Odličan debi kockarskog ubojice

    2491

    Brandon Flowers

    Flamingo

    Datum izdanja: 03.09.2010.

    Izdavač: Island / Universal Music

    Žanr: Alternative, Pop, Rock

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Welcome To Fabulous Las Vegas
    2. Only The Young
    3. Hard Enough
    4. Jilted Lovers & Broken Hearts
    5. Playing With Fire
    6. Was It Something I Said?
    7. Magdalena
    8. Crossfire
    9. On The Floor
    10. Swallow It
    11. The Clock Was Tickin’ (bonus)
    12. Jacksonville (bonus)
    13. I Came Here To Get Over You (bonus)
    14. Right Behind You (bonus)

    Navikli smo da vodeći ljudi rock bendova krenu samostalnim putem usred kreativne učmalosti i blokade benda kao kolektiva potražujući svježe kanale autorealizacije, no s frontmenom The Killersa Brandonom Flowersom ovo nije slučaj.

    Flamingo” je debitantski vrisak kreativnosti individualca životne mudrosti i jednostavnosti.Momak iza tekstova The Killersa odavno je potvrdio svoj lokalpatriotizam prema Las Vegasu, leitmotivu albuma prvijenca naslovljenom prema Flamingo cesti za koju veže uspomene satkane pomalo disparatnim kockarsko-religioznim simboličkim nitima, što potvrđuje uvodna i prikladna “Welcome to Fabulous Las Vegas“. Pop-rock balada ispunjena višeznačnim kockarskim metaforama odlično određuje prirodu albuma svojom organičko-progresivnom formom koja se, dakako, ne odlikuje ponavljanjem obrazaca i dionica, već razvijanjem melodijske linije i ritmičnošću.

    Za jednog kockara neobično je da na samom početku albuma nudi aseve i adute, jer “Only the Young” kosi s nogu nevjerojatnom težinom teksta od koje će se i oni najčvršći naježiti i ostati zabezeknuti, a efektu pridonosi Flowersovo variranje između visokog i srednjeg vokalnog registra.

    Kantautor neprestano koketira sa žanrovima, ali nikada ne započinje duboku vezu zbog koje bi se sa sigurnošću moglo govoriti o kategorijama s predznacima, pa tako rado zagrebe u alternativni country u “Hard Enough“, novovalni zvuk tipičan The Killersima u “Jilted Lovers and Broken Hearts” i “Swallow It“, odnosno sintetički pop-rock u “Right Behind You“.

    Muziku podržava

    S druge pak strane, dramatičnost i melankolija najdraža su mu sredstva izražavanja i najprikladnija njegovoj poetičkoj autentičnosti i sirovoj iskrenosti atipičnoj muškim glazbenicima, pa tako progovara slomljenim glasom u instrumentalno minimalističkoj “Playing With Fire” koju dramatično podiže mješoviti zbor pri vrhuncu. Iako tematski fokusiran na odnos s najbližima, obitelji i voljenom ženom, Flowers ni u jednom trenutku ne upada u zamku patetike, već univerzalne teme osvježuje svojom, krajnje ekspresivnom, perspektivom, što je slučaj i s najavnim singlom “Crossfire“.

    Spomenuti duhovni moment posebno je zanimljiv zbog svoje suptilnosti, ali i sveprisutnosti, ne implicirajući pritom religiju, već oslonac u nečem iracionalnom, ali nužnom za nošenje s tragedijama o kojima progovara u pomalo bizarnoj “The Clock Was Tickin‘”, country priča o ranoj smrti drage mu djevojke Jackie u kojoj kombinira, ovisno o atmosferi, dur i mol ili pak u “Jacksonville” gdje gospel zbor ima ulogu u cijeloj pjesmi, ali ne skrećući fokus s njegova vokala.

    Brandon Flowers debitirao je nakon uspješnog desetljeća s The Killersima s albumom u kojem će svi oni koji žele ‘čuti’ prepoznati Depeche Mode, U2 ili New Order, ali “Flamingo”, nakon što se tek nakon nekoliko preslušavanja uspijete naviknuti i zvuk vam ‘legne'(!), postaje specifično i odlično strukturirano djelo čovjeka vokala neodvojiva od emocije i njezine jezične realizacije, čineći tako “Flamingo” albumom putovanja savršenim za jesenske dane.

    Muziku podržava