Malo toga je pošlo po krivu

    1298

    Chickenfoot

    III

    Datum izdanja: 27.09.2011.

    Izdavač: earMUSIC / Menart

    Žanr: Hard Rock

    Naša ocjena:

    Popis pjesama:

    1. Last Temptation
    2. Alright, Alright
    3. Different Devil
    4. Up Next
    5. Lighten Up
    6. Come Closer
    7. Three And A Half Letters
    8. Big Foot
    9. Dubai Blues
    10. Something Gone Wrong

    Da supergrupe u ogromnim postocima i nisu baš supergrupe u smislu koji ta riječ predstavlja, ili bi bar trebala, općepoznata je, i dosta puta spomenuta stvar. No da ima i iznimaka, onih koji se bar približe tome, dokaz je Chickenfoot, po imenima članova i bendova iz kojih dolaze, jedna od jačih koja se pojavila zadnjih mnogo godina.

    Sammy Hagar i Michael Anthony, bivši ‘vanhalenovci’, pa Joe Satriani, jedan od najcjenjenijih gitarista ikada, te Chad Smith iz Red Hot Chili Peppersa nakon dobrog nastupnog albuma snimili su njegov ‘follow-up’ podjednake kvalitete.

    Ako su, možda iz ‘straha’, svoj drugi album nazvali “III“, zna li se da su druga izdanja bendovima ‘najbolnije’ točke, nisu baš imali razloga za to. Naime, i ovaj je album jedno dobro ostvarenje koje se u nekoliko segmenata razlikuje od prethodnika. Iako su oba albuma temeljena na hard rocku, ovaj je dosta pristupačniji, naklonjeniji širim masama, što bismo rekli – komercijalniji, ali i eksperimentalniji i kompleksniji.S puno više jednostavnijih, popističkih melodija, ali i značajnijim utjecajem funky, pogotovo blues ritmova, a zadržani su umjereni omjeri soula, r’n’b-a i rockerske sirovosti ’70-ih. Usprkos miksanju svega i svačega, album je više baziran na melodijama od svog prethodnika, pjesme imaju visok postotak tečnosti s izbalansiranim stilskim omjerima, pa se iskakanje, ili uskakanje, iz jednog u drugi, baš ne osjeća i ne stječe se dojam (pre)opterećenja.

    Istina, nešto je manje energičnosti, a dojam da se radi o jako slušljivom materijalu vrlo je jak. U dio pjesama (i u neke cijele) implementirano je dosta emocija, usprkos Sammyevom prevladavajućem ‘mačističkom’ pjevanju, ritmovi su relativno mekani, najviše je pjesama baladno/srednjih ‘kretanja’, akusticiranje im donosi dašak atmosferičnosti koju produbljuje i zamračuje jak utjecaj bas gitara, a puno su konkretnije, uglavnom dvoslojne gitarske solo dionice, dok na riffičnom ‘polju’ nismo dobili ništa novoga niti neočekivanoga. Jer nekonkretnost je nekako očekivana, no da upravo gitarske izvedbe daju moćniji, hardrockerski ‘pečat’ kompletnom izdanju, što se od njih i očekuje, to je sasvim solidno odrađeno.

    Muziku podržava

    Last Temptation” je hard-blues-alt rock pjesma s popističkim refrenom i pomalo ‘neartikuliranim’ solom, “Alright, Alright” tragikomična je nostalgija za glam-popom ’80-ih., a jeftinim pop-rock ritmovima nabijena “Different Devil” okončava najslabiji dio albuma, koji je obično kod većine invertirane forme.

    Klavijaturističko/bubnjarski početak pjesme “Lighten Up” nagovješćuje da će se u nastavku čuti jedan korektan rock ’70-ih. s osvježenijim riffovima, a “Come Closer” jedna je fina, mirna, melodična i melankolična balada u početnoj i završnoj trećini, s puno vokalne strasti, te žešćih gitara u središnjem dijelu. U stilu Led Zeppelina. U zadnjoj trećini albuma posebno je jako zastupljen funky-blues, od “Big Foot” (s odličnim solom), preko nešto više blues-rocku nastrojene “Dubai Blues“, sve do odjavne balade “Something Gone Wrong“, koja u akustičnim izvedbama gitara (i bendža) sadrži i evidentne elemente countrya.

    Šteta je da album sadrži nekoliko teško ili jedva probavljivih pjesama, onih spomenutih u svom početnom dijelu, jer one dosta kvare sveopći dojam. Tome usprkos, dojam je da se na izdanju radilo konkretnije, kompletnije, ozbiljnije i eksperimentalnije. Eksperimentiralo se i s omotom, pa je tako napravljen u 3D tehnici, u čijoj su ‘službi’ priložene ‘cvike’, pa se, uz kratki info o članovima benda, oni mogu pogledati i u toj dimenziji.

    To i nije baš nešto prevažno, no da se ubraja u jednu od specifičnosti albuma, to nema spora, pa kome je to važno, neka zna da ga nešto takvo također očekuje odluči li ga nabaviti. A što ga glazbeno očekuje, subjektivno je izneseno iznad.

    Muziku podržava