Priče za sve glazbene ukuse

    1177

    Trans-Siberian Orchestra

    Tales of Winter: Selections From The TSO Rock Operas

    Datum izdanja: 04.10.2013.

    Izdavač: Lava Republic / Universal Records

    Žanr: Klasika, Progressive Rock

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Night Enchanted
    2. Sarajevo 12/24
    3. Believe
    4. Wizards in Winter
    5. Christmas Cannon
    6. I’ll Keep Your Secrets
    7. A Last Illusion
    8. Old City Bar
    9. Dreams Of Fireflies
    10. Christmas Nights In Blue
    11. Midnight Christmas Eve
    12. This Christmas Day
    13. Music Box Blues
    14. Mad Russian’s Christmas
    15. Epiphany

    Trans-Siberian Orchestra jedan je od najzanimljivijih bendova-projekata na svjetskoj glazbenoj sceni, kojeg je prije dvadeset godina osnovao kompozitor, producent i glazbenik Paul O’Neill i kroz kojeg je prošao ogroman broj glazbenika svih profila.

    Bend je u dosadašnjoj karijeri objavio pet studijskih albuma, a osim autorskih pjesama veliki je broj prerađenih, dorađenih i prearanžiranih naslova velikana klasične glazbe poput Ludwiga van Beethovena, Wolfganga Amadeusa Mozarta, Franza Liszta, Pyotra Ilyicha Tchaikovskya, Giuseppea Verdija ili Nikolaia Rimsky-Korsakova.

    U početnom dijelu karijere, usprkos nedvojbenoj kvaliteti, TSO svoje mjesto nije pronašao niti među rockerskom, a niti među klasičarskom publikom, iako mu glazba oduvijek ima potencijala, i što je najvažnije, kvalitete za oba sloja publike. Naime, svi su mu albumi kombinacija progressive rocka, metala, duhovne glazbe i izrazito snažnog, čak dominantnog utjecaja klasične glazbe, ukoričeni u općeprihvaćeni pojam rock opera, što bi, uz dodatak atmosferične teatralnosti, bio i njihov najtočniji opis. Isto tako, problem je bio u tome da se zbog kompleksnosti i zahtjevnosti glazbe dosta dugo poslagivala ekipa za live nastupe, s kojima se započelo 1999., pa je tako izostao jedan od najvažnijih segmenata u približavanju glazbenika publici.Danas je stvar bitno drugačija, sve je to posloženo, pregršt je tu vrhunskih pjevača različitih profila i vokalnih klasifikacija, prvorazrednih zborova, glazbenika svih stilova, simfonijskih orkestara i producenata uključenih u ovu priču kojoj, kako rekosmo, još uvijek nije u potpunosti priznato da je vrhunska. Ili barem ne onoliko koliko to zaslužuje. Ipak, situacija nakon albuma “Beethoven’s Last Night” (2000.), fiktivnoj konceptualnoj priči o posljednjoj zemaljskoj noći velikog kompozitora, bitno je promijenila odnos prema ovom bendu, rapidno je povećan broj fanova, pa je TSO danas ipak u određenim krugovima priznato ime koje ima svoju publiku i koncerti su im poprilično dobro posjećeni. Tome u prilog ide i podatak da su ih Billboard Magazine i Pollstar promovirali u Top Ten bendova sa najposjećenijim koncertima u ovom mileniju. TSO nastupa isključivo u Arenama i kazališnim dvoranama jer upravo one na najbolji način mogu dočarati svu bajkovitost njihove glazbe.

    Onima koji ih još uvijek nedovoljno poznaju “Tales Of Winter: Selections From The TSO Rock Operas“, retrospektiva bendova dosadašnjeg rada, odnosno izbor pjesama sa svih do sada objavljenih albuma, plus prošlogodišnjeg EP-a “Dreams Of Fireflies” itekako će dobro doći da tako nešto promijene iz korijena. ‘Pink Floyd na steroidima‘ izraz je kojim Paul O’Neill opisuje glazbu svog benda, a to i nije daleko od istine. Sofisticiran, tehnički i izvedbeno dotjeran gotovo do savršenstva, opus TSO-a doista je nešto što ima izrazito veliki potencijal i što je najvažnije, u kontinuitetu zvuči produhovljeno, osvježeno i racionalno.

    Muziku podržava

    Bilo da se radi o laganijim pjesmama s nježnim ženskim vokalima, pretpostavljenih muškima, uz moćan simfonijski utjecaj, tipa “Night Enchanted” i “I’ll Keep Your Secrets” ili dubljim muškim pjevanjima u klasičnim prog rock baladama kao što su “Believe”, “Old City Bar” i “Christmas Nights In Blue” s puno akustičnih i piano emocija, te štogod zviždukanja i kabaretskog ugođaja.

    Sympho/heavy/rock polu-balada “The Christmas Day” ili klasičarski instrumentali kao što je “Sarajevo 12/24”, stvar napisana u spomen na stradanja u ratu u BiH, također su naslovi koje se ne smije preskočiti. Bljeskovi klasične gitare i klavira izdvajaju se u razigranoj “The Last Illusion”, “Wizards In Winter” pjesma je s obrisima symphonic metala, a “Epiphany” moderan progresivni ep kojeg bi mogli u svom opusu koristiti i rock bendovi i simfonijski orkestri, odnosno izvođači klasične glazbe.

    O ovako blistavoj glazbi s neograničenim bogatstvom zvukova i suzvučja moglo bi se pričati i pisati danima i niti tada se ne bi uspjelo reći sve važno o njoj. Čak niti manji dio. Ovo je najjednostavnije glazba koju treba slušati i šutjeti. Samo se prepustiti osjećajima i u njoj – uživati.

    Muziku podržava