Prošlost u sadašnjosti, lutnja u gitari

    3083

    Viktor Vidović

    Johann Sebastian Bach: Djela za lutnju

    Datum izdanja: 12.11.2007.

    Izdavač: Aquarius Records

    Žanr: Klasika

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Suita za lutnju br. 1 u e-molu BWV 996
    2. Prelude, Fugue & Allegro u D-duru orig. Es-dur BWV 998
    3. Suita za lutnju br. 2 u d-molu orig. c-mol BWV 997
    1. Suita za lutnju br. 3 u a-molu orig. g-mol BWV 995
    2. Suita za lutnju br. 4 u E-duru BWV 1006 a
    3. Prelude & Fugue BWV 999/1000

    Aquarius Records nedavno je izdao veoma zanimljiv dvostruki CD hrvatskog gitarista Viktora Vidovića. Studij gitare završio je na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u klasi Darka Petrinjaka, Visokoj školi Mozarteum u Salzburgu u klasi Matthiasa Seidela i na Konzervatoriju u Ženevi u klasi Marie Livie Sao Marcos.

    Održao je brojne solističke nastupe uz pratnju eminentnih orkestara i niz zapaženih koncerata u prestižnim dvoranama diljem Europe.

    Kritika i publika jednoglasne su u ocjeni ovog talenta, a brojne nagrade to samo potvrđuju. Dobitnik prve nagrade na Međunarodnom natjecanju glazbenih umjetnika (CIEM) u Ženevi kao najmlađi pobjednik u povijesti natjecanja, nagrade Villa Lobos, te nagrade Patek Philippe…

    Za posebna umjetnička dostignuća i uspjehe tijekom studija dobiva nagradu Franz Kossak, nagradu austrijskog Ministarstva kulture, a 2007. godine dobitnik je hrvatske diskografske nagrade Porin.

    Muziku podržava

    Taj Karlovčanin iz poznate glazbene obitelji na ovom nosaču zvuka pruža pogled u cjeloviti lutnjistički opus Johanna Sebastiana Bacha. Snimke tog opusa u cjelini prava su rijetkost, što ovaj album čini utoliko vrednijim.

    Vidović u svojim aranžmanima za gitaru vjerno slijedi izvorne skladateljeve ideje, tek gdjekad radeći sitnije preinake (poput transpozicija dviju suita za ton niže, u skladu s akustičkim posebnostima gitare).

    Zanimljivo je da je tek jedna fuga izvorno notirana u francuskoj lutnjističkoj tabulaturi, dok su sve druge skladbe sačuvane u modernijem notnom pismu, odnosno u slogu za instrumente s tipkama.

    Za pojedine skladbe postoje i različite instrumentalne verzije. Zbog toga je do danas ostalo nerazjašnjeno pitanje kojem je instrumentu zapravo ova literatura namijenjena, što čini i ovu njihovu obradu za gitaru sasvim legitimnom i relevantnom.

    Važno je naglasiti da isključivi kriteriji tzv. povijesno obaviještene izvedbe neće pronaći svoje mjesto u lutnjističkom opusu J.S. Bacha. Bach je i sam bio poznat po sklonosti k eksperimentiranju (njemu i dugujemo prve reinterpretacije te glazbe), stoga su i ove partiture otvorene za nove ideje i interpretacije.

    Ona Vidovićeva ni ovaj nas put nije razočarala. Nakon niza uspješnih albuma, i ovaj svjedoči neospornom talentu, vještini i glazbenoj zrelosti. Zvukovni svijet kojim vodi slušaoca uvijek je nanovo zanimljiv i intrigantan, a njegov topao ton i sposobnost da realizira svu svoju tonsku imaginaciju naprosto vas ne mogu ostaviti ravnodušnima.

    Muziku podržava