3. No History
    4. Tanz Mit Laibach
    5. Eurovision
    6. Smrt Za Smrt
    7. Das Spiel Ist Aus
    8. Nova Akropola

Iako se ponekad masi ne čini tako, regionalna je metal scena izrazito plodna, a među najjače adute scene spada i Noctiferia, donedavno kvalitetan (autorski) industrial death metal bend koji ordinira Slovenijom. Metalci susjedne scene, pet godina nakon izlaska svog posljednjeg albuma, počastili su obožavatelje djelom “Reforma” koje je ujedno tribute izdanje Laibachu, legendarnom slovenskom bendu. “Reforma” se sastoji od osam pjesama koje su sve redom coveri Laibacha. Album je najlakše gledati kroz dva različita kuta – zanemarujući činjenicu da Noctiferia ovim albumom nije napravila apsolutno ništa novo i kroz drugi kut kojim se u obzir uzima činjenica da se album sastoji od postojećih pjesama.

Cijela priča započinje kratkim uvodom nakon kojeg slijedi pjesma “Now You Will Play” na kojoj gostuje David Vincent, vokal benda Morbid Angels. Iako je obrada gotovo jednaka originalu, u uho upada doista zanimljiva gitarska solaža čime je Noctiferia potvrdila da u svojim redovima ima sposobne glazbenike.

Na nju se veže pjesma “No History”, nakon čega dolazi “Tanz mit Laibach”, još jedna zvijezda albuma. U koštac se s pjevanjem pjesme slovenskih legenda uhvatio poznati Atilla Csihar koji je slavu stekao pjevanjem u Mayhemu. Kritičnost koju gradim prema Atilli zbog njegovog djelovanja u Mayhemu jednostavno ne mogu zanemariti, ali na moje iznenađenje, njegov vokal na Noctiferinoj pjesmi zvuči izvrsno. Žestoke gitarske dionice savršeno se uklapaju u Atillinu boju glasa, a njihov spoj daje jednu izrazito catchy, ali snažnu pjesmu kakva priliči metalu. Dakako, pjesma nije stvorena samo za ekstremne pojedince, već je zbog njezine melodičnosti svačije uho može prožvakati.

Album sadrži još nekoliko pjesama vrijednih pažnje – “Eurovision” koja nema veze s prvom asocijacijom, “Smrt za smrt” i “Das Spiel ist Aus”. Glazbena priča završava pjesmom “Nova Akropola” na kojoj se pojavljuje treći veliki gost albuma, norveški jazz i heavy metal glazbenik, Jorgen Munkeby. Moćni album završava jednako moćnom pjesmom stvorenom za velike pozornice.

Dakako, sve bi bilo odlično da se “Reforma” može gledati jednolično kao još jedan u nizu Noctiferiinih (autorskih) albuma. Doduše, i tad bih im zamjerala monotoniju i nedostatak pjesama koje će je slomiti, ali ne u toj mjeri. Kao što je već prije spomenuto, radi se o tribute albumu na kojem, logično, nema ni jedne Noctiferijine autorske pjesme. Samim time, recenzija njihovih obrada jednaka je potpunom besmislu jer ovim albumom nije otkriveno, ili stvoreno ništa što bi obogatilo scenu na bilo koji način. Laibach su već recenzirali drugi metal novinari prije mene. Noctiferia je Laibachovim pjesmama pristupila na moderan način, ali su njihove izvedbe pjesama preslične originalu da bi bilo zanimljivo. Potpuno je logično da će tribute album sadržavati covere originalnog benda, ali zašto je takav album trebao Noctiferiji u njihovom nizu? Noctiferia nije bend koji se na sceni nalazi od jučer, dokazali su da su sposobni stvarati autorsku glazbu, a kako su s kvalitetnih vlastitih pjesama pali na tribute bend, ne znam. Svakako, nemam ništa protiv tribute bendova, dapače, oko njih se vrti lova, ali umovi Noctiferijinih članova stvoreni su za veće stvari.

Generalno gledano, Laibach je stvarao zbilja odličnu glazbu te je nemoguće osporiti vrijednost njihova rada. Noctiferia im je, upravo zbog njihove veličine, odlučila posvetiti svoj album koji je, na moju žalost, i žalost svakog metalca, potpuni promašaj. Svatko tko voli Laibach, preslušao je originalne izvedbe pjesama koje su na tribute albumu te će im se, vrlo je malo moguće, ponovo vratiti, pogotovo u cover izvedbi koja je gotovo identična originalu. Preostaje nam čekati buduća izdanja Noctiferije koja će, nadam se, biti autorska, inovativna, i koja će obogatiti našu, regionalnu scenu.