Pristojan ‘hommage’ najboljem razdoblju metala

    865

    Dendera

    Pillars Of Creation

    Datum izdanja: 22.06.2015.

    Izdavač: Metalbox Recordings

    Žanr: Heavy Metal

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Claim Our Throne
    2. Bloodlust
    3. In High Tide
    4. Disillusioned
    5. The Daylight Ending
    6. The Chosen One
    7. Unholy
    8. Edge Of Tomorrow

    Britanski sastav Dendera iz Portsmoutha relativno je mlađih korijena, osnovan 2008., i možemo ga svrstati u kategoriju bendova koji svoju inspiraciju i ideje crpe iz britanskog heavy metala otprije 30, pa i štogod više godina.

    Ekipi je ovo drugo studijsko izdanje, nakon “The Killing Floor” (2013.), kojemu je prethodio EP “We Must Fight”, objavljen krajem 2011. godine, a koncepcija im je nalik onoj kakvu su ‘furali’ brojni otočki bendovi s kraja ’70-ih i početka ’80-ih godina prošlog stoljeća. Tek neki iz tih vremena postali su velike zvijezde kompletne glazbene scene, a velika većina, na žalost, usprkos kvaliteti koju je posjedovala, iz raznoraznih je razloga uspjela snimiti tek pokoji više ili manje zapaženi album, imati neki dojmljiviji nastup, i s vremenom djelomično, a najčešće potpuno nestati u sutonu svjetala pozornice.

    Dendera bi imala nešto za reći prije 30-ak i štogod više godina, no danas je takva glazba novim naraštajima uglavnom nezanimljiva, sluša ono što je ostalo od NWOBHM pokreta i nije baš sklona davati prigode mlađim bendovima koji se žele okupati u tom, nepresušnom i uvijek uredno održavanom bazenu.

    Muziku podržava

    Galopirajući ritmovi, okomiti i atakirajući gitarski riffovi, stamene ritam sekcije, sinhronizirane i uhu ugodne duple solaže, ‘catchy ‘ refreni, te grubi i surovi, tipično metalski postavljeni vokali Ashleya Edisona, muškasto-mačistički energično i agresivno i dlakavo, u stilu Geoffa Tatea, uz obilje melodija i sveobuhvatne harmoničnosti, glavna su obilježja Denderine glazbe. Rekli bi, nešto u stilu ranih Saxona, Diamond Heada i Iron Maidena, uz mračnu atmosferičnost i štogod teških, doomy ritmova i mračnih riffičnih distorzija iz pionirske faze Black Sabbatha. S druge strane, nešto goropadnijih, agresivnijih, bodljikavijih i osornijih riffova uporište pronalaze u modernijim thrash/groove formama.

    Ono što izlazi iz normativa heavy metala, barem onog iz spomenutog perioda, je duljina trajanja albuma/pjesama, kojih osam traje gotovo 48 minuta, što čini prosjek od skoro šest po individui. Ne treba posebno naglašavati da je to 30-ak posto dulje nego se u ono vrijeme nudilo na vinilkama. No danas su druge okolnosti, traži se čim više glazbe, u konačnici, na medije više toga i stane, pa i tako nešto možemo pripisati ‘podilaženju’ modernijim trendovima. Ipak, treba se priznati da, usprkos produženim vremenima, i ne baš prevelikom obujmu idejnih kreacija, pjesme nisu dosadne, ponajviše iz razloga jer su nesputane, glasne, snažne, izražene atmosferičnosti, pa i agresivnosti.

    Pjesma “Claim Our Throne” uz uvodne, ‘sabathovski’ bolesno mračne tonove i spori ritam, i kasnije oslanjanje na spomenute heavy metal osobine 80-ih, nekako se čini najozbiljnijojm i najkonkretnijm pjesmom, a agresivniji, žešći i gušći gitarski riffovi, ultraeksplozivno bubnjanje, premoćni vokali i krasne, osvježene retro solaže, numeru “In High Tide” najviše su približili NWOBHM-u. Poduža “Disillusioned“, uz obilje melodija, ispruženih solaža i intenzitetom jednake moći, još je jedan u nizu jakih aduta albuma, a “The Chosen One” također je podsjetnik na Black Sabbath i Iron Maiden. Najduža, gotovo devetminutna, poliritmnična stvar “Edge Of Tomorrow“, izuzetno je dobro raspoređena pjesma polu-progresivnih karakteristika, koja je opisu prošlih pjesama dodala poveći omjer thrash/groove dijelova i pojačanu atmosferičnost, koju dodatno ističu akustični fragmenti.

    Za pretpostaviti je, da još jednom istaknemo, da Dendera svojom glazbenom koncepcijom teško bi nešto ozbiljnije napravila i u godinama kada je takva glazba bila i više negi ‘in’, a pogotovo sada. No da se radi i jednom sasvim solidnom, čak i dobrom izdanju koje još jednom naglašava kako su osamdesete u metalu (pa i šire), neisprcan izvor, Tihi ocean ideja za mlade metal glazbenike, to je i više nego janso.

    Stoga bi “Pillars Of Creation” daleko prije bio ‘hommage’, nego čisti pokušaj preslike i ‘krađe’ heavy metala ’80-ih. Ozbiljan bend, nema što, gotovo pa idealan za predgrupu velikanima britanskog metala.

    Muziku podržava