Nightmare
The Burden Of God
Datum izdanja: 18.05.2012.
Izdavač: AFM Records / Trolik
Žanr: Heavy Metal
Naša ocjena:
Popis pjesama:
Nightmare nije samo jedan od najstarijih francuskih (Grenoble), već i jedan od najstarijih europskih (pa i šire) heavy metal bendova, nastao davne 1979. godine.
Posjedovao je veliki potencijal, 1983. godine nastupao s tada
super-popularnim Def Leppardom, snimio dva albuma, “Waiting for the
Twilight” (1984.) i “Power of the Universe” (1985.) i dvije godine nakon
toga, 1987., nestao sa scene, odnosno, raspao se.
Povratak je uslijedio 1999., kada je heavy metal odlučio zamijeniti powerom i do danas s promjenjivim uspjehom uredno snima albume, doguravši s “The Burden Of God” do brojke osam u rubrici ‘studijska izdanja’. A to je izdanje mali zaokret prema heavy metalu, koji je nadvladao power uz pomoć punih, ‘heavijaneriziranim’ akordima natovarenim gitarističkih riffova i moćnih vokalnih linija, naspram atmosferskim, ‘podržavajućim’ klavijaturama koje sadrže simfonijske elemente i povremenim brzim, duplim bas bubnjanjem kao glavnim karakteristikama powera.
Gitaristički dueli još su nešto što više karakterizira heavy nego power metal, vraća malo bend u prošlost, a mračna, teatralno-naepizirana atmosfera i pulsirajući basevi zajedničke su karakteristike, dok pjesme imaju više dubine, manje privlačnosti, mada im se ne može osporavati himničnost i melodičnost. Svaka je koncipirana na način da joj uvod više sliči intru albuma nego samom početku pjesama, i to im daje na napetosti, na zanimljivosti, na univerzalnosti.
Izuzeto snažni vokali Joa Amorea, koji jako asociraju na Apolla Papathanasia iz Firewinda, uz gitare i tamniju atmosferu, noseći su dijelovi konstrukcije pjesama, koje imaju kompaktnost i kontinuitet. “Gateways To The Void” krajnje je ozbiljan orkestralni intro u album koji uglavnom sadrži pjesme baladnih i srednjih ritmova, a već prva takva je “Gateways To The Void” s jakom klavijaturističkom potporom gitarskim melodijama i kratkotrajnim prelamajućim sampleom. Lagani akustični početak obilježje je agresivnijeg srednje brzog naslova “Crimson Empire“, akustike, saksofon i sample dio su uvoda u baladu “The Preacher“, koja s još jednim energičnim, a laganijim naslovom, “Shattered Hearts“, s novim akustikama, ‘okupira’ središnji dio albuma.
U melodičnoj i bržoj “The Doomsday Prediction” čujemo clean i growl pjevanje, ponajbolja pjesma druge polovice albuma je progresivi sklonija “The Dominion Gate (Part III)” s orkestralijama, zborom, ritmičkim izmjenama i dopunama, te krasnim solažama i orijentalnim ‘touchevima’, a “Final Outcome” još je jedna fina pjesma koja varira između sporijeg i srednjeg ritma.
S “The Burden Of God” Nightmare je zadržao kontinuitet solidnih izdanja i pokazao se vrlo zahvalnim bendom koji, istina, ne može napraviti veliki iskorak naprijed u svojem opusu, no, što je možda i važnije, niti pak ‘lupiti nosom o tlo’ s nekim loše koncipiranim pjesmama.