Različitosti se privlače i zajedno zvuče i više nego dobro

    1571

    Debeli precjednik / Mašinko

    Godina majmuna / Majmun godine

    Datum izdanja: 13.10.2016.

    Izdavač: Moonlee R. / Dirty Old L. / Dostava Z.

    Žanr: Punk

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Debeli precjednik – Surrender Now
    2. Debeli precjednik – Subotom Kićo, nedjeljom Slabinac
    3. Debeli precjednik – Back to the Embryo
    4. Debeli precjednik – Tomorrow Home
    5. Debeli precjednik – Zbogom svi
    6. Debeli precjednik – Subotom Kićo, nedjeljom Slabinac (Crimson remix)
    7. Mašinko – Srkijev san 21
    8. Mašinko – Zajedno unatrag
    9. Mašinko – 041
    10. Mašinko – Nijedna moja bivša
    11. Mašinko – Monumentalna
    12. Mašinko – Rijetka sprava

    Što se dobije kad se udruže dva naša vrlo dobra punk benda? Vrlo dobar split album.

    Mislim da ne treba previše govoriti o povijesti Debelog precjednika i Mašinka jer su oba benda kroz godine izgradili imena kao vrsni punk bendovi. Koliko imaju sličnosti, toliko i ova dva benda imaju različitosti što se jasno i vidi kroz “Godina majmuna/Majmun godine”.Debeli precjednik je oduvijek imao notu gdje se osvrtao na socijalno-političke događaje oko sebe (što im i samo ime benda poprilično dobro odaje), dok je Mašinko oduvijek bio više zajebantski bend koji godinama pokušava napisati idealnu himnu o alkoholu (najbliže tome su bili s Kako je “Potjeh tražio rakiju”).U globalu, “Godina majmuna/Majmun godine” ih spaja upravo u punk zvuku. Svaki bend svoje ideje prenosi kroz svoje karakteristične forme i time dobivamo vrlo šarolik punk album koji obuhvaća mnogo žanrovskih pododrednica.

    Precjednik generalno ima nešto žešći i mračniji zvuk iz kojih se ipak izvlače zarazne melodije koje su patentirali srodni bendovi sa zapadne obale Amerike, dok s druge strane Mašinko više udara na pop melodije i pijevne refrene koje sigurno mnogi lako pjevaju s nekoliko promila u krvi.

    Muziku podržava

    Još jedna bitna razlika između ova dva benda jest jezik kojim pjevaju. Debeli precjednik ne zna ‘jel’ bi piškio ili kakio’, pa malo pjeva na hrvatskom, a malo na engleskom (što djeluje vro zbunjujuće u njihovih pet pjesama plus bonus), dok Mašinko pjeva samo na materinjem jeziku.

    Iz tog razloga, potpuno je jasno da bi kod neopterećenog puka mnogo lakše sjele pjesme Mašinka, iako su pjesme Precjednika nešto dojmljivije. Sve u svemu, to ovo izdanje čini posebnim i prije svega dobrim.

    Dio Debelog precjednika započinje frenetičnom “Surrender Now” koja definitivno spada među vrh u njihovoj pjesmarici, a slijedi ju “Subotom Kićo, nedjeljom Slabinac” najveći hit ovog split izdanja. Tu se pokazuje da i punk stvar može fino zajašiti radijske valove jer je pjesma na mnogim top listama došla blizu vrha.

    Do kraja njihovog dijela dobivamo još nekoliko zanimljivih pjesama koje nisu u rangu kao početne dvije, ali se njima fino zaokružuje jedna cjelina kojoj jedino nedostaje koherencija u jezičnoj izvedbi. “Subotom Kićo, nedjeljom Slabinac” je za kraj dobila i remiksiranu verziju koja teži akustičnom zvuku.

    Mašinkov dio kreće točno onako kako bi i mnogi očekivali od njih jer “Srkijev san 21” taman prikazuje Mašinko onakav kakav je; zabavan punk bend s poluozbiljnim tekstom i melodijom koju si čuo već tisuću put, ali ćeš ju svejedno iznova zapamtiti i zviždati, dok refrenski dio pjevati iz sveg glasa.

    Zagreb je dobio već mnogo posveta, a iako je relativno nedavno Šank?! izdao jednu punk himnu svojem voljenom gradu, Mašinko nije odolio predstaviti svoju simboličnog naziva “041” (za mlađe, bivši pozivni za Zagreb). Do kraja, vjerojatno jedan od fanovskih hitova će postati “Nijedna moja bivša“, dok “Monumentalna” jest stvarno monumentalna punk stvar jer mnogo tog govori u minutaži od šest i pol minuta.

    Postoji ona stara, različitosti se privlače, pa bih time najbolje opisao ovaj album. Iako su oba benda punk usmjerenja, jasno je da svaki bend ima svoj kreativan put što se pokazuje u ovih 12 pjesama. Ono što im je zajedničko jest svakako činjenica da su ovim albumom još jednom dokazali da punk nije mrtav kod nas, iako ga mnogi žele zakapati već nekoliko desetljeća.

    Zaraznost ovog albuma je neminovna, bendovi su intrigantni, pa ostaje samo jedno pitanje, imamo li samo jednog majmuna godine ili smo svi majmuni? Preostaje nam to saznati…

    Muziku podržava