Tiger Army
V •••–
Datum izdanja: 20.05.2015.
Izdavač: Rise Records
Žanr: Alternative, Rock
Naša ocjena:
Popis pjesama:
Neka se draga nam diva ne uvrijedi što je spomenuta baš uz špagete. I horor.
Dok nisam dobio ovaj CD mislio sam kako operno-sablasni vokal koji krasi ovaj album mora biti ili Ivanka Boljkovac ili digitalni efekt (zbog manjka znanja nemam treću opciju) – sada znam kako vokal pripada dami imena Savitri Labensart. Savitra je zaslužna za dodatnu polovicu ocjene.
Tiger Army sada sviraju lagani, atmosferični i uhu vrlo ugodni rock s elementima koječega – ima tu orgulja, klavira, violine, akustike, trube, saksofona i barem još dvaju instrumenata kojima ne znam prevesti naziv, ali završavaju na ‘fon’. Mjestimice se osjeti špageti-vestern vibra što ovdje funkcionira.
Tu je i kontrabas – oh, taj kontrabas koji se tako lijepo čuje na zvučnicima moje stare linije. Nisam ga čuo na ilegalnim mp3-cama, no reproduciran na kompaktnom disku daje zapažljiv hrskavi šmek. Ipak, moje uši rijetko zapaze klasičan bas pa sam vjerojatno u ovom slučaju prepristran. Za spomenuti je još kako za bajsom stoji Djordje Stijepovic, srpski Amerikanac koji je između ostalog svirao u projektu Lemmya Kilmistera zvanom The Head Cat.
Osim u uvodu “Ad Victoriam” i sljedbeniku “Firefall” gdje brzina i glasnoća donekle dolaze do izražaja, cijeli album protječe u srednje-nižem tonu s ponekim izletom na divlju stranu (“Devil Lurks On The Road“). Povremeno sam se pri preslušavanju prisjetio The Bambi Molestersa i Social Distortiona.
Našlo se tu i ponešto oprostivog popa (“World Without The Moon“, “When The Tide Comes In“), ali sve u svemu muzički je to raznoliko, dorečeno i taman začinjeno. Nema dominantnog elementa i ništa nije isforsirano. Na jednom koncertu Nick je izjavio kako se osjeća prerano rođenim – i doista nekad ova muzika odlazi koju dekadu unazad. Nije da sam bio živ da znam o čemu pričam, ali ima taj neki filing koji mislim da pristaje uz noir 40′-ih i 50′-ih, a u miks ubacuje country i rockabilly.
Vrhunac svega je atmosferična i savršeno plasirana stvar “Dark And Lonely Night” koja će osvojiti i najneispranije uši – tu se osjeti instrumenti, vokali i emocije osjete na kvadrat. Slobodno zaplešite.
Lirički aspekt pretežito baca na laganu horor/ljubavnu tematiku – duhovi su dušići, a vrag je vražić, a mjesec mjesečić. Nema tu zombija ni vampira, ali ima nadnaravne romantike. Neki stihovi su sladunjavi, no općenito nema patetike. Neki su donekle uzvišeni i imaju tu moć da odvedu u neku drugu dimenziju – “Moonbeams pour into my window, Any my love reflects back through, When you drift off to that other world, You’ll find me waiting for you”
Većina teksta je otvorena za interpretaciju, prilagodljiva i prihvatljiva većini demografskih skupina. Horor je vjerojatno i preteška riječ jer tu nema ničeg strašnog – pa čak se i jedna pjesma zove “Candy Ghosts” – ali ima nečeg neodoljivo onosvjetskog – “And you’ll remain floating… Like candy ghosts, stars in the sky, forever in the night”
Za kraj ćemo se prisjetiti ‘Ivanke’ s početka teksta jer ona najjače zasjaji baš na kraju. Njezin soprano čuje se samo na četiri pjesme, od čega najupečatljivije u orgazmičnoj “In The Morning Light” koja zatvara ovaj senzualni album sa stilom.
“And all of this will be gone … In the morning light”.