Propast Zapadnog Rimskog Carstva je večerašnja zabava za odrasle

    2448

    Jarvis Cocker

    Jarvis

    Datum izdanja: 13.11.2006.

    Izdavač: Rough Trade / Menart

    Žanr: Pop

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. The Loss Adjuster (Excerpt 1)
    2. Don’t Let Him Waste Your Time
    3. Black Magic
    4. Heavy Weather
    5. I Will Kill Again
    6. Baby’s Coming Back To Me
    7. Fat Children
    8. From Auschwitz To Ipswich
    9. Disney Time
    10. Tonite
    11. Big Julie
    12. The Loss Adjuster (Excerpt 2)
    13. Quantum Theory

    Jarvis Cocker je uvijek dobro razumio što je to pop. Bombonjera privlačnog, šarenog omota i zagonetne unutrašnjosti. Ne pop kao naziv za srednostrujašku mtv-radio-friendly glazbu, već pop kao glazba koja je dio pop-kulture. Pop Andy Warhola, Monty Phytona, b-filmova i stripova. Pop The Ramonesa i Tarantina. Zabava za inteligentne ljude. Naizgled besmisleno jednostavna, no zapravo suptilno slojevita. Naizgled komična, no zapravo postavlja sva teška životna pitanja.

    Za nekog tko se razumije u pop nije čudno ako se voli igrati s pop-kulturom i retro elemente unijeti u svoj iskaz, a Jarvis je oduvijek preferirao sedamdesete. Tako je njegov prvi samostalni album nazvan jednostavno “Jarvis” u stilu pjevača iz sedamdesetih koji su se odlučili osamostaliti (na pamet mi pada kao primjer rimujući “Curtis”, samostalni prvijenac Curtisa Mayfielda), a i minimalističkim, kulerskim omotom podsjeća na to razdoblje.

    No, to više nije glazba za studentske tulume, nego glazba u kojoj uživate sami, kao što bi uživali u dobroj knjizi. Uostalom i Pulp su na zadnja dva albuma postali teži i mračniji.

    Cocker više nije mladić, a jedan je od onih glazbenika čija glazba stari skupa s njima. Bez obzira da li je riječ o slasnoj uvodnoj “Don’t Let Him Waste Your Time“, pravocrtnom popu “Heavy Weather” ili “From Auschwitz To Ipswich” ili punk-rocku “Fat Children“, “Jarvis” se sluša pozorno i s razmišljanjem.

    Muziku podržava

    Melankolija i zabrinutost karakteriziraju i ovaj album, što je vidljivo i u Jarvisovom prigušenom pjevanju. Teme tekstova su uglavnom koncentrirane na dvojbe koje muče odraslog čovjeka u današnjem društvu.

    Ključna pjesma albuma je “From Auschwitz To Ipswich” koja govori o dekadenciji (ova se riječ malo izlizala u zadnje vrijeme) zapadnog društva koja vodi u sudbinu Rimskog Carstva. Zapravo, propast je već ovdje i svi zajedno ne trebamo tražiti krivce dalje od ogledala – “Evil comes from I don’t know where, But if you take a look inside, maybe you’ll find something there“. To je odgovor na pitanje o uzrocima mržnje i terorizma. Zapadni ljudi su postali lijeni, plitki i dokoni i vrijeme je da se trgnemo.

    Aktualna je i “Running The World“, skrivena na kraju albuma nakon tridesetak minuta tišine, koja je oštri (vulgarni) prosvjed protiv kukavičluka i ignorancije svjetskih vođa (“Cunts are still running the world“).

    Cocker radi albume onako kako Tarantino snima filmove. Zabavljaju ga citati i klišeji pop-kulture, pa ako i vi imate slične afinitete možete uživati u načinu na koji je Cocker besprijekorno odradio zadatke koje je sebi postavio ili se zabavljati tražeći citate, no sve u sve u svemu, “Jarvis” je album pun savršenih pop trikova, koji se lako sluša, no album namijenjen opetovanom i pažljivom konzumiranju.

    Muziku podržava