Melankolična pozitiva

    9146

    Detour

    Detour

    Datum izdanja: 30.10.2006.

    Izdavač: Aquarius Records

    Žanr: Pop

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Mjesec
    2. Dokument 3
    3. Dok si spavao
    4. Proljeće i ja
    5. Čudno
    6. Nikada više
    7. Ljeto počinje
    8. Još jedan dan
    9. Gvaš
    10. Poklon
    11. Supernova
    12. U žitu
    13. Nikada više – Eddy meets Yannah mix (bonus track)

    Svatko tko se ikada susreo s albumom “Plan B” grupe Yammat sigurno je u zadnje vrijeme bio upoznat i s imenom Detour. Ta dva benda imaju, recimo to tako, nekakvu zajedničku prošlost, ali da sada ne ulazimo puno u razloge i detalje tog razilaženja/odvajanja/funkcioniranja okosnice benda pod drugim imenom ili nečega ‘pedesetsedmoga’ najbolje je njihov prvijenac pokušati opisati glazbeno. Usporedbi s Yammatom sigurno će još biti, ali otom potom.

    Prije ljeta u etere radio stanica doletjela je pjesma “Ljeto počinje” i nagovijestila pozitivnu toplu atmosferu koju album donosi. Sada, već polako u prosincu, temperatura nije pala ni približno koliko je trebala, pa većina stvari i dalje podsjeća na bezbrižne dane godišnjeg odmora.

    Autori tih simpatičnih pjesmuljaka su gitarist/producent Nenad Borgudan i vokal Maja Posavec, a prati ih mnoštvo instrumentalista koji su napravili taj elektro/pop ugođaj.

    Album je očekivano otvorio još jedan singl bezbrižnog ritma “Mjesec“, a već “Dokument 3“, zajedno sa “Supernova” pokazao je malo vedriji i plesni smjer albuma. Majin sneni glasić ponekad me podjećao na prepoznatljiv stil Ivanke Mazurkijević, nekad je zazvučao malo bezidejno, ali ugodan je, pitom i najbolje zvuči na snenoj “Dok si spavao“, “Proljeće i ja” koja kao da je pobjegla iz neke francuske birtije ili na malo elektroniziranoj i jednoj od najboljih “Čudno“. Riječi su onako nostalgično ljubavne i pozitivno zaigrane.

    Muziku podržava

    Na cijelom albumu možda najviše strše pjesme “Gvaš” zbog svoje spooky melodije i žešćeg pop zvuka i nekakva nedefinirana suradnja s Eddy meets Yannah na “Nikada više“. Album je tako dobio raznolike dojmove i trenutke, što mu daje pop širinu u kojoj će se Detour, nadam se, dalje iskristalizirati i stvoriti ipak malo više prepoznatljivih i zaraznih melodija.

    Ovako je album ispao samo podloga za nekoliko pjesama (uključujući pametno izabrane singlove) koje su postavile visoke standarde za ostatak naše akustične pop scene (ako se ona uopće proteže dalje od spomenutih bendova).

    A sada onaj neizbježni osvrt: album Yammata meni je zvučao više uravnoteženo i kao cjelina mi je zanimljiviji, ali budući da je upravo Nenad bio glavni kreativac svog bivšeg benda, ovo očito pokazuje smjer u kojem su se razvili.

    Povremeno mrtav i tih, a ponekad vedriji, Detour predstavlja novo ime. Ovakva glazba i urbani stil uvijek su dobrodošli na našoj sceni, pa se samo možemo nadati da će i Detour i Yammat nastaviti stvarati, bez da međusobno opet naiđu na neke pravne zapreke i peripetije.

    Muziku podržava