Meta(l)morfoza na raskršću

    1236

    Iron Fire

    Metalmorphosized

    Datum izdanja: 01.10.2010.

    Izdavač: Napalm Records

    Žanr: Heavy Metal, Power Metal

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Reborn To Darkness
    2. Nightmare
    3. Still Alive
    4. Back In The Pit
    5. The Underworld
    6. Crossroad
    7. Riding Through Hell
    8. Left For Dead
    9. The Graveyard
    10. My Awakening
    11. Drowning In Blood
    12. The Phantom Symphony

    Novi studijski album danskih poweraša Iron Fire i ne bi se baš u potpunosti mogao nazvati ‘novim’, s obzirom da se na njemu nalaze samo četiri svježe pjesme, dok je preostalih osam nanovo snimljenih naslova uglavnom s demo izdanja naziva “Demo” i “The Underworld” iz 2003. godine.

    Stoga je naslov albuma na određeni način i logičan, s obzirom da stare pjesme nudi u novijim kreacijama, a mogući mu je smisao da pokaže preobrazbu benda čiji se korijeni vuku iz 1995., a diskografski počeci iz 2000. i albuma “Thunderstorm”.

    Od tog albuma i slušam Iron Fire koji je s njim, a i svakim sljedećim, gotovo pa najavljivan kao novo remek-djelo power metala, no meni nijedan nikada nije imao ‘ono nešto’. Nijedan album me nije ‘digao’ i jedino što me uvijek, pa gotovo da mogu reći oduševljavalo, su izrazito snažni vokali Martina Steena.

    Ostalo je manje-više isto kao u slučaju njemačkih power-heayv bendova na čijim je temeljima evidentno sazidan i kompletan opus, čemu u prilog ide i činjenica da su ga znali nazivati ‘klonom’ Running Wilda. No da me se ne bi krivo shvatilo, nikada nisam o ovom bendu imao neko posebno loše mišljenje, no uvijek sam ga svrstavao negdje malo iznad prosjeka.

    Muziku podržava

    Niti u melodijskim izražavanjima, niti u gitarističkim riffovima, hermetičnom bubnjanju, glazbenoj ili tekstualnoj strukturi pjesama nije se moglo pronaći nešto po čemu bi bili iznad većine bendova toga podžanra, a jedino što im je davalo dodatnu snagu i kakvu-takvu različitost bili su spomenuti vokali.

    Koji su i na ovom albumu nešto na čemu i sa čime se očigledno najviše radilo, ne bih rekao eksperimentiralo, jer to je očigledno navika. No ovdje ih se, uz primarne, snažne, ‘zapovjedne’ intonacije, može čuti puno i u growl, scream, harsch varijantama, a u pomoć su pozvani i još jedan pjevač i pjevačica za po jednu pjesmu, dok neke imaju ozbiljne naznake zborskih izvedbi (“The Underworld“, “The Phantom Symphony“).

    Uz te, uočljive promjene su i u produkcijskom dijelu, što je i očekivano, mada se moglo malo i štedjeti na materijalu za finalni miks, ali i na gitarističkom radu. Koji, usprkos tome što je proširen značajnijim utjecajem ‘grooviziranih’ riffova, odnosno malo amerikaniziran, nije osobit, samim tim što su riffovi slični, neke solaže i dosta bezlične, pa se čak ponekad stječe dojam disharmoničnosti, kao da se ne uklapaju tamo gdje su stavljene.

    Baš kako je to slučaj već u prvoj pjesmi “Reborn To Darkness“, koja uz dosta groovea, pojačane distorzije i grlenog pjevanja u početnim sekundama ima sve karakteristike melodeatha, no u nastavku sa clean pjevanjem, ‘očišćenim’ riffanjem i brzim duplim bubnjanjem vraća priču u vode ‘powera’.

    Suradnja clean i izrazito dubokih vokala, poglavito u refrenskim sekcijama, osnova je također novog naslova, srednje brzog “Left For Dead“, a akustični početak uz klavir i snažan riff najavljuje baladu “Crossroad“u kojoj gostuje Sofie Emilie Puggaard, čija vokalna suradnja s Martinom puno bolje zvuči u odvojenim, nego u ‘slijepljenim’ izvedbama.

    Gost vokal je i Ivan Grosmeyer, i to u pjesmi “The Underworld” koja miksa brže i srednje ritmove uz sporiji središnji dio sa zborskim naznakama i pripovijedanjem. Brzi power-heavy metal nalazimo u “The Graveyard“, čije vokalne back izvedbe zvuče kao da ih pjeva Matt Barlow, a “My Awakening” najviše eksperimentira sa catchy i groove riffovima, te vokalnim modulacijama, ali ima i najčišći, totalno nabrijan, ‘classic’ heavy solo.

    Finale pripada skoro deset minuta dugoj pjesmi “The Phantom Symphony”, koja baš i ne nosi epitet ‘progresivni ep’,s obzirom da u nekakvim pravilnim okvirima u svojoj strukturalnoj srži mijenja spore, srednje i brze ritmove i nema baš puno zapetljaja i komplikacija. Iako, početak uz naznake orkestralizacija, bas i akustičnog sola, te decentnih, neoclasical klavijatura, značajne muzičke kulise cijele pjesme, ali i dobrog dijela albuma (Rune Stiassny (Saturnus)), obećava dosta više.

    No niti ona, kao niti cijeli album, kojeg su snimali svi dosadašnji članovi, možda će to nekome biti zanimljivo, a koji je i malo predug (skoro sat vremena traje), nije obećavao ništa kako nakon prvog, tako i nakon desetog slušanja. U biti, ne ništa, nego ništa više od onoga što sam do sada dobivao od ovoga benda. A to je već spomenutih ‘malo više od prosjeka’.

    Muziku podržava