Poznata Elvisova soba s novim tapetama

    1617

    Elvis Presley

    Viva Elvis - The Album

    Datum izdanja: 08.11.2010.

    Izdavač: RCA Records / Menart

    Žanr: Elektronika, Pop, Rock

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Opening
    2. Blue Suede Shoes
    3. That’s All Right
    4. Heartbreak Hotel
    5. Love Me Tender
    6. King Creole
    7. Bossa Nova Baby
    8. Burning Love
    9. Memories
    10. Can’t Help Falling In Love
    11. You’ll Never Walk Alone (Piano Interlude)
    12. Suspicious Minds

    Službeno, Elvis Presley je kralj rock’n’rolla. Neslužbeno, on je nadprosječni zabavljač i pjevač gomile tuđih pjesama koji je zahvaljujući dobrom PR-u prodao kamione ploča.

    Drugim riječima, na njegovom je mjestu mogao biti bilo tko i izazvati masovnu histeriju kojoj su pogodovale pedesete godine.

    S njegovom pojavom na sceni ranih ’50-ih. otvorilo se prvo poglavlje sakaćenja dotad zabranjivane afro-američke glazbe kao i dominacije anglosaksonskog kulturno-političkog monopola. Idolopoklonstvo za života i dvojenje oko činjenice da je preminuo, omogućile su Elvisu vječnu slavu.

    Svako malo iznova to su ujedno i najjače devize na račun kojih se uspješno indoktriniraju nadolazeći tinejdžeri. Oni nasjedaju, a kako i ne bi pored toliko savršene kombinacije izvorne ljepote, seksipilnosti i glazbenog umijeća, koja se vjerojatno do dana današnjeg nije ponovila. Upravo kako bi se to nadoknadilo, nastaju ovakvi posthumni projekti – njih najmanje preko 500 po jednom relevantnom izvoru.

    Muziku podržava

    Gledano očima običnog slušatelja nepovodljivim za medijskim spinom, Elvis je iza sebe ostavio dvadesetak izvrsnih evergreen melodija i to je sve. Ne kažem da je to malo, ali sve ostalo je marketinška obmana u kojoj prednjači “Viva Elvis – The Album” kao posljednji takav re-produkt, podijelit će mnogi što misle svojom glavom.

    Presviravanje Elvisove ostavštine na novom albumu nije ništa doli ekvivalent bilo kojem marketinškom projektu ‘ista soba, druge tapete’. Tehnički i po estetici konzumerizma postmoderne, ovaj CD je savršen, a po ušima predanog ljubitelja glazbe, devastacija i najobičnije vulgariziranje kulturne baštine.

    Tako je “Heartbreak Hotel” pristojno kolažirani mash-up originala iz 1956. i koncertne lo-fi verzije iz 1970., prikladno obojen kičastim neo-soul idiomima za prime-time radija Antene.

    Love Me Tender” otvara ženski vokal, snen poput Lee Dekleve, ali i bezličan poput Taylor Swift. Elvis se nedugo zatim ustaje, samo ne znam je li iz kreveta ili iz groba, i dobronamjerno ulazi u duet s mlađahnom trendušom.

    Inače uzbudljiva “Burning Love“, dana je na profesionalno obezličenje kakvom all-star timu glazbenika, tipa, Clapton na gitari, Nathan East na basu i Chad Wackerman na bubnjevima. Nisu izostali ni prateći vokali u Roger Taylor (Queen) maniri, kako bi se zadovoljila željena The Darkness vs. Aerosmith receptura. Želite li još? Sumnjam.

    Elvisov vokal ni u jednoj pjesmi nije osjetno tretiran efektima ili repeticijama. Dapače, on pjeva kao da je prvi put u studiju, živ i zdrav, okružen najtvrdokornijim plaćenicima što ih glazbena industrija danas pruža. Nema unaprjeđenja, nema osuvremenjenja – nema pomaka. Stoga, jednostavno ne razumijem potrebu ovog, ruku na srce, izvrsnog inženjera zvuka da troši svoje kreativno vrijeme na pretakanje prožvakanog, ujedno i svima dostupnog glazbenog štiva u autentičnom obliku, iz šupljeg u prazno.

    K tome, nakon silnog truda, Erich van Tourneau je vjerojatno tek po završetku albuma shvatio da nema ni hit pjesme kao što je bila “A Little Less Conversation” 2004. godine – BBC je iz nekog razloga odbio puštati za prvi singl predviđenu “Suspicious Minds“, no s obzirom na visinu paušalnog ugovornog iznosa potpisanog ni s nikim doli sa samom Priscillom Presley, ne vjerujem ni da ga je bilo briga.

    Muziku podržava