostižna depresija i neusporedivo više uznemiruje nego death-metalski “Yeah”. Isto tako, razni emači se pred ovom tugom, koja je kronična rezignacija i pluta seoskim dušama te joj se ne vidi kraja, mogu samo sakriti.

    Muziku podržava

    “Jelen pase” počinje sa “Za lepom Janicom” (malo ‘bluegrassa’ za početak) i završava s ukletom “Mura, Mura“, a uz njih tu je kombinacija od još 18 napjeva koji su dobili pripadajuću zvučnu pozadinu i kontekst. Muzika, stihovi i vokalne interpretacije opisuju život seljaka prije nego što su došli Franjo Josip, Aleksandar Karađorđević, ustaše, četnici, komunisti i HDZ.

    I unatoč silnim naporima suvremene politike, seljacima je ipak bilo teže prije 100 godina nego danas – ako je za vjerovati interpretacijama Sombolca i Knebl, a to nije teško, jer je njihovo razumijevanje hrvatske folklorne muzike ogromno, što se najviše očituje u dodavanju efekata inače štedljivoj (rekli bismo recesivnoj) produkciji. Vrhunci su “Na Ilovoj tijoj vodi“, “Koliko je do morja gradova” i “Mura Mura”.

    Dunja Knebl i Tomo Sombolac su u maniri pravih zaljubljenika u folklornu muziku uspjeli oživjeti stare pjesme i dati im suvremeni štih. Jedina mana albuma je njegova duljina, odnosno, ponekad se dobije osjećaj ‘opet isto’. Utjeha je da je to u relativno rijetkom broju trenutaka, što “Jelen pase” čini opako dobrim kandidatom za Porin u kategoriji narodne glazbe.

    Muziku podržava