Tihomir Hojsak Quartet
Clockwise
Datum izdanja: 17.05.2012.
Izdavač: Aquarius Records
Žanr: Jazz
Naša ocjena:
Popis pjesama:
Nekad je u glazbi, prije pojave CD-a i masovne internetske ilegalne ponude, naslovnica albuma bila mnogo važnije pitanje nego danas.
Neke su naslovnice ploča postale legendarne zbog mnoštva detalja na njima, dok je neke proslavila upravo suprotna tendencija ‘agresivnog minimalizma’. Dva albuma The Beatlesa, “Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band” i tzv. “Bijeli album” dva su savršena primjera ovih krajnosti. Hojsak se, on sam autorski, svojom naslovnicom približio onom minimalističkom modelu. S dodatkom dva gudala kao dvije kazaljke na satu. Odlično!
Sam album nudi osam jazz skladbi koje potpisuju Tihomir Hojsak i Vanja Kevrešan. Kompozicije se kreću u rasponu od četiri minute duljine, pa čak do iznad devet. Ovo potonje, a takvu duljinu imaju naslovna pjesma i “Hard Times“, češće znači veću razvučenost materijala, čak i određenu tromost.
Album otvara skladba “From Drnje To New Orleans” koja u formu jazza ukalupljuje i neke motive koji se čine pomalo istočnjačkima. Možda i sam naziv pjesme predstavlja spajanje istoka i zapada. Kolijevke jazza i mjesta na koja je jazz dovodio kulturu. Povezanost učitelja i učenika. Kad se u jednadžbu ubaci i New Orleans, za koji nam prve dvije asocijacije mogu biti jazz i uragan Katrina, sve još dobiva na snazi. Nasreću, još uvijek jazz dolazi na prvo mjesto asocijacije.
U skladbi “What is This” kvartetu se pridružuje Maja koja svojim scat pjevanjem čini da pjesma pomalo podsjeća na neke trenutke aktualnog albuma Elvisa Stanića “Sol & Luna“. Uvodni dio naslovne kompozicije “Clockwise” zvuči kao da se Jocić na saksofonu i Kevrešan za gitarom međusobno itekako dobro zezaju i nadmeću. Kasnije Jocić, koji i inače dominira albumom, svojim saksofonom preuzima primat nad skladbom. Tek sredinom šeste minute opet se vraća Kevrešan ‘smirujući’ gitarom pjesmu. Pred kraj opet se uključuje saksofon i slijedi zezancija do kraja skladbe. Jako zanimljiva kompozicija.
“Unchanged” se nameće kao odličan predah od teškog muziciranja, i prethodne devet minuta duge kompozicije, jer je vokalom otvara Maja Grgić, no pjesma se ne zadržava u sferi čistog vokalnog jazza, već se kreće stazama uhodanim na prvih nekoliko kompozicija. Možda je i najzanimljivija kompozicija na albumu “Autumn in New York“, teška, spora i razvučena skladba u kojoj Tihomir Hojsak sa svojim gudalom ima možda i najvažniju ulogu na cijelom albumu.
Ovih je petero glazbenika izdalo vrlo dobar autorski jazz album koji se najviše bazira na saksofonu i gitari, dok kontrabas autora cijelog projekta ipak možda i premalo dolazi do izražaja. Čini se da se izvođači na albumu vrlo dobro zabavljaju, posebno se to nekako ističe kod gitarista Kevrešana čije su dionice uvijek na mjestu.
Još samo da otkrijemo pokazuju li ona gudala na naslovnici četiri sata ili malo deformiranih 12 i 20 i koje je uopće značenje toga.