Moby
Innocents
Datum izdanja: 01.10.2013.
Izdavač: Little Idiot
Žanr: Elektronika
Naša ocjena:
Popis pjesama:
“Innocents” je Mobyev jedanaesti album, čiji izlazak je najavio ovo ljeto posredstvom YouTube kanala, te nas istom počastio i prvim singlom “A Case for Shame”.
Album je snimio u svom stanu u Los Angelesu i kao na albumu prethodniku slike za omot albuma fotografirao je sam. Dakle, govorimo opet o jednom, skoro kompletnom Moby proizvodu jer je ulogu producenta ipak prepustio nekome izvana i to Marku ‘Spike’ Stentu, dobitniku nekoliko Grammya i suradniku već nekolicine etablirane glazbene ekipe.
Prva pjesma “Everything That Rises” model je iskušane formule, lagane atmosferično opuštajuće glazbe koja te pri samom kraju tek trunkicu diže. Druga “A Case for Shame” te slobodno može uvesti u meditativno stanje. Uvođenju svakako podpomaže upečatljivi glas dugogodišnje posuđivačice glasa Mobyevim pjesmama, Inyang Bassey. S trećom “Almost Home” nagaziš na tu malu minu sreće koju s lakoćom donosi taj indie/folk touchom baždiran glas, ukratko falsetto, Damiena Jurada. S četvrtom “Going Wrong“, instrumentalnom, već ti srce totalno polagano kuca i usporen ti je životni beat i miran si i prozračan i lagan, a za sve je kriv taj silno polagan tempo kojeg sitnim bodom vezu i ukrašavaju zvuci piana. Pjesma je to tako filmskog zvuka, a pogodna za pozadinu svake malo čudnije televizijske serije, te ostaje za vidjeti tko će je se u tu svrhu latiti prvi.
Sljedeća pjesma “The Perfect Life” donosi buđenje i uzbuđenje koje se i očekivalo od gostovanja gospodina Waynea Coynea. Wayne donosi veselje i slobodno može se reći sami vrhunac albuma uz čudnjikave stihove i gospelski štih koji postaje sve osjetniji s curenjem minuta.
Slijedi “The Last Day” koja više od ijedne zvuči kao Moby, onaj dobro znani Moby. Opet smo nisko, u jako niskoj frekvenciji koju probijaju pozadinski vokali i dugotrajni loopovi.
Album dalje donosi još nekoliko pjesama ublaženih vokala lišenih stihova kao “Long Time” i “Saints”, te upečatljivo najčudniju kombinaciju, odnosno gostovanje Marka Lanegana. “The Lonely Night” odiše Markom, njegov glasovni doprinos lijepo se uklapa u Mobyeve glazbene zamisli, te tvori jednu zbilja lijepu kompoziciju Cohenovskog štiha, kakvom se, uvjerili smo se dosad nekoliko puta Moby rado priklonio.
Moby i prijatelji donose nam jedan slastan kompot različitog voća iz kojeg će svatko birati ono koje najviše voli kako bi ga pojeo prvo, ali neće puno pogriješiti ako kuša i svo. Kompot je to koji daje okus nostalgije, a nostalgija uvijek donese i ona mila sjećanja do kojih ti je stalo, pa se zadržiš malo na tom mjestu koje evocira lijepe uspomene.
Dakle, tko pokuša album preslušati jednom, vratit će mu se opet, barem još jednom. Što je na kraju bio i sam cilj Mobya, naime, on smatra da u današnje vrijeme rijetko tko sluša cijele albume, pa ako se nađe ljudi koji će njegov poslušati u cjelosti, uspio je. I je, jer vjerujem da se takvih ljudi našlo.