Mračno putovanje u doba inkvizicije

    1150

    Crystal Viper

    Crimen Excepta

    Datum izdanja: 27.04.2012.

    Izdavač: AFM Records / Trolik

    Žanr: Heavy Metal

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Witch’s Mark
    2. Child Of The Flame
    3. It’s Your Omen
    4. Crimen Excepta
    5. Medicus Animarum
    6. The Spell Of Death
    7. Hope Is Gone Here’s New Law
    8. Fire Be My Gates
    9. Tyrani Piekiel (Bonus)
    10. Ghosts Of Sherwood (Bonus)

    Ova godina po mnogočemu je mračna, a to se svakako osjeti i u glazbi, pa su se tako bendovi koji inače prate tamnu tematiku sada odlučili biti još siroviji, mračniji, oštriji, agresivniji. To nije zaobišlo ni poljske metalce Crystal Viper, koji nakon dvije godine donose još jednu dobru dozu okultnog.

    Kada su u pitanju koncerti, u posljednje dvije godine raspored im je bio doista gust, jer su vrijeme provodili na turnejama diljem Europe, pojavljivali se na važnijim festivalima (Bang Your Head, Masters Of Rock, Headbangers Open Air, Magic Circle Festival, Skulls Of Metal…), a nastupili su i kao posebni gosti na koncertu Blind Guardiana, što je samo učvrstilo njihov položaj na sceni. To ih nije nimalo umorilo, već je iznjedrilo konceptualni album koji govori o inkviziciji, crnoj magiji i vješticama, a uspješno su pomiješali fikciju i povijesne činjenice.

    Od samog početka album je energičan, iako zvuči dosta heavy, bend je ipak pokazao i da su fanovi black i death metala, što se lijepo uklopilo u samu tematiku, a cijelu sliku zaokružuje vrišteći vokal Marthe Gabriel, što doslovno odvodi na putovanje u mračna vremena. Gitare se protežu od klasičnih heavy riffova, gdje se na pojedinim mjestima osjeti apsolutni utjecaj novog vala britanskog heavy metala, do brzih pasaža, bilo da se radi o solažama ili tek laganom popunjavanju između pjevanja. Power gitarski dijelovi lagano ulaze u uho, gotovo da vas natjeraju svirati ‘air guitar’.

    Obrazac koji se javlja kroz album korištenje je raznih zvukova na počecima nekoliko pjesama poput škripe vrata na tamnici, zvuka pucketanja vatre, zveckanje lanaca i slično, pa tako početak “Child Of Flame” doista jezivo zvuči, jer zvuk gorenja vatre prati i plač djeteta, a nastavlja se jednostavnom melodijom i riffovima koji zvuče galopirajuće i na trenutak kao da se gitare ‘igraju’ pitanje-odgovor. Ovdje je očito ideja bilo napretek, jer solo je nešto duži, a vrištećem vokalu na trenutak se pridružuje nekoliko muških glasova pa se stvara osjećaj kao da nekoga žele osuditi.

    Muziku podržava

    Jedna od pjesama koja posebno ulazi u uši je “It’s Your Omen“, koja zapravo kada se analizira nije ništa novo, ali je dobro posložena da ostane primijećena uz gotovo himničan prizvuk. Prati je galopirajući, napadni, energični tempo koji kao da nema u planu zaustaviti se, gotovo da ostavlja dojam kao da padate niz liticu i poželite vrištati zajedno s Marthom, koja je na nekim dionicama vriska išla isprobavati koje su joj granice, što nije bila mudra odluka, a posebno se to osjeti na pjesmi “Crimen Excepta” gdje joj glas gotovo puca.

    Tu su nepotrebno ubačeni prateći vokali, pogotovo jer ne podižu atmosferu i jednostavno se stvara amaterski dojam, kao da je pjesma jedan od uradaka kućnog studija. Uz ionako dugačke solo dionice koje su karakteristične za cijeli album, ovoga se puta pretjeralo, bez obzira što se tu javlja kombinacija sporijeg i bržeg tempa, jednostavno umaraju slušatelja i odbijaju od daljnjeg slušanja.

    Svako izdanje donosi i neke posebne pjesme, pa su se na limited edition verziji našle obrade poput Vaderove “Tyrani Piekiel”, odnosno “Tyrants Of Hell”, gdje se Marthi pridružio Piotr “Peter” Wiwczarek. Sva tri izdanja albuma sadržavaju pjesmu “Ghosts Of Sherwood”, koju je Crystal Viper snimio za film “Robin Hood: Ghosts Of Sherwood”, a koja je najlaganija na albumu. Tu je Marta pokazala svoju drugu stranu, gdje nema vrištanja, već je u rasponu koji joj više odgovara i na trenutke kao da se osjeti utjecaj Doro Pesch.

    “Crimen Excepta” putovanje je kroz mračno razdoblje koje donosi strah, patnju i bol. U svakoj pjesmi može se povući paralela s nekoliko izvođača ili pjesama koji su klasici, što pokazuje da su ideje nešto lošije ‘upakirali’, odnosno znači da se trebaju odmaknuti od ideje svojih utjecaja/uzora i više raditi na svom prepoznatljivom zvuku.

    Muziku podržava