Pod bremenom prošlosti

    923

    Nightmare

    The Burden Of God

    Datum izdanja: 18.05.2012.

    Izdavač: AFM Records / Trolik

    Žanr: Heavy Metal

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Gateways To The Void
    2. Sunrise In Hell
    3. The Burden Of God
    4. Crimson Empire
    5. Children Of The Nation
    6. The Preacher
    7. Shattered Hearts
    8. The Doomsday Prediction
    9. The Dominion Gate (Part III)
    10. Final Outcome
    11. Afterlife (Bonus)

    Nightmare nije samo jedan od najstarijih francuskih (Grenoble), već i jedan od najstarijih europskih (pa i šire) heavy metal bendova, nastao davne 1979. godine.

    Posjedovao je veliki potencijal, 1983. godine nastupao s tada
    super-popularnim Def Leppardom, snimio dva albuma, “Waiting for the
    Twilight” (1984.) i “Power of the Universe” (1985.) i dvije godine nakon
    toga, 1987., nestao sa scene, odnosno, raspao se.

    Povratak je uslijedio 1999., kada je heavy metal odlučio zamijeniti powerom i do danas s promjenjivim uspjehom uredno snima albume, doguravši s “The Burden Of God” do brojke osam u rubrici ‘studijska izdanja’. A to je izdanje mali zaokret prema heavy metalu, koji je nadvladao power uz pomoć punih, ‘heavijaneriziranim’ akordima natovarenim gitarističkih riffova i moćnih vokalnih linija, naspram atmosferskim, ‘podržavajućim’ klavijaturama koje sadrže simfonijske elemente i povremenim brzim, duplim bas bubnjanjem kao glavnim karakteristikama powera.

    Gitaristički dueli još su nešto što više karakterizira heavy nego power metal, vraća malo bend u prošlost, a mračna, teatralno-naepizirana atmosfera i pulsirajući basevi zajedničke su karakteristike, dok pjesme imaju više dubine, manje privlačnosti, mada im se ne može osporavati himničnost i melodičnost. Svaka je koncipirana na način da joj uvod više sliči intru albuma nego samom početku pjesama, i to im daje na napetosti, na zanimljivosti, na univerzalnosti.

    Muziku podržava

    Izuzeto snažni vokali Joa Amorea, koji jako asociraju na Apolla Papathanasia iz Firewinda, uz gitare i tamniju atmosferu, noseći su dijelovi konstrukcije pjesama, koje imaju kompaktnost i kontinuitet. “Gateways To The Void” krajnje je ozbiljan orkestralni intro u album koji uglavnom sadrži pjesme baladnih i srednjih ritmova, a već prva takva je “Gateways To The Void” s jakom klavijaturističkom potporom gitarskim melodijama i kratkotrajnim prelamajućim sampleom. Lagani akustični početak obilježje je agresivnijeg srednje brzog naslova “Crimson Empire“, akustike, saksofon i sample dio su uvoda u baladu “The Preacher“, koja s još jednim energičnim, a laganijim naslovom, “Shattered Hearts“, s novim akustikama, ‘okupira’ središnji dio albuma.

    U melodičnoj i bržoj “The Doomsday Prediction” čujemo clean i growl pjevanje, ponajbolja pjesma druge polovice albuma je progresivi sklonija “The Dominion Gate (Part III)” s orkestralijama, zborom, ritmičkim izmjenama i dopunama, te krasnim solažama i orijentalnim ‘touchevima’, a “Final Outcome” još je jedna fina pjesma koja varira između sporijeg i srednjeg ritma.

    S “The Burden Of God” Nightmare je zadržao kontinuitet solidnih izdanja i pokazao se vrlo zahvalnim bendom koji, istina, ne može napraviti veliki iskorak naprijed u svojem opusu, no, što je možda i važnije, niti pak ‘lupiti nosom o tlo’ s nekim loše koncipiranim pjesmama.

    Muziku podržava