Najbolja je kad je najhrabrija

    2013

    Jasna Bilušić & The New Deal

    Fifty Ways...

    Datum izdanja: 26.10.2009.

    Izdavač: Croatia Records

    Žanr: Jazz

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. I’m Oldfashioned
    2. Downtown
    3. Like A Virgin
    4. Fifty Ways To Leave Your Lover
    5. Sweet Lorraine
    6. Moondance
    7. Što te nema
    8. Time After Time
    9. Cheek To Cheek
    10. In The Wee Small Hours Of The Morning
    11. My Baby Just Cares For Me

    Jasna Bilušić se već dulje vrijeme mota po hrvatskoj glazbenoj sceni, na kojoj je još davno demonstrirala svoje sjajno pjevačko i interpretatorsko umijeće. S malom grupom suradnika snimila je “Fifty Ways…” na kojem je još jednom potvrdila svoje sjajne vokalne kapacitete.

    Sa pratećim bendom The New Deal uspjela je podastrijeti zanimljiva čitanja svjetskih standarda jazza kao i poznatu pjesmu iz repertoara Jadranke Stojaković “Što te nema”. Konačni je rezultat svakako usporediv sa sličnim projektima iz inozemstva.

    Prisutni su minimalistički aranžmani, svira se samo bitno, nema razvlačenja materije. U popis pjesama su se ugurali i hitovi iz osamdesetih, “Like A Virgin” samozatajne pevaljke Madonne, i “Time After Time” Cindy Lauper. Pomalo je shizofreno da je na toj istoj ploči i “Moondance” Van Morrisona i “50 Ways To Leave Your Lover” Paul Simona, ali Jasnin glas čini sve da je suživot tako različitih pjesama podnošljiv.

    “Fifty Ways…” je muzika za spavaću sobu, ali nije za zaspati od dosade. Riječ je o inspiriranim izvedbama, zanatski besprijekorno urađenim, koje dobivaju na pristupu ‘manje je više’, odnosno, taj pristup ‘manje je više’ pridonosi originalnosti Jasnine umjetničke vizije. Uostalom, i Jasna i njeni drugari su prekaljeni muzičari pa si neće dozvoliti da se okliznu na nekvalitetnim izvedbama.

    Muziku podržava

    Nedostatak je izostanak još veće originalnosti i možda odabira pjesama koje su sličnije po svojim senzibilitetima, pa onda nad tim pjesmama koje same po sebi tvore neku zaokruženu priču bi bilo pogodno primijeniti interpretatorske postupke ‘udisanja novog života’.

    Najveći blagoslov i najveći problem albuma je izvedba pjesme “Što te nema” koja svojom emocionalnošću i dubinom krade show, međutim, ne spada u ovu jazz priču. “Što te nema” sugerira da su Jasna i njena mala četa kompetentni otići još nekoliko koraka dalje i preuzeti na sebe još više rizika pa umjesto više nego solidne jazz ploče ponuditi vrtoglavu, nepredvidivu i za prosječno talentirane muzičare nemoguću fuziju jazza i sevdaha (što bi tek radili da im Damir Imamović dođe u goste?).

    Jasna Bilušić i njen bend imaju dovoljno talenta da se tako nečim pozabave i da naprave uspješan i originalan spoj sevdaha i jazza. Za domaće standarde “Fifty Ways…” je četvorka, za inozemne je trojka. Bilušić zvuči za ove krajeve ‘prezapadnjački’, a za Zapad nedovoljno egzotično.

    Muziku podržava