Oživjelo prokletstvo rocka

    2997

    AC/DC

    Plug Me In

    dvd

    Datum izdanja: 12.11.2007.

    Izdavač: Columbia / Menart

    Žanr: Rock

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. High Voltage (King of Pop Award, Australia, October 1975)
    2. It’s a Long Way To the Top (If you Wanna Rock ‘n’ Roll) (Bandstand, Australia, February 1976)
    3. School Days (St. Albans High School, Australia 1976)
    4. T.N.T. (St. Albans High School, Australia 1976)
    5. Live Wire (Super Pop/Rollin Bolan, London, July 1976)
    6. Can I Sit Next to you Girl (Super Pop/Rollin Bolan, London, July 1976)
    7. Baby Please Don’t Go (Myer Music Bowl, Melbourne, December 1976)
    8. Hell Ain’t a Bad Place to Be (Sigh & Sound in Concert, London, October 1977)
    9. Rocker (Sigh & Sound in Concert, London, October 1977)
    10. Rock ‘n’ Roll Damnation (Apollo Theatre, Glasgow, April 1978)
    11. Dog Eat Dog (Apollo Theatre, Glasgow, April 1978)
    12. Let There Be Rock (Apollo Theatre, Glasgow, April 1978)
    13. Problem Child (Rock Goes To College, Colchester, October 1978)
    14. Sin City (Rock Goes To College, Colchester, October 1978)
    15. Bad Boy Boogie (Rock Goes To College, Colchester, October 1978)
    16. Highway to Hell (Countdown, Arnhem, August 1979)
    17. The Jack (Countdown, Arnhem, August 1979)
    18. Whole Lotta Rosie (Countdown, Arnhem, August 1979)
    19. Baby Please Don’t Go (Szene 77, Circus Krone, Munchen, September 1976)
    20. Problem Child (Myer Music Bowl, Melbourne, December 1976)
    21. Rock ‘n’ Roll Damnation (Top of the Pops, London, June 1976)
    1. Shot Down in Flames (Nihon Seinenkan, Tokyo, February 1981)
    2. What Do Yo Do for Your Money (Nihon Seinenkan, Tokyo, February 1981)
    3. You shook Me All Night long (Nihon Seinenkan, Tokyo, February 1981)
    4. T.N.T./Let There Be Rock (Nihon Seinenkan, Tokyo, February 1981)
    5. Back in Black (Capital Center, Landover MD, December 1981)
    6. T.N.T. (Capital Center, Landover MD, December 1981)
    7. Shoot to Thrill (The Summit, Houston, TX, October 1983)
    8. Guns for Hire (Joe Louis Arena, Detroit, MI, November 1983)
    9. Dirty Deeds Done Dirt Cheap (Joe Louis Arena, Detroit, MI, November 1983)
    10. Flick of the Switch (Capital Center, Landover MD, December 1981)
    11. Bedlam in Belgium (Capital Center, Landover MD, December 1981)
    12. Back in Black (Tushino Airfield, Moscow, September 1991)
    13. Highway to Hell (Tushino Airfield, Moscow, September 1991)
    14. Whole Lotta Rosie (Tushino Airfield, Moscow, September 1991)
    15. For Those About Rock (We Salute You) (Tushino Airfield, Moscow, September 1991)
    16. Gone Shootin’ (VH 1 Studios, London, July 1996)
    17. Hail Caesar (Enternaiment Center, Sydney, November 1996)
    18. Ballbreaker (Enternaiment Center, Sydney, November 1996)
    19. Rock and Roll Ain’t Noise Pollution (Enternaiment Center, Sydney, November 1996)
    20. Hard As A Rock (Stade De France, Paris, June 2001)
    21. Hells Bells (Stade De France, Paris, June 2001)
    22. Ride On (Stade De France, Paris, June 2001)
    23. Stiff Upper Lip (Circus Krone, Munchen, June 2003)
    24. Thunderstruck (Circus Krone, Munchen, June 2003)
    25. If you Want Blood (You’ve Got It) (Downsview Park Toronto Rock, July 2003)
    26. The Jack (Downsview Park Toronto Rock, July 2003)
    27. You Shook Me all Night Long (Downsview Park Toronto Rock, July 2003)
    28. Hells Bells (Countdown, Brussel, January 1981)
    29. Gone Shootin’ (Rehearsal, VH1 Studios, London, July 1996)
    30. Rock Me Baby (The Rolling Stones with Angus and Malcolm Young, Festwiese Leipzig, June 2003)

    Bez ikakvog pogovora, ovo je jedan od bendova za kojeg je suvišno trošiti riječi u predstavljanju njegova rada, a nakon izlaska ovog dvostrukog DVD-izdanja to će biti još manje potrebno. Jer, praćenje ovog izdanja nudi vrlo kvalitetan pogled kako na sam bend tako i na njegovo šire značenje u muzičkoj povijesti, na njegov evolucijski proces i na dva perioda s različitim liderima, ali ujedno i liderima koji imaju svoje mjesto na istoj razini kada se analizira priča o AC/DC. Zato je uostalom, svaki od njih ‘dobio’ po jedan disk.

    Kako sam već istaknuo, “Plug Me In” je dvostruki DVD, koji predstavlja ove živuće australske legende uglavnom kroz live izvedbe, ali i pojavljivanjima u TV showovima ili intervjuima, i to u svim dijelovima svijeta.

    Nakon mnogo izdanih albuma i više od trideset godina karijere, ovakav DVD nešto je što je bilo logički za očekivati, a strašno mu je velika, neprocjenjiva vrijednost ta što se na njemu nalaze rijetko ili nikada viđene snimke i fotografije iz svih razdoblja djelovanja. Također veliki rariteti.

    Već i sam površan pogled na materijale otkriva njihovo praćenje događanja kronološkim slijedom, tako da prvi disk obuhvaća razdoblje u kojem je za vokalima bio Bon Scott, točnije ono od 1975. do 1979. godine, kada su AC/DC neki smatrali svojevrsnim australskim odgovorom na The Rolling Stonese i druge euro-rockere.

    Muziku podržava

    Činjenica je da je u tom je razdoblju bend bio nešto mekši nego kasnije, naravno, puno žešći u odnosu na imenovane i druge slične izvođače, te više podređen rocku, no isto je tako činjenica da oni nikada nisu bili odgovor na ništa, a najmanje ne na Stonese.

    Tako unikatan sound i tako divne gitarističke riffove nikada nitko nije imao niti će ikada imati. Period u kojem se stvarao imidž benda, popraćen je s 18 pjesama u live-verzijama, odsviranima u tv-postajama, klubovima, kazalištima i dvoranama, a očekivano je da te snimke nisu na današnjoj tehnološkoj razini. Što je i razumljivo, ali je ipak iz zvuka i slike izvučen zavidan maksimum, pa možemo smatrati da su na visokoj razini, uzmemo li u obzir da ih većina ‘premašuje’ 30 godina starosti.

    Na njima se prisjećamo originalnog basiste Dave Evansa i prepoznatljive Angusove školske uniforme, ukrašene torbicom, koju je u početnim godinama redovito nosio, ali i mladalačkog izgleda ljudi koji su obilježili protekla desetljeća.

    Uvijek nas u takvim izdanjima najviše zanimaju pjesme, pa ćemo tako istaknuti da među njima ima nekoliko koje se uopće nisu ili su se jako rijetko čule kasnije, poput “It’s Long Way to the Top (If You Wanna Rock ‘n’ Roll)“, “School Days” ili “Can I Sit Next to You Girl“, kao jedne od najranijih snimaka benda, te “Hell Ain’t a Bad Place to Be“, “Rock ‘n’ Roll Damnation” i “Let There Be Rock“, super naslovima, koji su također nešto slabije prezentirani u kasnijim izdanjima.

    Uostalom, kao i veliki broj svih pjesama i zato mi se prvi disk čini nekako boljim i prihvatljivijim. Kao bonus-materijali u sklopu njega nalaze se intervijui s Bonom Scottom zasebno, pa s Bonom i Angusom te cijelim bendom, a naposljetku, u sklopu bonusa, još se nalaze tri pjesme u live-izvedbama. Dobro i poučno štivo sa zahvalnom tematikom.

    Drugi disk obuhvaća razdoblje od kada je mjesto za mikrofonom, nakon Bonove smrti, preuzeo Brian Johnson, a ovdje je ‘obrađen’ period od 1981. do 2003. godine.

    Formula po kojoj je rađen drugi disk je slična, da ne kažem ista kao i ona za prvi. Što znači da i ovdje nailazimo na pregršt live izvedbi, ipak nešto eksponiranijih pjesama, ukupno njih 27. Samo što su ovdje dvorane, TV studija i kazališta zamijenjena stadionima, kao produktima planetarne slave koju je AC/DC uživao u tim godinama. To bi također mogla biti jedna od poanti ove priče.

    Jedan od zanimljivijih nastupa s tog diska je onaj iz Moskve, s jednog od prvih koncerata u, sada bivšem, SSSR-u, na kojem su nastupili i Metallica i Pantera. Iz tog dijela bih istaknuo uvijek visokopozicionirane naslove “Back in Black“, “For Those About to Rock“, obje iz spomenute Moskve, te “Hard As a Rock” i “Hells Bells“, odsvirane na glasovitom Stade de France u Parizu.

    I ovaj disk ima bonus dodatak sa sličnom tematikom kao i prvi, odnosno intervjui i live-izvedbe, među kojima i ona u u Leipzigu 2003.godine s The Rolling Stonesima, s kojima braća Young sviraju pjesmu “Rock Me Baby“, a neki će se rado prisjetiti i ‘crtanih’ zvijezda Beavisa i Butt-Head kroz kratki filmić iz 1996. godine.

    Ovo je izdanje o kojem doista nije potrebno previše detaljno pisati i pričati, pa to niti neću napraviti, već samo dati neke smjernice, jer smatram da su i one biti dovoljne da se predoči što se to sve ovdje može vidjeti. I zato nimalo ne dvojim da će svaki pravi poklonik ovog velikog benda ovo sigurno nabaviti te da će u svih pet sati njegovog trajanja uživati.

    Ali uživanje ne nudi samo sadržaj diskova, nego i sam omot, kojeg je tako lijepo složen da mi ga je bilo teško, gotovo žao otvoriti. Kad sam to ipak učinio, naišao sam na još jednu ugodnu stvar, lijepo ‘aranžiran’ booklet, s posrebrnjenim fotkama članova ubačenim u njegovu ‘crninu’. Prekrasno, stvarno prekrasno. Sve je ovdje na svom mjestu, sve tamo gdje i tako kako mora biti.

    Istina je možda, kako bi neki rekli, da ovaj band kroz svoju povijest snima iste ili gotovo iste albume, ali ako to i rade, rade vrhunski i na način koji nitko ne uspijeva dokučiti. A upravo je ovo izdanje vjerodostojan podsjetnik kontinuiteta AC/DC-a, jedinog benda koji je tako uspješno, možemo reći gotovo bezbolno, uspio zamijeniti pjevača i više nego dobar, novi dokaz zašto mnogi kažu da je jedan od čelnih svjetskih live-izvođača i beskrajno utjecajno ime.

    Mada mi se čini potpuno nepotrebnim i čak se malo kosi s prvom rečenicom, jednostavno ne mogu odoljeti i moram na kraju ovaj DVD opet preporučiti svim fanovima benda, ali i svima koji cijene rock i čvrsto drže do tog i takvog osobnog stava.

    Biografija AC/DC

    Muziku podržava