Pad kvalitete koji se čuje iz svemira

    1030

    Andromeda

    The Immunity Zone

    Datum izdanja: 27.02.2009.

    Izdavač: Silverwolf Productions / Trolik

    Žanr: Progressive Rock

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Recognizing Fate
    2. Slaves Of The Plethora Season
    3. Ghosts On Retinas
    4. Censoring Truth
    5. Worst Enemy
    6. My Star
    7. Another Step
    8. Shadow Of Lucent Moon
    9. Veil Of Illumination

    Još mi je u dosta svježem sjećanju zadovoljstvo koje je vladalo u progresivnim krugovima nakon što je 2001. godine objavljen debitantski album Andromede “Extension Of The Wish”. ‘Europa je dobila svoju verziju Queensrychea i Dream Theatera’, čak su i na taj, pomalo smjeli, način neki dočekali spomenuti album.

    I doista je, moram priznati, i meni bio odličan. Jedna fina kombinacija prog metalne sofisticiranosti, tehničke dotjeranosti i kompleksnosti, s naglašenim neo prog/classical utjecajima jako mi je dobro ‘sjela’. Međutim, to je, na žalost, bilo najvrjednije što je Andromeda napravila. Iako vrlo dobar, već je “II=I” (2003.) bio dosta ‘razvodnjen’, a na “Chimera” (2006.) nestao je gotovo cjelokupan šarm kojem je obilovao debitantski album.

    Mada ne presudan, ali sigurno veliki utjecaj na ovakav razvoj situacije imao je i odlazak odličnog vokalista Lawrencea Mackrorya nakon prvog albuma, bez obzira što nitko ne može reći da David Fremberg nema potrebnu kvalitetu. Takav razvoj situacije popratili su i problemi s izdavačima pa se tako ‘istopila’ potpora Century Medie, koju je privukao u uvodu spomenuta prva dva albuma, a kasnije i Massacre Recordsa.

    Evidentan kvalitativni pad nastavljen je i na četvrtom albumu, koji je donio i daljnji odmak od stilske formule s početka priče. Otišlo se tako više u pravcu, melodičnijeg, istina i nešto žešćeg metal sounda, s pojačanim utjecajem gitarističkih riffova, koji na mnogim mjestima opasno dodiruju thrash teritorij, ali generalno zvuče dosta heavy, i najljepše su napravljen segment albuma.

    Muziku podržava

    Isto tako, dio izvedbi bubnjeva i klavijatura naginju ka fusionu, klavijature su nekako neodređene, malo bi pratile ‘sci-fi’ ugođaj, malo neoclassical, malo progressivu, synthevi i računalne sekvence nisu nešto, basevi znaju biti naporno jednolični, a recimo da je kompletna atmosfera apokaliptičnija pa se čini da je Andromeda bliže nego ikada načinu na koji albume radi Evergrey.

    Nije sve to toliko značajno da bi uradak u potpunosti udaljilo od progresivnog metala, koji je i dalje primarno Andromedino izražavanje, no isticanje ovih elemenata, nekih u većem, nekih u manjem obujmu, nekako je previše razvodnilo materijal i učinilo ga teško slušljivim, čak na momente i dosadnim, mada sve pršti od individualizacija koje je teško nabrojiti.

    Bez obzira na neke fine prijelaze, ritmičke izmjene, stalno održavanje tugaljive atmosfere, koju ‘dižu’ i melankolični patničko/malodušni vokali u sporijim izvedbama, nije mi više to to. Andromeda više nije gospodski bend i razočarava me iz albuma u album. Istina, ne u potpunosti, jer, recimo, neki simfonijsko/futuristički klavijaturistički dijelovi imaju određeni potencijal i podsjećaju na bolje dane benda, no generalno, sve je to premalo da bi dostiglo zadovoljavajući obujam ‘forme’ kakvom se predstavio.

    Poradilo se i na kompleksnosti i univerzalnosti, ali opet, nekako je sve to premalo uobličeno za kompletniji i kvalitetniji dojam o albumu. Da su pjesme poput “Worst Enemy“, koja svojom prog/power inteligencijom i tamnijim ugođajem najviše podsjeća na Evergrey, sigurno bih drukčije rezonirao, no kada, recimo, u pjesmi od sedamnaest i pol minuta (“Veil Of Illumination“) ne dobijete skoro ništa čega bi se duže sjećali, osim klasičnih prog/power melodija i stotine bezličnih prijelaza, a ona toliko toga sadrži, teško je ovaj materijal doživjeti ozbiljnije.

    Zaista mi je žao da ovaj švedski bend nije materijalizirao početni uspjeh, jer, kako sam naveo, puno je obećavao, a na kraju je ispalo ono ‘tresla se brda rodio se miš’. A da bi tako danas moglo biti, malo se koji progresivni fan usudio pomisliti prije 7-8 godina.

    Muziku podržava