Moonspell
Extinct
Datum izdanja: 06.03.2015.
Izdavač: Napalm Records
Žanr: Dark, Gothic, Heavy Metal
Naša ocjena:
Popis pjesama:
Bend koji je Portugal platinastim slovima upisao na metalnu kartu
svijeta, zagazio je u svoju 23. godišnjicu postojanja koja mu je sa
sobom donijela 11. studijski album.
Dakle, nešto kao, u prosjeku, svake dvije godine po jedan, iako se takvih razmaka nije držao u kontinuitetu, pa su, recimo, od prošlog izdanja “Alpha Noir“, prošle njih tri. No to je daleko manje važno od činjenice da Moonspell sa svakim svojim novim albumom donosi određene, makar i minimalne, a nadasve suptilne, promjene u zvuku i svi se međusobno razlikuju. Takav je slučaj i s “Extinct“. Sličan, a opet nešto malo drukčiji od prethodnih.
Uza sve do sada istaknuto, i snažnoj zamračenosti usprkos, “Extinct” je poprilično slušljiv album, koji bi se površnom analizom mogao doživljavati kao komercijalni prilagodljiv, ćemu u prilog idu neki pjesme u kojima nailazimo na lakše probavljive, tečnije pop-rock ritmove. No sve u svemu, koliko god da zvuče jednostavno, toliko su i pomno i umno uređene, pa sumnjamo da će svoja mjesta pronaći u redovnim programima radijski i TV emisija. Bez obzira što se “Extinct”, sa sjajnim solažama i orkestralijama, a pogotovo “The Last Of Us“, s mekšim, seksipilnim, strasnim pjevanjima, naglašenim emocijama u refrenima i bajkovitim gitarama daju jako lijepo, čak i ležerno slušati. Uz to, mnogi će ih, opravdano, povezati s The Sisters Of Mercy i Fields Of The Nephilim.
“Breathe (Until We Are No More)” je moćan ulaz u album, s razornim gitarama, jedan od razgrađenijih naslova, s kombinacijom opuštenijih i razularenim vokala, umecima orijentalnog melosa, tutnjajućim basevima, udarničkim bubnjevima i grozomornim klavijaturama. “Medusalem” i “Domina” djeluju tek nešto malo lakše, također sadrže arapske melodije, sumorne solaže, nešto akustika i naracija, te štogod srednjih brzina, a “Funeral Bloom” kombinira goth-teatralnost i dance privlačnost. “A Dying Breed” je prepuna emocija, od orkestralnih, preko vokalnih, sve do gitarskih solaža, s ljutim pjevanjima tek u refrenskom dijelu. “The Future Dark” ima dosta plesnih/pop ritmova, i jedna od najsporijih numera, a odjavna “La Baphomette” je zanimljiva, a nadasve neuobičajena stvar otpjevana na francuskom, koja kombinira jazz i salonsko/kabaretske ideje.
Teško bi bilo reći s kojim bi se albumom “Extinct” mogao najviše poistovjetiti, jer je, kako je već navedeno, i sličan i različit od svih mu prethodnika. No u konačnici, to i nije presudno. Ono što jeste, je to da je Moonspell komponirao još jedan album koji će ga, to nema spora, i dalje doživljavati i predstavljati posebnijim i drukčijim bendom. Koliko, i je li boljim od ostalih, to prije svega ovisi o afinitetima, no i oni koji ga vole i oni kojiam ‘ne leži’, trebali bi priznati da je bend kakvog nema. Svoj je i na svome. A takvih nema puno.