Daft Punk
Random Access Memories
Datum izdanja: 21.05.2013.
Izdavač: Columbia Records / Menart
Žanr: Disco, Elektronika
Naša ocjena:
Popis pjesama:
Daft Punk je svojim novim albumom “Random Access Memories” ponovno postavio nove standarde za elektroničku i dance muziku, barem u mainstream svijetu.
Pariški dvojac Thomas Bangalter i Guy-Manuel de Homem-Christo na svojem prvijencu “Homework” iz 1997. godine spojili su techno, dance i hip-hop, te unijeli živost i prijeko potrebnu inovativnost u tada već jeftinim drogama i još jeftinijim sampelovima i beatovima prožet žanr.
“Around the World” bio je apsolutni hit koji se puštao od najkomercijalnijih radio i televizijskih postaja do art klubova po Parizu i New Yorku. Drugi album”Discovery” zabilježio je još veći komercijalni uspjeh poharavši top ljestvice najprodavanijih albuma, a hvalospjevi kritike su se nastavili. Uspjeh i dio šarma Daft Punka može se pripisati i njihovoj nepretencioznosti, pozitivnošću i fantastičnim nastupima uživo. Sve do ove godine nisu snimili album koji bi mogao stati u istu rečenicu s prije navedenim antologijskim djelima moderne pop muzike, a onda su snimili, možda i najbolji album svoje karijere “Random Access Memories“.
Album otvara “Give Life Back to Music” s funky gitarama Nila Rodgersa, te prepoznatljivim vokalom Daft Punka, naravno kroz ‘vocoder’ sustav, već trademark Francuza, gdje se ljudski glas reproducira da zvuči poput robota. Ona služi kao elegantni uvod i nagovještaj onoga što nas čeka kasnije. Posveta glazbenim načinima ’70-ih i ’80-ih provučenim kroz glazbene tehnikalije današnjice, kako bi se istakao senzibilitet druge dekade 21. stoljeća. Prošlost kroz budućnost, kao već ranije spomenuta tema albuma.
“Touch” s vokalom i tekstom soft rock legende Paula Williamsa, središnji je dio albuma, a u intervjuima možemo pročitati kako ju Bangalter i Homen-Christo, karakteriziraju i kao najkompleksnije glazbeno djelo koje su stvorili u karijeri, koristeći i preko 250 glazbenih elemenata. Jedan od ključnih trenutaka je i “Giorgio by Moroder” gdje njemačko-talijanski disco pionir Giorgio Moroder uz disco, prog-rock i techno ritmove prepričava svoj glazbeni put, kao metaforu svog života.
“Instant Crush” s vokalom Juliana Casablancasa iz The Strokesa koji se i sam u zadnje vrijeme otisnuo u elektroničke vode, mogao bi biti sljedeći veliki hit. Funkciju hita i ‘reklame’ ovog albuma odradio je “Get Lucky” s vokalom Pharella. Ta pjesma poharala je top-ljestvice, a Pharell i Daft Punk uspješno su odsvirali nešto što bi se moglo nazvati neo-disco. “Get Lucky” ovdje zvuči poput najuspjelijih djela Pharellovog bijelog brata, Justina Timberlakea. Sličan princip je ponovio i na “Lose Yourself to Dance”.
“Doin’ it Right” suradnja je s jednim od glazbeno najzanimljivijih autora današnjice američkom grupom Panda Bear. Album završava s “Contact“, jedinom kompozicijom ovdje stvorenom isključivo sempliranjem, što je u kontrastu s ostatkom ploče odsviranom na gitarama, bubnjevima, sintisajzerima i klaviru.
“Random Access Memories” je album kakav se ne može snimiti bez puno novaca, nije to ona ‘učini sam’ vrsta muzike koja najčešće biva i najslađom. Nije niti visoko energična, divlja i nepredvidljiva kakvu rade njihovi sunarodnjaci iz Justicea. Ovdje se radi o nekoliko godina planiranom, snimanom i slaganom albumu koji je, unatoč tome što su takvi skupi, preambiciozni projekti u prošlosti znali završiti propašću, ispao moderno remek-djelo. Možda najveći kompliment jest što je tako kompleksan rad ispao tako pitak, lagano slušljiv, a opet svakim novim slušanjem nanovo se otkriva neka nova sitnica.
Činjenica da je “Random Access Memories” zauzeo prvo mjesto na Billboardovoj ljestvici najprodavanijih albuma, opovrgava tezu onih koji govore da je mainstream muzika današnjice u potpunosti svedena na kič i najniže strasti.