Neoprogresivni ‘dream team’

    1075

    Martin Orford

    The Old Road

    Datum izdanja: 10.11.2008.

    Izdavač: Giant Electric Pea / Trolik

    Žanr: Progressive Rock

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Grand Designs
    2. Power And Speed
    3. Ray Of Hope
    4. Take It To The Sun
    5. Prelude
    6. The Old Road
    7. Out In The Darkness
    8. The Time And The Season
    9. Endgame

    Klavijaturist Martin Orford najpoznatiji je po tome što je najveći dio svoje karijere proveo u neoprogresivnom rock bendu IQ, čiji je bio osnivač i kojeg je, nakon dvadeset i šest godina provedenog u njemu, napustio 2007. godine.

    A još jednu ranije, otkazao je i angažman u Jadisu, bendu sličnog, ili istog, muzičkog opredjeljenja kao i IQ. Nakon toga fokusirao se na rad u svojoj izdavačkoj kući Giant Electric Pea te na komponiranje i snimanje studijskog solo albuma, koje je započeo još dok je bio član oba benda.

    Za ovo drugo, odnosno njegovo snimanje, okupio je stvarno elitu neoprogresivnog rocka, što muzičara s kojima je radio u bendovima, što onih koji su mu ostali ‘dužni’ kad je on pomagao njihovim projektima.

    Tako su ovu megapostavu upotpunili basist i pjevač John Wetton (King Crimson, Asia), gitaristi John Mitchell (It Bites, Arena), Gary Chandler (Jadis) i Mike Holms, bubnjar Nick D’Virgilio i basist Dave Meros (oba Spock’s Beard), akustični gitarist Steve Thorne, pjevač David Longdon i bubnjar Andy Edwards (oba IQ), Dave Oberle (Gryphon, tamburin, vokal), Colm Murphy (violina).

    Muziku podržava

    Ova je ekipa snimila, nakon “Classical Music And Popular Songs” iz 2000., drugi Orfordov solo album. A iz imena muzičara u potpunosti se nazire stilska forma ovog albuma – neoprogresivni rock. Baš onakav, ili najblaže rečeno, sličan onome kakvog izvode svi bendovi imenovani u zagradama.

    Dakle, bombastičan, puni, sočan, čist, fin, kompaktan i nedjeljiv sound, s velikom dozom energije, ali i melankoličnog ugođaja, vrhunske instrumentalizacije te posebno jakih pjevačkih angažmana, ali i zarazne melodioznosti.

    I da se sve to čuje, ne treba dugo čekati, jer već prvi naslov “The Grand Designs“, doista je grandiozan, s time da je u prvom dijelu nešto sporiji, samim tim i tužniji, s laganijim instrumentalnim izražavanjima klavijatura, gitara, bubnjeva, dosta melodija, osjećajnog pjevanja, a u drugom dijelu ima više solaža, žešćih riffova, ali i renesansnih naznaka u klavijaturama.

    Naslovna stvar “The Old Road” najbolja je od svih, a melodični i ‘puni’ vokali Johna Wettona poprilično ju približavaju Asii. Srednje je to brza, u potpunosti ispunjena, melodična pjesma s odmjerenim izmjenama ritmova, razigranim gudačkim dijelovima, koji se na jednom mjestu ‘natječu’ s riffanjem. Posebno je dobar središnji, laganiji dio, s akustikama i osjećajnom flautom, gitarističkim solažama, vokalnim suradnjama, kompletno omasovljenim soundom i odličnim, brzim violinskim finalem.

    Out In The Darkness“, koju pjeva Steve Thorne, nekako je najtužnija pjesma, sa sporijim početkom potpomognutim sampleovima, koja u nastavku prelazi u srednji ritam, i usprkos sjetnom okruženju, mislim da bi se dobro snašla u radijskim prezentacijama.

    Iako se možda od njega očekivalo više instrumentala, ovdje su samo dva i to “Power And Speed“, s neuobičajeno brzim pianom i akustikama, jakim bubnjevima i basom, te vrlo glasnim, natjecateljski raspoloženim solo izvedbama gitara i klavijatura, kod kojih se, kao i uostalom na većini albuma, osjeća retro ‘duh’.

    Drugi instrumental “Prelude” spada u opus klasike, i svodi se na umjetničku Martinovu izvedbu, u kojoj je glavna riječ pripala pianu, a klavijature su majušna potpora. A kamo spada ovaj album, to je već rečeno, neoprogresivni rock, a dodatak je – s influencama AOR-a, klasike i folka. Toliko o stilskom opredjeljenju, a mjerimo li ga po kvaliteti, njegovo je mjesto zasigurno nešto iznad zlatne sredine.

    Muziku podržava