Povratak bluesera

    3447

    Tony Lee King

    The Best of

    Datum izdanja: 17.09.2008.

    Izdavač: Croatia Records

    Žanr: Blues

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Rambling on my Mind
    2. Ain’t no Sunshine
    3. Don’t
    4. Brandy Man
    5. There is Nothing I Can Do
    6. Can’t Go On
    7. All Alone
    8. Tears in Heaven
    9. River of Tears
    10. Old Love (live)
    11. Knockin’ on Heaven’s Door (live)
    12. Ain’t no Sunshine
    13. Proud Mary
    14. I’ve Had Enough Now
    15. I’m in the Mood
    16. Song for Miki

    Tony Lee King vratio se na glazbenu scenu nakon četverogodišnjeg izbivanja. “The Best Of” presjek je najboljih trenutaka njegove bogate karijere u kojoj je tek manji broj pjesama snimljen na jednom od albuma.

    Njegove obrade i autorski uratci samo potvrđuju kako je riječ o vrhunskom glazbeniku kojeg su prije prepoznali u inozemstvu, nego kod kuće.

    Iza umjetničkoga imena Tony Lee King krije se Antonio Čulina iz Velike Gorice, za kojega je pokojni Dražen Vrdoljak rekao da je ‘glasnogovornik hrvatskog bluesa‘. U sedmoj je godini počeo svirati usnu harmoniku, zaljubio se u glazbu Ennia Morricconea, no u sedamnaestoj je otkrio razliku između zaljubljenosti i ljubavi. “Six Silver Strings”, album B.B. Kinga iz 1985., odredio mu je životni put.

    A on ga je odveo u uistinu čudnom i zadivljujućem smjeru: otpjevao je sa Zabranjenim pušenjem pjesmu “Stanje šoka” (s albuma “Dok Čekaš Sabah sa Šejtanom” (znakovit naslov za svakoga bluesera)), a zatim se zaputio na, kasnije će se pokazati, put dug 20 godina kroz najveće europske gradove (Pariz, London, gradovi u Italiji…), njihove ulice, barove i festivale (London Chelsea Blues festival, Lugano Jazz festival) na čijoj je pozornici stvarao, odrastao i živio blues.

    Muziku podržava

    Tony Lee King vjerojatno je jedini hrvatski izvođač koji blues svira profesionalno, a mjesta gdje je sve svirao uistinu je teško nabrojati. Svirao je po ulicama, u Malnarovoj “Noćnoj mori”, prestižnim festivalima, zapravo na bilo kojem mjestu gdje postoje ljudi koji glazbu žele slušati, a ne samo čuti.

    Inspiraciju je pronašao u B.B. Kingu, Ericu Claptonu, Johnu Lee Hookeru, Buddyju Guyu, Elvisu Presleyu i mnogim drugima koji su mu pomogli stvoriti vlastiti identitet kojem je i danas dosljedan u potpunosti. Gitara i blues spoj je u kojem se pronašao i koji vješto dijeli s istomišljenicima, jer svi znamo da je prava ljubav jedina stvar koja se množi dijeljenjem.

    Iza njega su tri albuma – jedan s obradama, jedan live i jedan autorski – a četvrti “The Best Of” donosi presjek glazbenih ostvarenja između 2000. i 2007. Brojne do danas neobjavljene pjesme, četiri live-snimke, tri pjesme s prethodnog albuma te suradnja s brojnim glazbenicima iz Hrvatske i inozemstva čine sadržaj ovoga albuma jedinstvenim i poželjnim u kolekciji istinskih ljubitelja glazbe te obožavatelja bluesa i srodnih grana.

    Čak i vrhunski prateći glazbenici s dugogodišnjim karijerama i nastupima s brojnim domaćim pop i rock zvijezdama kažu kako su se vratili glazbi uz koju su odrasli, koju vole i koju jedino žele svirati.

    Blues Tonya Lee Kinga pitak je, uhu ugodan, gitarska vještina vrhunska (vokalu ipak nedostaje izvornosti, što je razumljivo), a repertoar svima prihvatljiv, svatko će pronaći nešto za sebe.

    Makar konstrukcija u kojoj ‘svatko može pronaći nešto za sebe’ opasno naginje komercijalizaciji, lijepo bi bilo u Hrvatskoj imati blues kao komercijalu.

    Muziku podržava