Opuštajući zvukovi bossa nove i brazilske sambe za vruće ljeto

    2460

    Quartet Sensitive

    Discussao

    Datum izdanja: 17.05.2004.

    Izdavač: Dallas Records

    Žanr: Bossa Nova

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Dođi mi
    2. Discussao
    3. Brigas nunca mais
    4. Chovendo na roseira
    5. Falando da amor
    6. Anos dourados
    7. Cantado no toro
    8. Estate
    9. Sina
    10. Tema de amor de Gabriela
    11. Derradeira primavera
    12. Od sumraka do zore

    Riječki kvartet Quartet Sensitive svoj glazbeni izričaj temelji na brazilskoj glazbenoj tradiciji pa je tako i prije nekoliko godina i nastao njihov debitantski album “Afternoon With Jobim”, inspiriran Carlos Jobimom, največim brazilskim glazbenikom. Njihovom insiracijom hrvatska publika imala je priliku bolje se upoznati s bossa novom, brazilskom sambom te općenito sa temperamentnom brazilskom glazbom.

    Quartet Sensitive čine četvero vrsnih glazbenika: Meri Trošelj/vokal, Darko Jurković/električna gitara-prateći vokal, Henry Radanović/bass gitara-akustična gitara, te Tonči Grabušić/bubnjevi-udaraljke.

    Početkom ljetnih vrućina Quartet Sensitive izlazi sa svojim drugim studijskim albumom pod nazivom “Discussao“. U glazbenom smislu se album u potpunosti oslanja na svog prethodnika tako da za one upoznate s prijašnjim radom benda ne donosi puno iznenađenja, ali to nikako ne umanjuje njegovu kvalitetu. Album donosi dvanaest pjesama od toga dvije autorske i izvedene na hrvatskom jeziku, dok se ostale pjesme naslanjaju na obrade Carlos Jobima.

    Muziku podržava

    Prvi single s novog albuma je pjesma “Dođi mi“, koja i otvara album te se na nekoncentrirano slušanje može čak i smetnuti s uma da je pjesma otpjevana na hrvatskom koji u vokalnoj interpretaciji Meri Trošelj zvuči gotovo portugalski. Slijedi ju naslovna stvar albuma “Discussao”, koja nas svojim gudačko-klavirskim varijacijama uvodi u lepršavost bossa nove te ujedno služi kao uvertira cijelig albuma u glazbenom smislu.

    “Brigas Nunca Mais” i “Chovendo Na Roseira” nastavljaju u istom lepršavom tonu potpomognute neizostavnim saksofonom, do prve balade na albumu nazvane “Falando Da Amor” kojom se ritam na albumu malo usporava. “Cantado No Toro” jedini je instrumental na albumu s gitarom kao dominantnim instrumentom. Album se i dalje usporava pjesmom “Estate” u kojoj je vokal definitivno ispred glazbe uz još jedan adut – pjesma je izvedena na neosporno melodičnom talijanskom jeziku.

    “Sina” je sljedeća po redu na albumu, gdje se kao vodeći instrument pojavljuju orgulje. “Tema De Amor De Gabriela“, lijepa ljubavna balada nakon koje slijedi zanimljiva pjesma bez instrumentalne pratnje “Derradeira Primavera” u kojoj uz prekrasan vokal glazbenu podlogu čini šum valova. Posljednja pjesma na CD-u “Od sumraka do zore”, otpjevana je na hrvatskom jeziku.

    Na albumu uz već spomenute bazne glazbenike su gostuju i Matija Dedić na klaviru, Marko Ramljak na violini, Saša Nestorović tenor sax i klarinet, Ivo Popeskić na klaviru i orguljama, Boris Popov na udaraljkama te Neven Frangeš na orguljama Hammond.

    Album definitivno nije moguće svrstati u komercijalne instant ljetne proizvode, mada se savršeno uklapa uz izležavanje i pijuckanje hlanih koktela negdje uz obalu… Jedina stvar na koju bi Quartet Sensitive trebao obratiti pozornost je sindrom ‘zasičenja’ kojemu je hrvatska publika sklona jer bi ih stremljenja ka slijedećem projektu u potpuno istom smjeru mogla lagano zabaciti u komercijalne vode.

    Muziku podržava