Rane samostalne snimke slavnog klavirista

    1601

    Keith Jarrett

    The Impulse Story

    Datum izdanja: 05.06.2006.

    Izdavač: Impulse! / Aquarius Records

    Žanr: Jazz

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. De Drums
    2. The Rich (And The Poor)
    3. Blue Streak
    4. Treasure Island
    5. Introduction / Yaqui Indian Folk Song
    6. Victoria
    7. Everything That Lives, Laments
    8. Konya
    9. Bop-Be
    10. Mushi Mushi
    11. Silence

    Tvrtka Impulse! odigrala je značajnu ulogu u promoviranju novih glazbenih stremljenja tijekom šezdesetih i sedamdesetih godina prošloga stoljeća. Snimajući za tog izdavača stasali su mnogi jazzisti koji su poslije postali velike zvijezde jazza, a za Impulse! su neke od svojih značajnijih albuma snimili i tada već afirmirani, cijenjeni glazbenici. Dio značajnih snimaka javnosti je sada dostupan na kompilacijskim izdanjima objavljenima u ediciji “The Impulse Story“.

    Osim CD-a “The House That Trane Built: The Story Of Impulse Records” (John Coltrane “Trane” je bio vodeća snaga i najplodniji umjetnik tvrtke) na koju su uvrštene snimke Arta Blakeya, Olivera Nelsona, Charlesa Mingusa, Johna Coltranea, Earla Hinesa, Archiea Sheppa, Alberta Aylera, Alice Coltrane i Johna Handyja, objavljeni su i zasebni kompilacijski albumi Alberta Aylera, Gata Barbierija, Alice Coltrane, Johna Coltranea, Charlesa Mingusa, Sonnyja Rollinsa, Pharoaha Sandersa, Archiea Sheppa, McCoya Tynera i Keitha Jarretta.

    Jedna od najvećih zvijezda današnjeg jazza, klavirist Keith Jarrett je profesionalnu karijeru započeo sredinom šezdesetih svirajući s Artom Blakeyem, te u legendarnom kvartetu saksofonista i flautista Charlesa Lloyda s kojim je postigao svjetsku slavu. Kao zvijezda jazza u potpunosti se afirmirao svirajući početkom sedamdesetih s Milesom Davisom.

    No, istodobno sa sviranjem u sastavima drugih glazbenika, u drugoj je polovici šezdesetih vodio vlastiti trio suvremenih pogleda na jazz u kojem su svirali kontrabasist Charlie Haden i bubnjar Paul Motian. Proširenjem trija tenor saksofonistom Deweyom Redmanom 1971. je utemeljio kvartet koji je djelovao do 1976., povremeno se proširujući udaraljkašima i gitaristom.

    Muziku podržava

    S današnjeg stanovišta o albumima što ih je s tim sastavom objavio za tvrtku Impulse! (istodobno je objavljivao i za Atlantic i ECM) možemo govoriti kao o ranim samostalnim snimkama Keitha Jarretta. Naime, za tu je tvrku počeo snimati kao dvadesetsedmogodišnjak.

    Od osam albuma što ih je objavio za Impulse! za ovu su kompilaciju skinute snimke s njih pet: “Fort Yawuh”, “Treasure Island”, “Mysteries”, “Byablue” i “Bop-Be”, te solo izvedba Motianove skladbe “Victoria” koja je originalno bila objavljena pslije na kompilacijskom albumu “The Impulse Years, 1973-1974”. U svim ostalim izvedbama pojavljuju se Jarrett, Haden i Motian, u većini i Redman, a u nekima udaraljkaši Danny Johnson i Guilherme Franco, te gitarist Sam Brown.

    Zahvaljujući ovom izdanju mlađa publika dobila je prigodu upoznati se s manje poznatim razdobljem Jarretove karijere. Osim klavira Jarrett u jednoj izvedbi svira i sopran saksofon, a u dvije udaraljke. Za razliku od današnjeg pristupa, ili onog na albumu “The Koln Concert”, po kojem je najpoznatiji širem krugu publike, na ovim snimkama nastalim od 1973. do 1976. svira otvorenije, ne toliko meditativno, s više eksperimentiranja, te povremenim koketiranjem s world musicom.

    Ove će snimke ostati zapamćene kao neka od najkreativnijih ostvarenja iz sedamdesetih kada je akustični jazz bio na dnu popularnosti, a dominirao je jazz-rock, ali Jarrett je bio jedini suradnik Milesa Davisa s kraja šezdesetih i početka sedamdesetih koji nije nastavio svirati električni jazz.

    Davor Hrvoj

    Muziku podržava