Najveći problem su pretenzije u zvuku

    1169

    Guillemots

    Walk The River

    Datum izdanja: 18.04.2011.

    Izdavač: Polydor / Universal Music

    Žanr: Indie Rock

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Walk the River
    2. Vermillion
    3. I Don’t Feel Amazing Now
    4. Ice Room
    5. Tigers
    6. Inside
    7. I Must Be a Lover
    8. Slow Train
    9. Sometimes I Remember Wrong
    10. The Basket
    11. Dancing in the Devil’s Shoes
    12. Yesterday Is Dead

    Prošlo je već poprilično vremena od najavnog albuma “Through The Windowpane” benda Guillemots kojim su najavili velike stvari. Ranije ove godine izdali su svoj treći album, a velikih stvari niotkud.

    Spomenuti album spojio je ono najbolje što se u britpopu događalo posljednjih dvadesetak godina na jedan malo drugačiji način čime su mnogi bili i više nego zadovoljni, nadajući se da su dobili novi Radiohead (koji se u to vrijeme još uvijek naveliko tražio). Kako je vrijeme odmicalo, tako je bend malo pomalo lutao, a u takvom izdanju je i novi “Walk the River“.

    Prvo što se na albumu primjećuje nakon ubacivanja u stereo uređaj je duljina od čak 65 minuta. Ako se nakon toga ide malo pogledati minutaža samih pjesama vidi se da su čak dvije dugačke oko devet minuta što je u ovom slučaju možda i mnogo previše.

    Istina je da je Fyfe Dangerfield vrhunski skladatelj i da zna napraviti dobar tekst i melodiju. Problem ipak leži u tome što sam ne zna što bi najradije bio, kreativac ili komercijalac, pa često radi kompromise i otežava pjesme kompleksnim temama zbog čega one same najviše pate.

    Muziku podržava

    Tako je “Walk the River” zapela u nekoj sanjivosti koja je na trenutke malo previše monotona ili pak obogaćena uvrnutim detaljima poput pjesme “Vermillion” gdje se čovjek mora zapitati čemu sve ovo u jednoj pjesmi. Da su joj oduzeti uzaludni gitarski i blijedi elektronski trikovi, ova bi skladba mogla postati pravi hit. Ovako je to ispalo samo isforsirani eksperimentalizam.

    Nasuprot njoj su pjesme poput “I Don’t Feel Amazing Now” koje se ubrajaju u vrhunce baladnog pop rock skladalaštva britanske britpop ere s kraja ’90-ih. Kažem to zato jer bi upravo ova pjesma bezbrižno mogla stati u rang s onima koje su The Verve izdali 1997. na epohalnom albumu “Urban Hymns”.

    Odmah do nje nalazi se i “Ice Room” koja bend pokazuje u totalno drugačijem svjetlu, kao prpošan sastav vedrih tonova i pomalo nabrijane teme. S njome bi svakako mogli opravdati status novog Radioheada da više krenu u tom pravcu, ali nažalost, pokušaj sljubljivanja eksperimentalnog i modernog nikako im ne uspijeva, osim u povremenim trenucima poput ovog.

    Slušajući album dobiva se dojam da bend uopće ne želi nikakvu komunikaciju sa svojom publikom, već da je album sazdan kao hladna cjelina s vrlo malo emocije nauštrb bombastičnih produkcijskih zahvata. Time su jasno izražene melodije dobile na svom stadionskom i komercijalnom pristupu, ali i mnogo više izgubile jer ispada da treba cijeli roj producenata da im pjesma nekako zvuči.

    “Walk the River” nikako ne možemo proglasiti lošim albumom, ali u odnosu na prvijenac, ovo je tek puki prosjek s nekoliko dobrih brojeva i nizom pjesama koje nikako ne bi našle mjesto na hvaljenom debiju. Ako se tako pogleda, onda se može i zaključiti da Guillemots vjerojatno nikada neće dostići rang kakvog na primjer ima Coldplay, a kojeg su uvelike iskazali na “Through The Windowpane“.

    Teško je mnogim izvođačima da nakon početnih uspjeha zadrže kreativnost i dalje sigurno koračaju naprijed, a rijetki uspijevaju u tome. Imamo primjer Arcade Fire koji su najbolji dokaz da možeš cijelo vrijeme ostati svoj i biti velika rock zvijezda, dok mnogi drugi skreću u stadionski rock i tamo najčešće puknu. Guillemots ispadaju kao da nisu još sigurni što i kako žele, a dokaz tome je ovakav album koji balansira od odličnog do vrlo dosadnog.

    Jesu li mogli bolje? Naravno da su mogli, ali i trebali. Ovako od oka, da je album nešto kraći, smanjile bi se pretenzije suvišne produkcije, a samim time dobili bi na fokusiranosti pjesama što bi na kraju donijelo više uspjeha i prije svega hitova jer se u današnje vrijeme, nažalost, najčešće albumi pamte po njima (najbolji dokaz je Lady GaGa).

    Muziku podržava