Nikako loš, tek malo manje vrlo dobar Evergrey

    1648

    Evergrey

    Monday Morning Apocalypse

    Datum izdanja: 14.03.2006.

    Izdavač: Inside Out / Trolik

    Žanr: Metal

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Monday Morning Apocalypse
    2. Unspeakable
    3. Lost
    4. Obedience
    5. The Curtain Fall
    6. In Remembrance
    7. At Loss For Words
    8. Till Dagmar
    9. Still In The Water
    10. The Dark I Walk You Through
    11. I Should
    12. Closure

    Dvije godine nakon sjajnog, možda i najboljeg albuma u karijeri, konceptualnog “The Inner Circle”, švedski mračni power progresivci vraćaju se s novim ostvarenjem, koje otvara novo, dosad neistraženo poglavlje. Njime je naime, započeo period u kojem se Evergrey više okrenuo melodičnijem, heavy ‘n’ hard soundu, kojeg su neki nazvali i komercijalnijim.

    Istina je da su pjesme kraće, slušljivije, lakše ‘ulaze u uho’, no, da su time prihvatljivije većem dijelu publike i da je bend izgubio na raznovrsnosti, to se nikako ne bi moglo reći. Doduše, na ovom albumu nema kompleksnih, rekli bi i kompliciranih naslova poput “The Essence Of Conviction”, “End Of Our Days”, “Watching The Skies” ili “Closed Eyes”, ali i ponuđeni nisu u potpunosti bezlični i jednostavni.

    To se u prvom redu odnosi na “The Curtain Of Love“, “In Remembrance“, “At Loss For Words” i “Still In The Water“, koji i u svoje 3 i nešto do četiri minute trajanja donose dovoljnu dozu dramaturgije, poludepresije i atmosfere da mogu zadovoljiti i one probirljivije. Plus provjerene i sigurne Tomove vokale, koji zajedno sa čvrstim gitarističkim riffovima, a u dosta slučajeva i solo dionicama, sigurno predvode većinu naslova.

    Naravno da je u varijanti u kojoj su pjesme kraće nego je to dosad bio slučaj nešto moralo ‘stradati’. Tako su se koplja prelomila na klavijaturama, koje su ubacivane u manjem opsegu nego dosad, no, u svakom svojem angažmanu definitivno se potvrđuju kao jedno od utjecajnijih Evergreyevih vrijednosti.

    Muziku podržava

    Možda je zato i skladan instrumental “Till Dagmar“, u potpunosti podređen pianu, kako bi se njegov eventualni nedostatak nadomjestio u minuti i pol posvećenoj samo ‘tipkanju’. Spomenimo još i da su nekako najhitoidnije, ali istovremeno čvrste power heavy pjesme, s radio friendly idejama – “Unspeakable” i “Lost“, i upravo bi se one mogle najviše ‘iskomercijalizirati’. Ne nužno i ne previše.

    Hoće li Evergrey nastaviti putem kojim je krenuo s “Monday Morning Apocalypse” ili će se vratiti kompliciranijim, razrađenijim konstrukcijama korištenim u pet ranijih albuma, teško je sada znati. Zato ne treba pametovati, već pričekati slijedeći album, jer, Tom i ekipa su dovoljno dobri i iskusni muzičari da je teško vjerovati kako će donijeti pogrešnu procjenu.

    Muziku podržava