The Ramones
Weird Tales Of The Ramones
Datum izdanja: 19.08.2005.
Izdavač: Rhino / Dancing Bear
Žanr: Punk
Naša ocjena:
Popis pjesama:
Promatrano sa današnje distance, ne bi bilo neobično tvrditi da su sinovi imaginarne gospođe Dolly Ramone već svojim prvim albumom, jednostavno nazvanim “Ramones”, osigurali svoje mjesto u svim antologijama i enciklopedijama rock’n’rolla, a pjesma s tog albuma “Judy Is A Punk” najbolje je svjedočanstvo da su pojmom punk baratali puno prije The Sex Pistolsa i britanske eksplozije punka.
Nedovoljno podržani i cijenjeni za vrijeme svog postojanja, tek su nakon raspada benda, a pogotovo nakon smrti trojice od četvero originalnih članova, uspjeli steći priznanje koje zaslužuju s obzirom na trag koji su ostavili u rock’n’rollu.
Još jedan u nizu hommage-izdanja punk četvorci iz Forest Hillsa je i četverostruki box set nazvan “Weird Tales Of The Ramones“. Kompilaciju je sastavljao Johnny Ramone, a ona sadrži čak 85 pjesama iz svih faza benda, kao i DVD “Lifestyles Of The Ramones And More!“. Pjesme su poredane kronološki, pa se tako na prvom disku nalaze one sa prva četiri albuma, a ta rana ostvarenja ujedno se i smatraju najboljim što su Ramonesi snimili u svojoj bogatoj karijeri.
Gotovo svi albumi The Ramonesa napravljeni su po istom modelu, a već je prvi album, snimljen za svega 80 sati i skromnu svotu od 6 400 $, najavio osnovne teme koje će od tada pa nadalje dominirati njihovim repertoarom, a to su infantilnost i agresivnost (“Blitzkrieg Bop“, “Beat On The Brat“, “Now I Wanna Sniff Some Glue“) te naivne ljubavne balade (“I Wanna Be Your Boyfriend“). U pjesmi “Pinhead” s drugog albuma “Leave Home” prvi puta je upotrijebljen poklič “Gabba Gabba Hey” koji će postati jedan od zaštitnih znakova benda. Treći album “Rocket To Russia” bio je najkomercijalniji do tada i donio je veliki hit “Sheena Is A Punk Rocker“, a uspješne su bile i pjesme “Surfin Bird“, “Cretin Hop“, “Rockaway Beach” i “Teenage Lobotomy“.
Drugi disk započinje s pjesmom iz istoimenog filma “Rock’N’Roll High School“, a nastavlja se s albumom “End Of The Century” na kojem je producent bio Phil Spector, te “Pleasant Dreams” s kojeg je skinuta i jedna od najpoznatijih pjesama The Ramonesa “The KKK Took My Baby Away“. Tu su još i “Too Tough To Die“, “Bonzo Goes To Bittburg“, “I Don’t Want To Live This Life (Anymore)” te “Somebody Put Something In My Drink“, jedna od rijetkih pjesama koju nije napisao ni Joey ni Dee Dee, već tadašnji bubnjar Richie Ramone.
Treći disk obuhvaća zadnju fazu The Ramonesa, u koju spadaju albumi “Brain Drain” (“Pet Sematary“, “I Believe In Miracles“, “Merry Christmas“), “Mondo Bizzaro” (“Poison Heart”) i “Adios Amigos” (“Spiderman“, “I Don’t Want To Grow Up“) kao i album obrada “Acid Eaters” (“Journey To The Center Of The Mind“, “7 And 7 Is“, “When I Was Young“).
Na DVD-u se nalazi 18 videospotova koji svi odreda slijede minimalističku estetiku The Ramonesa: od onih prvih iz 1980. godine, poput “Rock’N’Roll High School”, preko “I Wanna Be Sedated” i “Pet Sematary”, sa kadrovima iz istoimenog kultnog horrora rađenog prema knjizi Stephena Kinga, pa do meni najdražeg spota za “Poison Heart“.
Jedan od zanimljivijih spotova je i onaj za “Something To Believe In” koji predstavlja parodiju na aid bendove koji su bili česti u ’80-ima, a bend koji se pojavljuje u ovom spotu dobio je i prigodan naziv RAMONE$ Aid. Između pojedinih videospotova pojavljuju se izjave i kratki intervjui s nekima od aktera tadašnje muzičke scene (Debbie Harry, Tina Weymouth i Chris Frantz iz Talking Headsa) kao i sa fanovima (bejzbol igrač Dave Righetti i članovi grupe Anthrax).
No, ono što je najveća vrijednost ovog izdanja je knjiga stripova koja oslikava bend kao ikone američke masovne trash-pop kulture. Svijet stripa svakako predstavlja pandan muzici i imidžu The Ramonesa – škrti tekstovi, banalnost muzičkog izraza, potrgane traperice, kožne hlače i prepoznatljive frizure, zaslužni su za velik dio njihovog šarma koji se sastojao upravo u tome što su uporno odbijali odrasti i muzički se razvijati.
A ako je ikada ijedan bend mogao poslužiti kao savršeni predložak za karikature, onda su to bili The Ramonesi. Već samo udruživanje mršavog i dugačkog Joeyja Ramonea s niskim i robustnim Johnnyjem i Dee Deejem i patuljastim bubnjarom Tommyjem predstavlja jedan od prototipa čuvene braće Dalton, omiljenih negativaca iz stripova o Taličnom Tomu koje smo ko klinci svi ‘gutali’.
Među crtačima koji su dali svoj obol nastajanju ove strip-knjižice svakako treba istaknuti Johna Hollstroma, osnivača Punk magazina, čije su ilustracije upotrijebljene i za omot ploče “Rocket To Russia”, a pripala mu je čast da nas uvede u svijet The Ramonesa svojim stripom “The Origin”. Drugi iz plejade poznatih autora koji su surađivali na ovoj knjižici je i Sergio Aragonés, dobitnik nebrojenih nagrada i priznanja u području stripa, ali vjerojatno najpoznatiji po svom radu za Mad Magazine, časopis koji je utjecao kako na The Ramonese, tako i na ranu NY punk scenu.
Strip pod nazivom “The Raymonds In London” odlično je djelo Lorne Miller, kao i kratki stripovi “Thanx Joey” Mary Fleener i “I Saw Joey Ramone” Christine Shields. Posebnu poslasticu predstavlja i 3-D strip Steve Vancea i Johna Vankina “3-D Tunes From The Crypt” uz koji su priložene i posebne 3-D naočale.
“Weird Tales Of The Ramones” zavidno je i raskošno izdanje koje će se svidjeti kako starim fanovima, tako i onima koji se tek upoznaju s opusom ovog benda koji je tijekom svog postojanja tako malo mijenjao svoju muzičku filozofiju, ali je zato puno toga promijenio u svijetu glazbe.