Prihvatljiv spoj nespojivog

    720

    Deadlock

    The Arsonist

    Datum izdanja: 26.07.2013.

    Izdavač: Napalm Records

    Žanr: Death Metal, Pop, Rock

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. The Great Pretender
    2. I’m Gone
    3. Dead City Sleepers
    4. The Arsonist
    5. Darkness Divine
    6. As We Come Undone
    7. Hurt
    8. The Final Storm
    9. Small Town Boy (Bronski Beat-Cover)
    10. My Pain

    Svi koji su njemačku skupinu Deadlock poznavali od prije, njihov šesti studijski album mogao bi ih dosta zbuniti. Naime, on nudi kombinaciju brutale i melodije s naglaskom na tmurnu, turobno-melankoličnu gotičku atmosferom, no to i ne bi bilo toliko čudno i neočekivano da se subžanrovski nisu poigrali s death metalom, alternativnim rockom i popom.

    Dakle, nečim neočekivanim i gotovo nespojivim, što se ovdje ipak dobrim
    dijelom uspjelo, pa je ispalo da je album istovremeno i kompleksan i
    catchy. U generalnom presjeku.U individualnim treba istaknuti dominaciju teških, osornih groove gitara, beskompromisno grubih vokala Johna Gahlerta i njima dijametralno suprotnih, nježnih, senzualnih, popističkih izvedbi Sabine Scherer, pa elektroničkih ‘pomagala’, točnih, izraženo potentnih, ali na momente i nekako sintetiziranih bubnjeva, te otužnih piana i ambijentalnih klavijatura. Ono što svakako treba pohvaliti je harmonija koja vlada među svim tim kontradiktornostima, koje istovremeno albumu upumpavaju kontinuitet dinamičnosti.

    U gotovo svim pjesmama nalazimo kombinaciju deatha i popa, s time da u nekima, poput “The Great Pretender”, “I’m Gone” ili “Darkness Divine”, prevladava brutala, u “The Arsonist”, “As We Come Undone” i pogotovo “My Pain” popizam, a u “Dead City Sleepers” ima nu-metala i alternative.

    Muziku podržava

    U red drukčijih naslova ubraja se goth/metal balada “Hurt“, u najvećem dijelu otpjevana nježnim, senzibilnim Sabininim vokalima uz pratnju piana, a u završnici i s konkretnijim riffovima i solom, te orkestralnim naznakama. “The Final Storm” klasičniji je moderni melodic death naslov s atmosferičnim klavijaturama u pozadini i značajnijom dominacijom growlova, dok se ženski vokali pojavljuju u kratkom interludiju, a jednoj od metalcima omiljenih pop pjesama, “Small Town Boy” Bronski Beata, nisu odoljeli ni Deadlock u sasvim solidnoj obradi, koja uključuje melodični metal u glazbenoj podlozi i miks ženskih i muških pjevanja uz pratnju zbora.

    Promjene u line-upu i evidentna želja da drukčijim pristupom glazbi stvore ako ne nešto novo, onda bar nešto ne toliko pohabano i iscrpljeno, donijela je novo poglavlje u radu ovog benda. I jedan sasvim pristojan album u kojem uobičajene formule i normativi nisu našli svoje mjesto.

    Muziku podržava