3. In Nightmares
    4. Mutiny!
    5. Trouble in Disguise
    6. This Is What I Get
    7. Future’s Gone
    8. My Favourite Stranger

Moja ljubav s Nellcoteom dogodila se još davno jednog vrućeg popodneva na Jarunu za vrijeme INmusica. Nakon tog su potpuno nestali, pa se pojavili odličnim Ep-om “Surrender” gdje je akustično ogoljeni frontmen Vinko dao cijelog sebe. Danas, ponovno par godina kasnije, dolazimo konačno do punokrvnog prvijenca u svakom pogledu, kako minutažom materijala, tako i pravom bendovskom formacijom. Naravno, to je odnijelo dio intime koju nam je donio “Surrender”, ali Nellcote je dobio potrebnu širinu i snagu kojom može postati jak element naše alter scene.

Kako su na albumu “Disturbance in a Quiet Summer Night” radili neko vrijeme, tako je sad, kad je sve gotovo, došlo do kadrovske promjene u kojoj su morali promijeniti bubnjara i drugu gitaru, pa današnju postavu uz Vinka čine Lana Filipin, te novaci Igor Ivešić i Filip Barac. Kako ta zamjena u zadnji čas djeluje pomalo čudno, još čudnija je odluka o samom načinu izdavanja albuma. Krajem rujna album je okačen na Bandcamp, dok će početkom studenog biti na svim drugim platformama uključujući i fizički format.

Sve ranije navedeno samo ukazuje da su Nellcote jedan vrlo specifičan bend koji ne želi raditi po ustaljenom normama, već kombinira nešto svoje. Tako i ta promjena u zvuku je otišla u jednom, pomalo neočekivanom smjeru. Naravno, nitko ne bi očekivao neke vesele pjesme, pa su u tom pogledu ostali svoji, mračni i bazirani na blues rocku tipa Tom Waits, ali ritam im često odlazi u pomalo gypsy-kabaretske vode što ih ističe od sličnih bendova.

Već s uvodnom “You Eat the Same Grass Like the Rest of Us” bend postavlja čvrste temelje za sve ono što se dešava nakon nje. Vinko se vokalno poigrava sa svojim glasom, pa tako kitice pokušava pjevati što je dublje moguće, dok viši tonovi dolaze u refrenskim dijelovima, dok ostatak benda upečatljivo zavija u pravim momentima. Sa sljedećom “Little Wolf” dolazi najviše do izražaja taj kabaretski dio, dok s trećom “In Nightmares” shvaćamo da najveći lirički motivi na albumu su snovi (kako dobri, tako i loši) jer više-manje na svakoj pjesmi dobivamo neku asocijaciju na snove.

Nakon podosta ujednačene prve polovice albuma, druga započinje horor-bluesom “Trouble in Disguise” koja se na prvu osjeti, dok po mojem mišljenju najbolja skladba albuma jest ona i koju smo prvo čuli u ‘bendovskoj formaciji’ i prethodnici ovog albuma “Future’s Gone”. Već od samog starta sa zborskim vokalima upliće nas u neku uvrnutu mističnu Caveovsku atmosferu koja je neodoljiva.

Za kraj, treba podvući crtu. Bendovi se razvijaju i to mora biti tako. Lijepo je vidjeti kako je iz gotovo solističkog projekta izraslo ovo izdanje koje je bogato zvucima i melodijama i fino prianja za ušne reske slušatelja. “Disturbance in a Quiet Summer Night” je jedan moderan album koji crpi svoju energiju iz blues-rock povijesti baš onako kako treba, neustrašivo i sočno, lijepo i melodiozno.