Odmor za dušu i hrana za moždane vijuge

    1227

    Riccardo Staraj & Midnight Blues Band

    Midnight Man

    Datum izdanja: 03.06.2016.

    Izdavač: Menart

    Žanr: Blues, Jazz, Rock

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Za svakog Lidera
    2. Meč
    3. Tko je bacio prvi kamen
    4. Back Door Man
    5. Midnight Blues
    6. Politička kuhinja
    7. Zaokret
    8. Blues samoće
    9. Midnight man
    10. Devil in Love
    11. Žeđ noći

    Kako poeziju približiti širem krugu ljudi? Pa kroz muziku, naravno.

    U slučaju da je nekomu promaklo, prije Jima Morrisona, The Doorsa i posthumnog albuma “American Prayer” postojao je kralj književnog beata imenom Jack Kerouac. Kerouac je nasnimio dva albuma (“Blues and Haikus” i “Poetry for the Beat Generation”) svoje furiozne poezije uz pratnju blues klavira i saksofona u izvedbi Stevea Allena ili Zoota Simmsa. Tu je vjerojatno sve počelo. Morrison je volio Kerouaca, a Riccardo Staraj garant voli Morrisona. Poetika ove trojice doduše različita je, ali je zato žar izražavanja kroz poeziju podjednak.Kvarnerski pisac i pjesnik, Riccardo Staraj, dosad je objavio nekoliko zbirki poezije i nekoliko glazbenih CD-a.Najsvježije izdanje “Midnight Man” u kolaboraciji sa svojim Midnight Blues Bandom objavljeno je ove godine i donosi 11 mračnijih blues/rock/jazz kompozicija prožetih Starajevim dinamičnim i zaraznim polupjevnim naracijama. Radi se o izboru između tridesetak pjesama koje je Staraj sa svojim bendom stvarao od 2012. godine do danas.Iziritiran društvenim stvarima i pojavama Staraj u manirama ciničnog i gadljivog bluesera isporučuje riječi koje život znače. Ritam sekcija Edija Lazarića i Vedrana Ružića, gitara Marka Sedlaka, truba Josipa Rubinića te pogotovo saksofon Tonija Železnika, na svoje blueserske i jazzerske načine ponavljaju ono što Staraj govori. Poezija je to na tragu izmišljenog društveno angažiranog Matoša koji se susreće s beat generacijom i jazz pjesništvom Kerouaca, ili obrnuto. Premda Starajevi stihovi nose jaku antipolitičku crtu, ovdje nema intelektualnih preseravanja koja su sama sebi svrha, a Staraj se ne čini kao netko tko je zadovoljan time što zna istaknuti društveni problem, ali ne i pronači rješenje za njega.

    Propovjednički poput Nicka Cavea, nabrijan poput jedne petine Henrya Rollinsa, Staraj sa svojim tonaliteton, hrapavim glasom i ostacima onog autentičnog talijansko-hrvatskog naglaska, od prve “Za svakog lidera” do posljednje “Žeđ noći” potpuno ‘nosi’ ovaj album.

    Muziku podržava

    No što je najvažnije, on nije i nametljiv. Do velikog, ako ne i podjednakog izražaja dolaze i ostali članovi benda. To uostalom dokazuju i premoćne “Tko je bacio kamen prvi?”, “Backdoor man” ili “Politička kuhinja”. Uzevši u obzir i zavidne instrumentalije Midnight Blues Banda, album “Midnight Man” vjerojatno je tako jedno od najboljih domaćih izdanja koje ćemo ove godine imati priliku čuti.

    “Midnight Man” se dobro sluša u zamračenoj sobi, uz čašu viskija ili bez njega, a po receptu može i na terasi primorskog kafića, uz galebove i bezbrižne kupače. To je muzika koja je odmor za dušu i hrana za moždane vijuge. A od toga sretnije i povoljnije kombinacije još uvijek nema.

    Tekst: Ivan Miočić

    Muziku podržava