Prvo ime Emitt, srednje ime McCartney

    1326

    Emitt Rhodes

    The Emitt Rhodes Recordings 1969-1973

    Datum izdanja: 01.01.1970.

    Izdavač: Hip-O Select

    Žanr: Pop, Rock

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Mother Earth
    2. Pardon Me
    3. Textile Factory
    4. Someone Died
    5. Come Ride, Come Ride
    6. Let’s All Sing
    7. Holly Park
    8. Saturday Night
    9. You’re a Very Lovely Woman
    10. Mary Will You Take My Hand
    11. The Man He Was
    12. In the Days of the Old
    13. ‘Til the Day After
    14. With My Face On The Floor
    15. Somebody Made For Me
    16. She’s Such A Beauty
    17. Long Time No See
    18. Lullabye
    19. Fresh As A Daisy
    20. Live Till You Die
    21. Promises I’ve Made
    22. You Take The Dark Out Of The Night
    23. You Should Be Ashamed
    24. Ever Find Yourself Running
    25. You Must Have
    1. Birthday Lady
    2. Better Side of Life
    3. My Love Is Strong
    4. Side We Seldom Show
    5. Mirror
    6. Really Wanted You
    7. Medley: Bubble Gum the Blues/ I’m a Cruiser
    8. Love Will Stone You
    9. Golden Child of God
    10. Take You Far Away
    11. Warm Self Sacrifice
    12. See No Evil
    13. Drawn to You
    14. Blue Horizon
    15. Shoot the Moon
    16. Only Lovers Decide
    17. Trust One More
    18. Nights Are Lonely
    19. Bad Man
    20. In Desperate Need
    21. Those That Die
    22. Farewell to Paradise
    23. Tame the Lion

    Gotovo univerzalno je prihvaćeno da je grupa The Beatles ostavila golemo muzičko naslijeđe i raspadom grupe 1970. nastala je ogromna praznina koju nisu uspjela do kraja zakrpati djela iz solo-radionica pojedinih članova.

    S druge strane, pojavilo se mnogo talentiranih glazbenika koji su na zvuku The Beatlesa razvijali svoje ideje. Najboljima od njih bilo je zajedničko da su im karijere bile proklete lošim menadžmentom i gotovo nikakvom pomoći od strane diskografske kuće. Grupa Badfinger je, primjerice, unatoč ogromnoj podršci Georgea Harrisona i Paula McCartneya, te nekolicini velikih hitova (“Without You” će biti poznata u izvedbama Mariah Carey, Harry Nilssona i Valentine Hasan, “Day After Day” u izvedbi Rod Stewarta), izgorjela u paklu depresije članova Petea Hama i Toma Evansa (obojica su počinila suicid), grupa Big Star nikad nije postala ‘big star’ (njihova ploča “#1 Record” nikad nije postala ploča broj jedan zbog loše distribucije i nerazumijevanja diskografske kuće), a glavni junak naše priče Emitt Rhodes je potpisao ‘ugovor s đavlom’: diskografskoj kući Dunhill je obećao svakih šest mjeseci novi album, na period od tri godine.

    Suosjećajna i prepuna razumijevanja kakve diskografske kuće već jesu, Dunhill je Rhodesu nametnula teške penale uslijed neispunjavanja ugovorenih obaveza. A nije da Rhodes nije bio marljiv: sva 4 albuma sadrže pjesme koje je napisao i otpjevao glasom i ustima Rhodes (nema obrada, ni tuđih autorskih upliva!), s izuzetkom debi-albuma Rhodes je odsvirao i sve instrumente (a njih ima hrpica, bez brige).

    Ne čudi što mu je za snimanje albuma trebalo minimalno 9 mjeseci (pjesme su kao djeca, jel’ tako?), a ponekad i godinu dana. Publika je još sporije doživljavala Rhodesovo stvaralaštvo (jest pitko, ali plitko nije) – tako da su petljanja s diskografskom kućom unosila zbunjenost među Rhodesove poštovatelje.

    Muziku podržava

    Ova kompilacija pokriva sve što je Emitt Rhodes objavio pod svojim imenom (minus kompilacije i pjesmu “Listen. Listen”): četiri albuma (“American Dream”, “Emitt Rhodes”, “Mirror” i “Farewell To Paradise”), po dva na jednom disku, plus singl “Tame the Lion” svjedoče o velikom talentu koji je svoj zvuk bazirao na ostavštini Paul McCartneya.

    Unatoč kompozitorskim i vokalnim sličnostima s basistom The Beatlesa, riječ je o umjetniku koji bez problema artikulira svoje autorske impulse: Rhodesove pjesme jesu hipermelodične, ali i često opsjednute, depresivne, uvrnute, te zaobilaze banalnost na koju se McCartney toliko puta u svojoj karijeri ‘popiknuo’. To je ozbiljan, neurotičan, štreberski, gotovo starmali pop, usporediv sa “Sgt. Pepperom” i “Odyssey and Oracle” Zombiesa, a rane McCartneyeve albume ‘šije’ za kilometre, pogotovo Paulov debi “McCartney”.

    Tijekom slušanja ovih albuma možemo čuti Rhodesa kako koketira s funkom, jazzom, soulom, countryem i folkom, a vokali su mu gotovo nepogrešivi, gitarističke dionice na zavidnoj razini.

    Nakon što se čuju ovakve pjesme, zvuči gotovo nestvarno da je Rhodes sa svojom muzičkom karijerom završio prije 24. rođendana, da je prestao nastupati, da više nikad ništa nije izdao (ove je godine napunio 60), tek je nedavno talijanski redatelj Cosimo Messeri snimio dokumentarac o zlosretnom geniju, skromno nazvan “One Man Beatles”, a još 2001. je Wes Anderson koristio Rhodesovu “Lullaby” u kultnom “Royal Tennenbaums”. U klub obožavatelja Emitta Rhodesa spadaju i Stephen Merritt (Magnetic Fields), Richard Thompson, te matični mu bend Fairport Convention koji je snimio Emittovu “Time Will Show the Wiser”.

    The Emitt Rhodes Recordings 1969-1973” je esencijalno izdanje za ljubitelje kvalitetnog power-popa i sve koji vole Beatlese. Znam da su teške riječi, ali ovo toliko vrijedi.

    Muziku podržava