Osebujne improvizacije slavnog klavirista

    1175

    Keith Jarrett

    Radiance

    Live

    Datum izdanja: 03.05.2005.

    Izdavač: ECM / Dinaton

    Žanr: Jazz

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Radiance – Part 1
    2. Part 2
    3. Part 3
    4. Part 4
    5. Part 5
    6. Part 6
    7. Part 7
    8. Part 8
    9. Part 9
    1. Radiance – Part 10
    2. Part 11
    3. Part 12
    4. Part 13
    5. Part 14
    6. Part 15
    7. Part 16
    8. Part 17

    Keith Jarrett je na novim listama uglednih časopisa DownBeata i JazzTimesa proglašen najboljim klaviristom. Tog su mišljenja kritičari i čitatelji. Iako je zadnjih godina najpoznatiji po djelovanju sa svojim trijom, koji je ponovno proglašen najboljim malim sastavom, u kojem sviraju kontrabasist Gary Peacock i bubnjar Jack DeJohnette, najpoznatiji Jarrettov album još uvijek je “The Koln Concert” što ga je ostvario solo.

    No osim tog kultnog dvostrukog albuma iz 1975., Jarrett je od 1971. do 1998. za svog stalnog izdavača, njemačku tvrtku ECM, objavio niz drugih solo albuma: “Facing You”, dvostruki “Solo Concerts: Bremen/Lausanne”, “Staircase”, šesterostruki “Sun Bear Concerts”, “Concerts (Brefenz)”, “Dark Intervals”, “Paris Concert”, “Vienna Concert”, “La Scala” i “The Melody At Night, With You”. Iz samih naslova vidljivo je da se radi uglavnom o snimkama koncerata što je slučaj i s novim, dvostrukim kompakt diskom “Radiance“.

    Poput mnogih, ne samo solo albuma, i ovaj je ostvario na nastupima u Japanu gdje Jarrett ima vjernu publiku koja dobro poznaje njegovo djelo i gdje uvijek iznova pronalazi novo nadahnuće. CD donosi snimke koncerata što ih je održao 27. listopada 2002. u Osaka festival Hallu (uvršten je cijeli koncert), te 30. listopada iste godine u Metropolitan Festival Hallu u Tokyju (dio koncerta – cijeli će biti objavljen na DVD-u).

    Kroz sedamnaest dijelova, koji se referiraju na svaki prethodni, razvija skladbu što ju je nazvao “Radiance” u potpunosti se prepuštajući glazbenim meditacijama, ne mareći za stilove. Pod njegovim prstima zadani parametri jazza, klasike i drugih glazbenih formi gube svoje značenje i stapaju se u romatičarski ekstatični klavirski recital.

    Muziku podržava

    Iako nikad nije ponovio popularnost “The Koln Concerta”, ponajprije zato jer je njegova glazba bila usmjerena više prema avangardnijem izričaju, pristupu koji je obilježio početak njegove samosotalne karijere, svi su njegovi albumi, pa i ovaj, relevantan primjer kreativnog, suvremenog, eksperimentalnog u potpunosti improviziranog pijanizma.

    Davor Hrvoj

    Muziku podržava