Napredak vrijedan poštovanja

    2125

    Take That

    Progress

    Datum izdanja: 22.11.2010.

    Izdavač: Polydor / Universal Music

    Žanr: Pop

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. The Flood
    2. SOS
    3. Wait
    4. Kidz
    5. Pretty Things
    6. Happy Now
    7. Underground Machine
    8. What Do You Want from Me?
    9. Affirmation
    10. Eight Letters
    11. Flowerbed (Hidden Track)

    Nakon godina djelovanja i pauziranja, te ponovnog okupljanja, omiljen boy-beiz sredine devedesetih Take That ima novu ploču. To i nije neka glazbena vijest. Sve dok se ta ploča ne stavi u odgovarajući uređaj za reprodukciju zvuka.

    Uvriježeno je mišljenje među glazbenim sladokuscima (pa i među onim malo fanatičnijima, koji se zovu snobovima) da su boy-eisprdak muzičke industrije, odnosno, dok su tata i mama na Magazinu, djeca slušaju Take That jer žele biti ‘alternativni’.

    Ipak, pljuvati muziku s obzirom na žanr je protivno zdravom razumu – postoji samo dobra i loša muzika. Čak i ako želimo popljuvati neki žanr, prvo mu teoretski moramo dozvoliti mogućnost da sami budemo demantirani. Ako mu to ne dozvolimo, ostajemo ostrašćeni blogeri na nivou foruma ‘četnici, ustaše i partizani’.

    Album “Progress” nadmašuje očekivanja koja se za takav žanr postavljaju u očima glazbenih snobova. Riječ je o zanatski pošteno napravljenoj ploči punoj suvislih glazbenih rješenja. Ne pati se od prevelike dubine, ali cijeli projekt ima glavu i rep.

    Muziku podržava

    Glazba je uglavnom elektronička, pjesme potpisuju četvorka plus povratnik Robbie Williams, kojem u zadnje vrijeme i nije nešto išlo u glazbenoj karijeri, pa se vratio u staro jato. Robbiea se i najviše čuje na albumu, no to nije loša vijest (njegov ‘partner’ iz singla “Shame” Gary Barlow se više bavi instrumentima i zvukom). Najveći je nedostatak što je ipak ‘prezujav’ i što je tu elektroniku trebalo malo dozirati. S autorske strane pjesme nikad nisu banalne niti zašećerene nepotrebnom patetikom (doduše, malo ipak strši “Affirmation“) i to je najbolja vijest.

    U zvučnim pozadinama bas tonova kreirana je slika koja je bila karakteristična za Electric Light Orchestra, razlika je u tome što su Jeff Lynne i društvo iz Electric Light Orchestra koristili gudače, a Stuart Price koristi synthove.

    Producent albuma je Stuart Price, koji je uspio američku Lepu Brenu (koja se još naziva i Madonna) natjerati da snimi vrlo dobru dance-pop ploču “Confessions On A Dance Floor“. Umjesto da se Severina vucara okolo s Bregovićem, bilo bi joj pametnije svoje novce staviti na Stuarta Pricea i da bar jednom u 15 godina napravi nešto što ima veze s muzikom.

    Sad su na redu još i Magazin, Colonia i Saša, Tin i Kedžo. Kad bi pola boy-bendova bili u stanju snimili nešto kao “Progress”, mogli bismo reći da pop-kultura doista napreduje.

    Muziku podržava