Obrade po principu pokušaja i pogrešaka

    1177

    Projekt R.E.M. Čista energija glasbe

    Kompilacija

    Izdavač: GEMA

    Žanr: Alternative, Pop, Rock

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. It’s The End of The World As We Know It – N’Toko
    2. Drive – Polona Kasal
    3. Man On The Moon – Toronto Drug Bust
    4. The One I Love – Narat
    5. Oh My Heart – Severa Gjurin
    6. Imitation of Life – Siddharta
    7. Shiny Happy People – Lollobrigida
    8. Melodrom – Star Me Kitten
    9. Driver 8 – My Buddy Moose s Chrisom Eckmanom
    10. Losing My Religion – Elvis Jackson
    11. Find The River – Mia Žnidarić & Steve Klink Trio + David Jarh
    12. The Ascent of Man – The Tide
    13. Texarcana – Vlado Kreslin & Bambi Molesters
    14. I’m Gonna DJ – Murat & Jose
    15. Everybody Hurts – Zoran Predin i Massimo Savić
    16. (bonus) We All Go Back To Where We Belong – Super Session

    Kompilacija “Projekt R.E.M.: Čista energija glasbe” rezultat je suradnje američkog veleposlanstva u Ljubljani i uglavnom slovenskih muzičara.

    Na toj su kompilaciji prisutni i hrvatski izvođači Lollobrigida, My Buddy Moose, The Bambi Molesters te Massimo Savić, a svi oni obrađuju pjesme slavne američke grupe. Projekt ima za cilj osvijestiti racionalnost u upotrebi energije, pa se tako u popratnoj bilješci mogu naći savjeti kako štedjeti energiju. Nažalost, jedan od načina uštede energije je i da se preskoči preslušavanje dobrog dijela pjesama s ove kompilacije. Kod obrađivanja određenog autora ima smisla učiniti dvije stvari: ili učiniti slično kao i originalni interpret, naravno s potrebnim odmakom, ili u potpunosti rasturiti originalnu formu i napraviti nešto novo, pri čemu ‘radikalna’ obrada mora imati smisla. Primjer rasturanja forme pružio je pokojni Gram Parsons koji je country slatkiš “Love Hurts” pretvorio u rezigniranu, dramatičnu tužaljku i dobio Grammya za to. Većina izvođača s ove kompilacije odlučila je pjesmi oduzeti skoro sve osim melodije i učiniti nešto potpuno novo. Prirodno stanje snuždene melankolije koja karakterizira većinu R.E.M.-ovog opusa je maknuto, ubačeni su novi elementi i nije se pitalo odgovara li to samoj pjesmi ili ne. Tako se pjesme grupe iz Athensa u Georgiji mogu ogledati u jazzu, electropopu, nu-metalu, rapu…Uvodna pjesma na ovoj kompilaciji “It’s The End of The World As We Know It” lišena je svog refrena i u potpunosti pretvorena u ispodprosječni rap pjesmuljak. “Drive” i “Man of The Moon” rastrgane su i nedovršene. Situacija se počinje popravljati s “The One I Love” i “Oh My Heart“, a onda na refrenu “Immitation of Life” krivulja kvalitete okrene se prema dolje. “Shiny Happy People” Lollobrigide bezlična je obrada, a “Star Me Kitten” i “Driver 8” opet unose bar zericu razumijevanja prema ostavštini R.E.M.-a.

    Mia Žnidarič s “Find the River” uspijeva prebaciti R.E.M. u jazz, bez gubljenja esencijalnih sastojaka, a Vlado Kreslin i The Bambi Molestersi solidno drže “Texarcanu“, iako je dojam da bi im još više odgovarala “Living Well Is The Best Revenge”.

    Za samo finale, prije bonus pjesme, ostavljena je snimka koja najbolje karakterizira ovu kompilaciju. Dok se Zoran Predin muči s njemačkim engleskim i nepotrebnim ehom, inače na snimci utišani Massimo vokalno je besprijekorno odradio svoju dionicu i pokazao što znači pravilno pogoditi senzibilitet pjesme, koju bi mogao izvesti na sljedećem koncertu na opće oduševljenje publike – za razliku od većine drugih, koji se nisu dovoljno dobro pripremili za pjevanje i sviranje pjesama grupe R.E.M.

    Muziku podržava