Neil Diamond: Zaboravljeni dijamant dijamantnog doba pop-muzike

    595

    Neil Diamond

    Neil Diamond 50th Anniversary Collection

    Kompilacija

    Datum izdanja: 31.03.2017.

    Izdavač: Capitol Records

    Žanr: Pop

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    Disk 1

    1. Solitary Man
    2. Cherry, Cherry
    3. I Got The Feelin’ (Oh No, No)
    4. You Got To Me
    5. Girl, You’ll Be A Woman Soon
    6. I’m A Believer
    7. Thank The Lord For The Night Time
    8. Red, Red Wine
    9. Sunday Sun
    10. Shilo
    11. Kentucky Woman
    12. Brooklyn Roads
    13. Glory Road
    14. Holly Holy
    15. And The Grass Won’t Pay No Mind
    16. Sweet Caroline
    17. Brother Love’s Travelling Salvation Show

    Disk 2

    1. Done Too Soon
    2. Soolaimon
    3. Cracklin’ Rosie
    4. Crunchy Granola Suite
    5. I Am…I Said
    6. Stones
    7. Morningside
    8. Song Sung Blue
    9. Play Me
    10. Be
    11. Skybird
    12. Lonely Looking Sky
    13. I’ve Been This Way Before
    14. Longfellow Serenade
    15. Beautiful Noise
    16. Street Life
    17. If You Know What I Mean

    Disk 3

    1. Desirée
    2. You Don’t Bring Me Flowers
    3. Forever In Blue Jeans
    4. September Morn
    5. The Story Of My Life
    6. Yesterday’s Songs
    7. I Believe In Happy Endings
    8. Hello Again
    9. Love On The Rocks
    10. Heartlight
    11. Lady-Oh
    12. Pretty Amazing Grace
    13. Hell Yeah
    14. We
    15. The Art Of Love
    16. America

    Urge Overkill, UB 40, Barbra Stresand, Monkees, Johnny Cash. Koja je zajednička nit ovih izvođača? Obradili su bar jednu pjesmu Neila Diamonda koja je bila ako ne hit njihovih karijera, onda bar značajnija pjesma u njihovim stvaralačkim fazama.

    Osim toga, mogli bismo dodati, Diamondove pjesme su krasile brojne filmove. Generaciji odrasloj u devedesetima će u sjećanju ostati kultna scena u filmu “Pulp Fiction” s Umom Thurman i zbunjenim Johnom Travoltom u kojoj Urge Overkill praše “Girl, You’ll Be The Woman Soon”. Mlađi će se sjetiti “I’m Believer” i Shreka, dok će generacija iz osamdesetih uzdahnuti na UB 40 i “Red, Red Wine”. Poveznicu će naći i ljubitelji americane, Diamond se našao u odabranom društvu 1976. kada su Martin Scorcese i The Band snimali “The Last Waltz”, posljednji koncert najslavnije postave The Banda te pozvali Erica Claptona, Joni Mitchell, Neila Younga, Vana Morrisona, Boba Dylana, shvatili ste – creme de la creme tadašnje kantautorske muzike. Neslužbeni šef The Banda Robbie Robbertson je čak u to doba producirao Diamondov album…

    Ovakvu je reputaciju Neil Diamond stekao na najbanalniji i možda najteži način – kroz pjesme. Nisam puno umorio oči čitajući o njegovim skandalima, problemima s drogom, ljubavnicama (ili ljubavnicima), kosturima iz ormara, pijanim periodima kad nije znao za sebe, naprotiv – čovjek ima dugu, konstantnu karijeru u kojoj pažljivo dozira novitete da ne izgubi stare fanove. Kod Diamonda se uvijek znalo što čovjek dobiva s albumom, i o tome je možda najsličniji pokojnom Kemalu Montenu – obojica su pop-romantičari od početka do kraja, nije bilo mnogo igranja s fanovima i/ili formulom, no isto tako, nije bilo velikih iskliznuća.

    Muziku podržava

    Dokaz za to je njegova nova kompilacija “50th Anniversary Colection” u kojoj svoju karijeru priča kroz 50 pjesama u 50 godina, počevši od Neilovog prvog solo-hita, “Solitary Man”, koju novije generacije znaju i u obradi Johnnyja Casha, pa do današnjih dana. Diamond je naslovom u svom prvom hitu predvidio samoću o kojoj je pjevao na različite načine, a predvidio je da će biti jedan od rijetkih s postojanom karijerom.

    Diamond je tako s ovom novom kompilacijom ostao sjajan argument onim likovima koji tvrde da je pop-muzika nekad bila bolja.

    Naravno, njegova bi se karijera mogla prepričati i kroz 100 pjesama, no i 50 je sasvim dovoljno da slušatelj u 21. stoljeću ustanovi kako je Diamond jedan od autora pop-kanona idealnog omjera gorkog i slatkog, patosa i sreće. Ova kompilacija će uvjeriti slušatelje kako je lako pisati pop-pjesme, no malo ih je uspjelo tako dugo i konstantno pisati za svoju publiku. Ova kompilacija će otkriti i da Diamond nikad nije bio prejak pjevač i da su aranžmani zavlačili na teritorij sladunjavog, zato je možda i bio zahvalan da ga se obrađuje i poboljšava u aranžerskom smislu, pa su mnogi muzičari zahvaljujući Diamondu okusili slavu koja je srazmjerno veća od njihovog talenta, šifra Urge Overkill, šifra UB 40… No, na kraju ostaje ono s čim sam počeo ovaj tekst… Pjesme.

    Muziku podržava