Nostalgična swing-jazz rekonstrukcija

    1510

    Caro Emerald

    Deleted Scenes From The Cutting Room Floor

    Datum izdanja: 01.01.1970.

    Izdavač: Polydor / Universal Music

    Žanr: Jazz, Pop, Swing

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. That Man
    2. Just One Dance
    3. Riviera Life
    4. Back It Up
    5. The Other Woman
    6. Absolutely Me
    7. You Don’t Love Me
    8. Dr. Wanna Do
    9. Stuck
    10. I Know That He’s Mine
    11. A Night Like This
    12. The Lipstick On His Collar

    Deleted Scenes From The Cutting Room Floor“, album prvijenac nizozemske jazz pjevačice umjetničkog imena Caro Emerald, odmah nakon objavljivanja u matičnoj državi s trona ljestvice najprodavanijih izdanja zbacuje “Thriller” Michaela Jacksona, a rekordnu poziciju drži 30 uzastopnih tjedana.

    Usred iste maglovite noći nastupa i kostimografski obrat: klasične crno-bijele Spectator cipele, uz dim cigare i gangsterski outfit ’40-ih godina prošlog stoljeća, sa scene istiskuju zombije i crveno-crne kožne jakne. Ostalo je, naravno, povijest, mudro bi zaključili producenti albuma David Schreurs i Jan van Wieringen.

    Vrijedi odmah istaći da će mnogobrojne retro zaljubljenike, unatoč dominaciji swinga i jazza, iznenaditi mnoštvo isprepletenih žanrovskih obrazaca: melodije tanga i mamba, big band orkestracija, gdjegdje ragtime sinkopa i usamljenih surf gitara, catchy popa, te miksa R&B/hip-hop. Ta bi nas mješavina mogla potaknuti i na raspravu o crossover materijalu.

    Tekstualna konstrukcija albuma, s druge strane, ne proizlazi iz oglednih struja invencije i/ili elokvencije, no ipak odgovara osnovnom elementu: zabavi. Budući da kvalitetnu prevagu odnose vokalne improvizacije Caro Emerald, inače obrazovane na Konzervatoriju u Amsterdamu, te ranije spomenuti big band aranžmani obgrljeni suvremenom produkcijom, lajtmotiv stihova uvelike se svodi na: “a little less conversation a little more action“.

    Muziku podržava

    Obrađuje se uobičajena, čak očekivana tematika: požuda, seksualnost, ljubavni trokut, boogie groznica plesnih dvorana, zavođenje, ostvarenje snova, dim cigareta, karte i alkohol, prijevara, neuzvraćena ljubav ili kolotečina svakodnevice, no bez suvišnih klišeja, nelogičnih rima i zamornih refrena (ako zanemarimo prpošnost sljedećih stihova iz “Dr.Wanna Do“: ‘My eyes went ooh, My voice just cooed, My mind let loose‘).

    Knjižica priložena CD izdanju možda nije zapanjujućeg dizajna, međutim, donosi zanimljiv detalj: stihovi pojedinačnih pjesama upotpunjeni su isječcima s odgovarajućim zapletima (primjerice, New Orleans 1951. godine), što daljnji razvoj naracije orijentira na ‘otvorene namjere’. Inspiracija se, ukratko, crpi i rekonstruira na temelju intriga iz popularnog filmsko-glazbenog imaginarija ’40-ih. i ’50-ih. godina 20. stoljeća.

    Već kod prvog slušanja pažnju plijeni hitoidni niz sačinjen od skladbi “That Man“, “Riviera Life“, “Back It Up” i “A Night Like This“. Dijalog ispunjen tenzijama između vokala i instrumentalnih razrada obilježava “You Don’t Love Me“, “The Lipstick On His Collar“, te “Just One Dance” i “The Other Woman“, dok se različiti breakbeat dodaci ističu na “Absolutely Me“. Ostale tri pjesme “I Know That He’s Mine“, “Stuck” i “Dr.Wanna Do” ulaze u osrednja ostvarenja.

    Muziku podržava