Mozart na Vengerov način

    1626

    Maxim Vengerov

    Mozart: Violin Concertos Nos. 2 & 4; Sinfonia concertante

    Datum izdanja: 01.01.1970.

    Izdavač: EMI / Dallas Records

    Žanr: Klasika

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Sinfonia concertante in E flat for violin and viola – I. Allegro maestoso
    2. Sinfonia concertante in E flat for violin and viola – II. Andante
    3. Sinfonia concertante in E flat for violin and viola – III. Presto
    4. Concerto for Violin and Orchestra No. 4 in D – I. Allegro
    5. Concerto for Violin and Orchestra No. 4 in D – II. Andante cantabile
    6. Concerto for Violin and Orchestra No. 4 in D – III. Rondeau (Andante grazioso – Allegro ma non troppo)
    7. Concerto for Violin and Orchestra No. 2 in D I. – Allegro moderato
    8. Concerto for Violin and Orchestra No. 2 in D II. – Andante
    9. Concerto for Violin and Orchestra No. 2 in D III. – Rondeau (Allegro)

    Tridesetdvogodišnji Maxim Vengerov priznat je kao jedan od najuzbudljivijih svjetskih violinista. Prvi je recital održao kao petogodišnjak, a nakon izučavanja kod Galine Tourchaninove i profesora Zakhara Brona osvojio je prvu nagradu na Junior Wieniawski Competition i to sa samo 10 godina.

    1990. godine, kao petnaestogodišnjak, pobijedio je na Međunarodnom violinističkom natjecanju ‘Carl Flesch’ i time samo potvrdio svoju reputaciju vrhunskog glazbenika. Tijekom daljnje karijere ostvario je zapažene uspjehe i osvojio još mnoštvo nagrada. Danas surađuje s najprestižnijim svjetskim orkestrima i dirigentima, a često i sam preuzima dirigentsku ulogu.

    Maxim Vengerov je za izdavačku kuću EMI Classics snimio “Sinfoniu Concertante u Es-duru” A. Mozarta, kao i njegova dva violinska koncerta (2. i 4.), oba u D-duru.
    Po prvi puta, upravo na ovom CD-u, imamo priliku čuti kako to zvuči kad koncertni solist Maxim Vengerov preuzme i ulogu dirigenta, upravljajući orkestrom sa svog mjesta. Bez prisutnosti dirigenta kao takvog, postiže se svojevrsna intimnost u interpretaciji izvedenih djela, što ovu snimku čini zaista posebnom.

    Suradnja s mladim UBS Verbier Festival Chamber Orchestra, rezultirala je pomalo neuobičajenom, ali uvjerljivom izvedbom “Sinfonie Concertante” za violinu i violu. Pompozan uvod, poput kakvog poziva na pažnju, sporiji je nego inače, ali isto tako obiluje tonskim nijansama, razigranim ritmovima, nježnim dinamičkim prijelazima koji prate točno ono što se događa u muzičkim linijama. Zbog svega toga na stječe se dojam kako je izvedba toliko spora.

    Muziku podržava

    Vengerovu se pridružio i mladi britanski violist Lawrence Power, koji rapidno zazuzima svoje mjesto među svjetskim solistima, uz bok eminentnim glazbenicima poput Yuria Bashmeta i Tabee Zimmerman.

    Ostala sam impresionirana kako se dva umjetnika predivno nadopunjuju, imajući dojam kako ista osoba svira i violu i violinu. Na kraju kadence drugog stavka imaju dugi zajednički triler. Počinju ga polako, ubrzavaju, zadrže i naposljetku ponovo uspore – sve savršeno unisono! Muzičari će znati koliko je to teško. A efekt je zapanjujući.

    Mozart je skladao svojih 5 violinskih koncerata u svom rodnom gradu Salzburgu između 1773. i 1775. godine, još kao mladi kompozitor i violinist. Vengerov opisuje 2. i 4. koncert (oba su napisana 1775., u razmaku od samo nakoliko mjeseci): ”Drugi i četvrti koncert napisani su u istom tonalitetu (D-duru), ali su potpuno drugačiji, šalju potpuno različite poruke. Drugi je minimalistički, to je eksperimentalno pisanje, ali stvara magiju. To je dijalog, intimni razgovor. Opera bez riječi…”.

    U koncertima Vengerov svira svoje kadence. Neki to smatraju pomalo ekscentričnim, pogotovo stoga što njegova interpretacija Mozarta nije uobičajena, nije ono na što su svi navikli. Zapravo nema ništa ekscentrično u tome, dapače, on ima svako pravo na to. Njegove kadence možda i nisu ‘mozartovske’, ali zasigurno nisu ni prenapuhane. Izrazito su violinističke i pravi ih je užitak slušati.

    Ovo je zaista odlična snimka predivnih Mozartovih djela predstavljenih u sasvim novom svjetlu, u izvedbi muzičara s veoma zanimljivim osjećajem za mozartovski stil.

    Svatko tko posluša ovu snimku i ne dopusti si da se pomakne izvan naučenih, krutih okvira, propustit će zaista nešto predivno.

    Muziku podržava