Ryan Adams
1989
Datum izdanja: 30.10.2015.
Izdavač: PAX-AM / Menart
Žanr: Country, Rock
Naša ocjena:
Popis pjesama:
Svatko će unutar svoja 4 zida moći misliti što hoće, ali javno nitko neće smjeti pokazivati iznenađenje time što je Ryan Adams obradio album “1989” Taylor Swift.
Ok, malo se šalim, no koliko god Swift i Adams bili naoko različiti, u njihovim pristupima muzici se isprepliću nekoliko stvari: ljubav prema korijenskoj američkoj muzici (pogotovo countryu), protestantska radna etika, spremnost na mijenjanje izvođačkih žanrova i nemilosrdno čerečenje bivših partnera.
Raspad Adamsovog braka je navodno bio inspiracija za ovaj Ryanov oštar stilski rez. Zapravo, njegov je umjetnički postupak sličan onom što su radili The Smithsi: klasični vedri djevojački pop su invertirali u introvertirani rezignirani indie-pop-sevdah.
Rezultati su dobri: kreirana je ploča koja izdržava opetovana slušanja, koja (ah, kako to zvuči čudno) ima čak i humora, i koja se u konačnici može usporediti s originalom, iako je original ipak bolji. No Adamsov “1989” je interesantna zrcalna slika kako se muškarci nose sa stereotipno gledano ‘ženskim temama’ i iznenađenja su moguća.
Uostalom, već je sama originalna “1989” bolja ploča nego što si rock-snobovi žele priznati, s efektnim, zaigranim izvođačkim nervom i pametno skockanim pjesmama.
Ryanov pristup je dao “Welcome To New York” solidan springsteenovski štih, “Blank Space” tiho kantautorsko pikanje po gitari, “Style” je vrlo uspješno prevedena u U2-ovski stadionski rock, a hitovi “Shake It Off” i “Bad Blood” su stavljeni u vrlo nenametljiv aranžman. “Out of the Woods” zvuči kao da je odbačena snimka s “Automatic For the People”, a i “Wildest Dreams” te “I Know Places” ima nešto R.E.M.-ovsko u sebi.
Druga polovica je nešto tiša, meditativnija, jednoličnija i manje uvjerljiva, no Adams je u ovom nelakom zadatku obrađivanja albuma “1989” uspio u jednoj stvari – svaka obrada zvuči suvislo i to je velika stvar. I dan-danas se sjećam da su se mnogi pravovjerni rockeri htjeli pohvaliti pop-obradama, pa su se popiknuli poput Caniggije 1990. u zagrebačkom Maksimiru. Sjetite se Franza Ferdinanda i “Womanizera”.