Nathaniel Rateliff & The Night Sweats: Album čija je snaga u nastupu uživo

    421

    Nathaniel Rateliff & The Night Sweats

    Tearing at the Seams

    Datum izdanja: 09.03.2018.

    Izdavač: Stax

    Žanr: indie folk, Roots Rock, Soul

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Shoe Boot
    2. Be There
    3. A Little Honey
    4. Say It Louder
    5. Hey Mama
    6. Babe I Know
    7. Intro
    8. Coolin’ Out
    9. Baby I Most My Way, (But I’m Going Home)
    10. You Worry Me
    11. Still Out There Running
    12. Tearing at the Seams

    Iako je 2002. oformio bend Born in the Flood, koji je svojim nastupima privukao publiku u Denveru, Nathaniel Rateliff tek 2007. jasnije ocrtava smjer kojim će krenuti, kada kao Nathaniel Rateliff and the Wheel izdaje album “Desire and Dissolving Men”. Uslijedila su dva albuma i jedan EP potpisani samo pod njegovim imenom, da bi 2015. opet okupio bend. Solo karijera ovoga glazbenika bila je kantautorska i orijentirana na folk i americanu, dok je bend bio potpora za nastupe uživo. Shvativši da zvuk koji dobije uživo s bendom nosi posve različitu energiju te da u glazbenom smislu otvara šarolikije perspektive, kao i to da “ne želi biti još jedan momak koji svira akustičnu gitaru”, formira sedmeročlani The Night Sweats, koji čine uglavnom glazbenici iz Denvera, od kojih je Joseph Pope III s Rateliffom od početaka. Koliko im je denverska scena važna pokazuje i izbor Slim Cessna’s Auto Cluba kao predgrupe na ovogodišnjoj europskoj turneji.

    Eponimni album benda značio je znatan zaokret od prijašnjega Rateliffova zvuka. Folk je zamijenjen mješavinom roots rocka i r’n’b-ja. Kako je bend dio denverske scene, ne čudi što je Rateliff od folk kantautora došao do uloge soul i gospel propovjednika, no aktualni album ipak je prožet modernijim zvukom i produkcijski je dorađeniji od debitantskoga. “Tearing at the Seams” nije bolji od prethodnog albuma, ali nije ni podbačaj. Razlika je u navedenoj uglađenosti zvuka i pokušaju da se razni stilovi koje bend njeguje na stanovit način aktualiziraju i osuvremene. Energija je prisutna, no nije sirova i neobuzdana kao prije. Producent je albuma Richard Swift, koji je radio s The Shinsima i Foxygenom, što objašnjava promjenu u zvuku benda.

    Muziku podržava

    Važna je stvar, također, da je ovaj album rezultat timskog rada te da Rateliff nije imao glavnu riječ, što se odrazilo i na tekstove pjesama, tematiku i stil izdanja. Drugim riječima, u fokusu nisu osobna pitanja, teme i događaji, kontekst je širi, pa su i promjene bile lakše izvedive.

    Bilo je očekivano da će najavni single “You Worry Me” postati najveći hit, jer je u toj numeri, zvuku koji ona nosi, najjasnije ostvarena namjera ovoga albuma. Podjednako i soul i rock, također ima prizvuke countryja i gospela s prvog albuma, a govori u prilog tome da Rateliffov vokal više odgovara ovakvoj glazbi, negoli folku i akustičnoj gitari. Snaga i sugestivnost njegova vokala prate snaga i uštimanost benda, što dolazi do izražaja na “Say it Louder” i “Coolin’ Out”, s kojima se najdalje otišlo što se tiče modernosti zvuka i inzistiranja na soulu.

    “Hey Mama” kao da je relikt iz vremena solo karijere i osobnih, intimnih tema, no daje čar priči albuma pokazujući Rateliffovu osobnost i kantautorski izraz. “Intro” sasvim priziva ’60-e, što vrijedi i za cijeli album, te soul izvođače iz tog vremena. Zatvaranje albuma laganom i gotovo letargičnom naslovnom “Tearing at the Seams”, oprečno je uvodnoj i energičnoj “Shoe Boot”, što pokazuje šarolikost albuma i balansiranje između žešćega i umjerenijeg zvuka.

    Nathaniel Rateliff & The Night Sweats prvim su albumom iznenadili glazbenu scenu i brzo stekli naklonost publike, dok je “Tearing at the Seams” korak dalje u tom smjeru.

    Muziku podržava