Novi bezvremenski emocionalni užici u slici i zvuku

    2195

    Bjork

    Drawing Restraint 9

    Soundtrack

    Datum izdanja: 29.08.2005.

    Izdavač: Wellhart Ltd. / Aquarius Records

    Žanr: Pop

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Gratitude
    2. Pearl
    3. Ambergris March
    4. Bath
    5. Hunter Vessel
    6. Shimenaw
    7. Vessel Shimenawa
    8. Storm
    9. Holographic Entrypoint
    10. Cetacea
    11. Antarctic Return

    Matthew Barney hip umjetnik, režiser i skulptor u umjetničkim krugovima najpoznatiji po “Cremaster Cyrcle” surealnim sekvencama sastavljenim od pet filmova nastalih u desetogodišnjem vremenskom razdoblju nedavno uvršteni u Guggenheimovu retrospektivu. Široj publici Matthew Barney predstavlja se najnovinim art-home filmom “Drawing Restraint 9” koji uz pomoć njegove životne suputnice jednako ‘lude’ Bjork koja je filmu udahnula glazbenu podlogu.

    Film sa svojom apstraktnom naracijom teško je opisati i odrediti mu fabulu koja se kreće negdje između protesta protiv ubijanja kitova, tradicionalnih japanskih običaja, šintoističkom vjenčanju i ceremoniji ispijanja čaja te rješavanja novonastalih situacija na samo Barneyju svojstven način.

    Soundtrack istoimenog naslova sastoji se od 11 skladbi, a u glazbenom smislu najčvršću dodirnu točku ima sa njenim zadnjim studijskim albumom “Medulla“. Sva istraživanja ljudskog glasa i njegovih vokalnih mogućnosti na sountracku dolaze još više do izražaja tako da svi njeni fanovi koji su posustali i izgubili nit sa umjetnicom na albumu “Medulla” namaju šta tražiti i na ovom soundtracku, dok će za one najupornije i najodanije ovo biti prava poslastica.

    Muziku podržava

    Album otvara Will Oldham sa skladbom “Gratitude” koji doslovno čita pismo zahvale iz 1946. godine generalu MacArthuru uz pratnju harfistice Zeene Parkins i dječjeg zbora koji se pojavljuje pred sam kraj skladbe. Nakon odslušane prve skladbe mnogi će reći pa i nije tako strašno, no kako film ulazi u zamišljenu kulminaciju tako i glazba postaje sve dramatičnija, a u pojedinim sekvencama i emotivno iscrpljujuća u pozitivnom smislu.

    Primjer gore navedenog odnosno uvertira u ostatak albuma je skladba “Pearl” koja ugošćuje velikog virtuaza tradicionalnog japanskog instrumenta Sho Mayumia Miyata, kao i grlenog pjevača Tagaqa.

    Album se nastavlja prvim instrumentalom naziva “Ambergris March” neorenesasnsnog i veselog beata potpomognutog skupinom raznovrsnih udaraljki. Vokalna poslastica krije se iza skladbe naziva “Bath” praćena minimalistički na klaviru od strane Akira Rabelaisa kako bi vokal od Bjork došao još više do izražaja. Polovica albuma prelama se kroz dramatičnu instrumentalnu izvedbu “Hunter Vessel” skladbu komornog karatera hororičnog prizvuka koju prati i skladba “Vessel Shimenawa” zajedno isprogramirane od strane Valgeir Sigurðssona.

    Slijedi jedan instrumental u kojem dominira Sho virtuoz Mayumi Miyata uz pratnju harfe smiruje soundtrack kao i radnju filma prije novog deamaturškog zanosa koji kulminira skladbom “Storm” koju je isprogramirala Leila na prepoznatljivo zanosno ‘težak’ vokal same autorice Bjork. Posežući još dublje u japansku tradiciju kao logičan slijed nameće se tradicionalno japansko kazalište “Noh” i desetominutna skladba “Holographic Entrypoint” koju vokalno interpretira Shiro Nomura, a potpisuje sam režiser filma Matthew Barney.

    Cetacea” predzadnja skladba na albumu zvonka i vesela vokalna izvedba koju uz Bjork potpisuje i Matthew Barney privodi album ka smirenijem kraju. Soundtrack zatvara skladba “Antarctic Return“, umirujući instrumrntal izveden na tradicionalnom žićanom instrumentu, kojom se sve emocije stišavaju i umiruju u išćekivanju novog podražaja.

    Ovakav soundtrack bio bi prije nekoliko godina nezamisliv, ali se danas pojavljuje kako sasvim logičan i kreativno potpun slijed, nakon svih glazbenih istraživanja i eksperimentiranja kako sa vlastitim vokalnim mogućnostima, tako i sa prožimanjem tradicijskih, poganskih zvukova u modernim aranžmanima radeći sve to za ‘sebe’ Bjork je sigurno ostala bez jednog komercijalnijeg dijela publike koji ju po mom sudu ionako nikad nije u potpunosti razumio, zato svi vi koji ste još uvijek tu i čitate ovu recenziju uživajte u svim zvukovima i podražajima koje nam Bjork nudi.

    Muziku podržava