Sarajevo, ljubavi moja

    1557

    Mavi Kan

    KaoSarajevo

    Datum izdanja: 26.03.2012.

    Izdavač: Dallas Music

    Žanr: Etno

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Sve smo mogli mi
    2. Noćas mi srce pati
    3. Šta mi fali
    4. Bolje ti je idi
    5. Lijepa hanuma
    6. Kaži gdje je kraj
    7. Kraj tanana šadrvana
    8. Jutro će promijeniti sve
    9. Tebi majko misli lete

    Sastav Mavi kan (turski: plava krv) djeluje od 2003. i njeguje zvuk sevdaha i srodnih žanrova koje oplahuje najčešće jazzom, funkom ili nekim drugim ‘modernim’ muzičkim rješenjem.

    Jezgru Mavi kana čine pjevačica Sakin Modronja (nekad u Trešnjevačkim mališanima, potom u Arabeskama, a danas, eto, u Mavi kanu), violinist Bruno Urlić (nekad u Zabranjenom pušenju, voli i makedonsku narodnu muziku) i saksofonist Marijan Jakić (voli jazz, a bogami i gypsy swing).“KaoSarajevo” njihov je drugi album kojim slušatelja u tričetvrt sata žele provozati ‘onim’, prijeratnim, olimpijskim Sarajevom, gradom prijateljstva i ljudske topline. Vožnja Sarajevom počinje nostalgičnim zazivom “Sve smo mogli mi” iz repertoara velike Jadranke Stojaković, a onda uključuje posjet kafani (“Noćas mi srce pati” Tome Zdravkovića u ne pretjerano turbo-folk izdanju), zagledavanje u mlade djevojke (“Lijepa hanuma“, gostuje Zoran Predin), prisjećanje velikog hita Indexa (“Jutro će promijeniti sve“), ljubavne probleme s vatrenim ženama u Sarajevu (“Šta mi fali“) i završava pucnjevima u zaključnoj “Tebi majko misli lete“.Zvukovno, “KaoSarajevo” bazira se na akustičnoj integraciji tradicionala i modernih zapadnjačkih žanrova. Taj mišung većim dijelom ploče vrlo dobro ‘pali’, a gore navedenoj trojki ruku su dali i bubnjar Damir Šomen (trenutno svira s Majkama), gitarist Damir Kukuruzović, Matija Dedić (valjda znate što svira), basist Henry Radanović, gitarist Valent Samardžija i basist Robin Knežević.

    Zamjerke? Ili je zli potpisnik ovih redaka pretjerano alergičan na kafanske pjesme ili doista “Noćas mi srce pati” strši iz ove kolekcije, a osim toga, pretjerano inzistiranje na bubnjevima nije donijelo mnogo dobroga zaključnoj “Tebi majko misli lete”. Ipak, album je kao cjelina zaokružen i svakim ponovnim slušanjem zvuči sve bolje.

    “KaoSarajevo” lijep je primjer kako posjetiti stare antologijske pjesme, dati im novo ruho i prevesti ih u kontekst sadašnjeg duha vremena. “KaoSarajevo” možda neće imati širok krug slušatelja i poštovatelja, ali oni koji to postanu, vjerojatno će biti vrlo odani.

    Muziku podržava