Jimmy Cobb
Marsalis Music Honors Jimmy Cobb
Datum izdanja: 14.03.2006.
Izdavač: Marsalis Music / Aquarius Records
Žanr: Jazz
Naša ocjena:
Popis pjesama:
“Jimmy Cobb je jedan od sjajnih jazz bubnjara, kao i jedan od najznačajnijih predstavnika onoga što poznajemo kao zvuk Milesa Davisa”, izjavio je Branford Marsalis, slavni saksofonist i utemeljitelj izdavačke tvrtke Marsalis Music. Marsalis, koji je i producent albuma, ujedno drži da Cobb nije dovoljno poznat i priznat s obzirom na svoju kvalitetu i značaj u jazzu.
Zato je, nakon uspješnog albuma bubnjara Michaela Carvina s kojim je započeo novu ediciju Marsalis Music Honors Series, drugi album odlučio prepustiti Jimmyju Cobbu, glazbeniku koji je na sceni gotovo pola stoljeća, koji je svirao s glasovitim jazzistima poput Wesa Montgomeryja, Billie Holiday, Dinah Washington, Sarah Vaughan, Cannonballa Adderleyja, Stana Getza ili Dizzyja Gillespiea, koji je sudjelovao u snimanjima povijesnih albuma s Milesom Davisom poput “Kind Of Blue” i drugih, koji je vođa vlastitih sastava, a značajan je i na polju jazz edukacije.
Ovaj je album Cobb snimio nekoliko tjedana nakon što je napunio sedamdeset i peti rođendan. Ostvario ga je u kvartetu utemeljenom upravo za ovo snimanje – sa starim prijeteljem i glazbenim istomišljenikom, klaviristom Ellisom Marsalisom, te dvojicom mlađih glazbenika: saksofonistom Andrewom Speightom i kontrabasistom Orlandom Le Flemingom. Upravo glazba na ovom albumu odaje Cobbov karakter samozatajnog, staloženog, nepretencioznog glazbenika koji ne razmišlja o svojoj promociji već o užitku suradnje sa stilski bliskim glazbenicima i promoviranju istinskih jazz vrijednosti.
Zanimljivo da nije odlučio svirati svima poznate standarde, čak i ako su iz pera vrhunskih skladatelja i tekstopisaca poput Rodgersa i Harta. Osim njihove manje poznate skladbe “Johnny One Note” izvodi vlastite koje su uglavnom posvete dragim osobama, te skladbe Henryja Mancinija, Ellisa Marsalisa, Johna Williamsa, Andrewa “Tex” Allena i Richarda Teea
No, Cobb ne treba fascinirati izvedbama hitova. Za njega je tema tek ishodišna točka za improvizacije, a u solima se poznaju junaci. Njegov kvartet svira glazbu zasnovanu na zdravoj tradiciji bebopa, bez podilaženja trendovima, čvrsto, s puno improvizacija svih članova, ritmički zanimljivo. Iako u prvom planu nisu bubnjevi već sama glazba, Cobb se predstavlja uvjerljivim bubnjarom.
Davor Hrvoj